BREAKING NEWS
latest

ΕΠΙΒΙΩΣΗ

ΕΠΙΒΙΩΣΗ

Μύθοι και αλήθειες για τον θυρεοειδή αδένα


Ο θυρεοειδής αδένας δεν ευθύνεται ποτέ για τις περιπτώσεις μεγάλης παχυσαρκίας, δηλώνει στο Πρακτορείο Fm και την εκπομπή 104,9 ΜΥΣΤΙΚΑ ΥΓΕΙΑΣ, η καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών Μαρία Αλεβιζάκη, ανατρέποντας έτσι πεποιθήσεις ετών για πολύ κόσμο, σχετικά με τις παθήσεις του θυρεοειδούς. 

Η κ. Αλεβιζάκη αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε ποιες περιπτώσεις ενοχοποιείται το στρες, πως ευνοεί η διακοπή του καπνίσματος, αλλά και ποιες είναι οι ομάδες εκείνες που πρέπει να εξετάζονται, ανά δύο με τρία χρόνια.

Μέχρι 4 κιλά επιπλέον βάρος δικαιολογεί ο υποθυρεοειδισμός

«Έχει βρεθεί ότι όταν ο θυρεοειδής μας δεν λειτουργεί σωστά, δουλεύει λιγότερο δηλαδή και οι καύσεις είναι κάπως περιορισμένες, το μεγαλύτερο ποσό βάρους που μπορεί να βάλει κανείς σε κιλά, είναι λίγα κιλά, 2, 3, 4 κιλά το πολύ. Δεν ευθύνεται πρακτικά ποτέ ο θυρεοειδής για τις περιπτώσεις μεγάλης παχυσαρκίας. Συνήθως τα αίτια είναι γενετικά, τρόπου ζωής, συνηθειών, κλπ» δηλώνει κατηγορηματικά η κ. Αλεβιζάκη.

Η απώλεια βάρους λόγω υπερθυρεοειδισμού δεν συνοδεύεται από ανορεξία

Αναφέρει, ωστόσο, ότι όταν ένας ασθενής πάσχει από υπερθυρεοειδισμό, δηλαδή δουλεύει περισσότερο ο θυρεοειδής του αδένας, ένα από τα κύρια συμπτώματα που παρακινούν τον γιατρό να διερευνήσει τον θυρεοειδή, είναι η οξεία απώλεια βάρους, που όμως γίνεται υπό την αυξημένη ποσότητα τροφής. «Δηλαδή ένας ο οποίος χάνει κιλά λόγω του θυρεοειδούς του, παράλληλα παίρνει μεγαλύτερη ποσότητα τροφής. Δεν έχει ανορεξία. Συνήθως η απώλεια είναι 5- 6 κιλά, υπάρχουν όμως και ακραίες περιπτώσεις που κάποιος μπορεί να χάσει και δέκα και δεκαπέντε κιλά. Αλλά είναι συνεχής απώλεια, βάρους, παρά το ότι τρώει πολύ. Ωστόσο αν χάνει κιλά μαζί με ανορεξία, δεν δικαιολογείται να ψάξει τον θυρεοειδή του, πρέπει να ψάξει για κάποιο άλλο ενδεχομένως νόσημα».

Αυξημένες 40-50% οι πιθανότητες να νοσήσει κάποιος όταν έχει συγγενή με θυρεοειδοπάθεια

Σύμφωνα με την κ. Αλεβιζάκη ο σημαντικότερος προδιαθεσικός παράγων που γνωρίζουν οι επιστήμονες, τεκμηριωμένα, για τις παθήσεις του θυρεοειδούς, είναι ο γενετικός. «Και βεβαίως ακολουθούν οι περιβαλλοντικοί παράγοντες, που όμως είναι πιο περίπλοκοι, και δεν έχουν ακόμη διευκρινιστεί σωστά. Αν ένα άτομο έχει στην οικογένειά του μία θυρεοειδοπάθεια αυτού του τύπου, Hashimoto ή Graves, δηλαδή υποθυρεοειδισμό ή υπερθυρεοειδισμό, έχει πολύ μεγαλύτερη πιθανότητα να έχει την ίδια νόσο. Η προδιάθεση για αυτοάνοση νόσο είναι 40-50%, αυξημένη, έναντι του γενικού πληθυσμού. Κι επομένως είναι καλό να ψάχνονται τα νέα άτομα οικογενειών με θυρεοειδοπάθεια, ειδικά τα παιδιά στην εφηβεία, γιατί συνήθως τότε εμφανίζεται η αυτοάνοση νόσος του θυρεοειδούς. Και μετά αν είναι εντελώς αρνητικός ο έλεγχος, θα πρέπει κανείς να εξετάζεται κάθε δύο με τρία χρόνια».

Το στρες ενοχοποιείται μόνο για τον υπερθυρεοειδισμό

Αν και το στρες ενοχοποιείται πλέον για πολλά, στις παθήσεις του θυρεοειδούς φαίνεται ότι έχει συγκεκριμένο στόχο. «Το στρες έχει μελετηθεί σαν προδιαθεσικός παράγων για τις παθήσεις του θυρεοειδούς και έχει αποδειχτεί ότι αποτελεί προδιαθεσικό παράγοντα για μία μόνο νόσο του θυρεοειδούς, που είναι ο υπερθυρεοειδισμός, η πιο ασυνήθιστη μορφή της θυρεοειδοπάθειας, η οποία συνοδεύεται από εξόφθαλμο και απώλεια κιλών. Αυτό γίνεται πιο εύκολα, αν κάποιος έχει ένα οξύ στρες. Για τον υποθυρεοειδισμό που είναι και πιο συχνός, δεν έχει αποδειχθεί ότι το στρες τον προκαλεί, εάν δεν υπάρχει βεβαίως και στις δύο περιπτώσεις το γενετικό υπόβαθρο».

Το κάπνισμα επιδεινώνει τον εξόφθαλμο

Όσον αφορά το κάπνισμα που σαφώς δεν έχει τίποτα θετικό, η διακοπή του σύμφωνα με την κ. Αλεβιζάκη, είναι αποδεδειγμένα ευνοϊκή στον υπερθυρεοειδισμό, και κυρίως στην θυρεοειδική οφθαλμοπάθεια, δηλαδή στον εξόφθαλμο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Άγνωστες μάχες των Ελλήνων: Όταν οι Γαλάτες επιχείρησαν να αφανίσουν την Αρχαία Ελλάδα


Όλοι μας εχουμε μεγαλώσει με τα κόμικ του Αστερίξ,του Οβελίξ και των συντρόφων τους οι οποιοι έσπερναν πανικό στους Ρωμαίους σε κάθε τους αναμέτρηση.. 

Πόσοι απο εμάς όμως γνωρίζουμε οτι αυτή η βαρβαρική φυλή είχε λεηλατήσει ολόκληρη την Ευρώπη,φθάνοντας μέχρι την Ελλάδα;

Α’ Γαλατική εκστρατεία

Με τον Πύρρο στην Ιταλία και τον ραδιούργο Πτολεμαίο Κεραυνό στον Μακεδονικό θρόνο, η Ελλάδα φάνταζε εύκολος στόχος για τους αιμοδιψείς Κέλτες [τότε βρίσκονταν στη Βόρειο Βαλκανική, περίπου στα εδάφη της σημερινής Κροατίας]. 

Οι Γαλάτες είχαν χωριστεί σε τρεις ομάδες: ο Κερέθριος ήταν ο ηγέτης ενάντια στους Θράκες, οι εισβολείς στην Παιονία είχαν ως καθοδηγητές τον Βρέννο και τον Ακιχώριο, ενώ ο Βέλγιος (ή Βόλγιος) επιτέθηκε στους Μακεδόνες και στους Ιλλυριούς και αντιμετώπισε τον Πτολεμαίο Κεραυνό. 

Ο Μονούνιος των Δαρδάνων, μαθαίνοντας ότι οι Κέλτες πλησίαζαν, έστειλε πρεσβευτές στον Πτολεμαίο Κεραυνό, προσφέροντάς του συνθηκολόγηση και υποστήριξη ενάντια στον εχθρό με 20.000 άνδρες. Ο Κεραυνός αρνήθηκε λέγοντας: «Η Μακεδονία θα ήταν χαμένη αν ο λαός που υπέταξε ολόκληρη την Ανατολή χρειαζόταν υποστήριξη από τους Δαρδάνους για να προστατεύσει τον τόπο του…».


Οι Κέλτες του Βελγίου είχαν ήδη κατακλύσει την Ιλλυρία και πλησίαζαν στα δάση κοντά στα δυτικά σύνορα της Μακεδονίας. Προσέφεραν στον Πτολεμαίο διατήρηση της βασιλείας του έναντι βαριάς φορολογίας. Εκείνος τους περιγέλασε αποκρινόμενος:

«…αυτή η πρότασή σας καταδεικνύει τον τρόμο που έχετε για τα Μακεδονικά όπλα. Ειρήνη θα κάνουμε μόνο αν ρίξετε τα όπλα σας στη γη και μου παραδώσετε τους αρχηγούς σας ως ομήρους…»

Η αλαζονεία του Κεραυνού έμελε να είναι η καταδίκη του. Προκάλεσε τους Γαλάτες σε μια βιαστική ανοιχτή μάχη, πιστεύοντας ότι ήταν άτρωτος. Δε συμβουλεύτηκε καν τους στρατηγούς του, οι οποίοι εις μάτην τον προέτρεπαν να περιμένει να συγκεντρώσει περισσότερο στρατό για να αντιμετωπίσει τους εισβολείς. Η σύγκρουση ήταν λυσσαλέα. 

Οι Κέλτες, πολεμώντας μανιασμένα, δεν άργησαν να συναντήσουν τον Μακεδόνα βασιλιά στη μάχη, ο οποίος, απερίσκεπτος καθώς ήταν, όρμησε προς το μέρος τους, επιβαίνοντας σε ελέφαντα. Οι γραμμές των Μακεδόνων, που υστερούσαν αριθμητικά, διασπάστηκαν και ο ελέφαντας του Κεραυνού σωριάστηκε πληγωμένος στο έδαφος, με τον Πτολεμαίο να τραυματίζεται βαριά. 

Οι Κέλτες τον έπιασαν ζωντανό, τον αποκεφάλισαν και κάρφωσαν το κεφάλι του σε δόρυ, περιφέροντάς το ως σημάδι νίκης και μέσο εκφοβισμού των αντιπάλων τους.

Μετά τη συντριβή του Μακεδονικού στρατού, οι Γαλάτες ξεχύθηκαν στην απροστάτευτη γη της Μακεδονίας. Λεηλάτησαν την ύπαιθρο με τρομερή μανία αλλά δεν κατόρθωσαν να κάνουν το ίδιο με τις οχυρωμένες πόλεις, καθώς δεν ήξεραν πώς να τις εκπορθήσουν. 

Στην ύπαιθρο όμως έσπειραν τον τρόμο και τον πανικό καίγοντας και σφάζοντας ό,τι και όποιον έβρισκαν στο διάβα τους. Μετά το θάνατο του Πτολεμαίου Κεραυνού ανέβηκε στο Μακεδονικό θρόνο ο αδερφός του Μελέαγρος. Η βασιλεία του κράτησε μόλις δύο μήνες διότι οι Μακεδόνες που είχαν βιώσει τα δεινά που είχε φέρει στον τόπο τους ο φιλόδοξος Κεραυνός δεν ήθελαν κάποιον συγγενή του στο θρόνο. 

Στη θέση αυτού στέφθηκε βασιλιάς ο Αντίπατρος, ανιψιός του Κάσσανδρου. Και αυτός όμως δεν κατάφερε να εξαλείψει τη Γαλατική απειλή. Ένας ευγενής με το όνομα Σωσθένης τον ανάγκασε να παραιτηθεί, συγκέντρωσε στρατό και άρχισε να μάχεται ενάντια στον εισβολέα, καταφέρνοντας να εκδιώξει τελικά τους Κέλτες απ’ τη Μακεδονία. 

Επειδή η φύση της πρώτης Κελτικής εκστρατείας το 279 π.Χ. ήταν κυρίως αναζήτηση λαφύρων παρά οργανωμένη προσπάθεια αποικισμού, οι Κέλτες, με κορεσμένη την δίψα τους για λάφυρα, δεν βρήκαν το σθένος να συνεχίσουν την εκστρατεία τους κι επέστρεψαν στην πατρίδα τους.

Β’ Γαλατική εκστρατεία


Υπήρχε ωστόσο μεταξύ αυτών κάποιος του οποίου η δίψα για αίμα και πλούτη ήταν ακόρεστη. Ο Γαλάτης αρχηγός Βρέννος, μιλώντας δημόσια αλλά και κατ’ ιδίαν με Γαλάτες αξιωματούχους, πίεζε για ακόμα μια εκστρατεία ενάντια στην Ελλάδα. 

Φθονούσε τα κέρδη του Βελγίου από την προηγούμενη εκστρατεία στη Μακεδονία και ήθελε και αυτός ανάλογα πλούτη για τον εαυτό του. Σε μια συνέλευση μάλιστα έφερε ενώπιον όλων κάποιους μικρόσωμους, κεκαρμένους και φτωχοντυμένους Έλληνες αιχμαλώτους και τους έβαλε δίπλα δίπλα με τους ψηλότερους των φρουρών του. 

Είπε ότι οι Ελληνικές πόλεις κράτη στην ασύλητη ακόμη νότια περιοχή της Ελλάδας ήταν ανίσχυρες εκείνον τον καιρό, διέθεταν ωστόσο αρκετά πλούτη και ναούς γεμάτους με ασήμι και χρυσό. Έδειχνε τους αιχμαλώτους και υποστήριζε ότι το μόνο που είχαν να κάνουν για να περιέλθει στην κατοχή τους ο ελληνικός πλούτος ήταν να επιτεθούν σε αυτά τα αδύναμα ανθρωπάκια.

Για την εκστρατεία αυτή οι Γαλάτες συγκέντρωσαν μεγάλο αριθμό πεζών, τους οποίους ορισμένες πηγές υπολογίζουν περισσότερους από 200.000, χωρίς να περιλαμβάνουν τους μη μάχιμους (ηλικιωμένους, γυναίκες και παιδιά) που ακολουθούσαν. 

Οι Κελτικές ορδές ξεκίνησαν στις αρχές της άνοιξης του 278 π.Χ. . Από το Γαλατικό στρατό 20.000 άνδρες κατευθύνθηκαν προς τη χώρα των Δαρδάνων υπό τις διαταγές του Λεοννόριουκαι του Λουτάριου. Οι υπόλοιποι συνέχισαν νότια προς τη Μακεδονία. Ο Σωσθένης τήρησε αμυντική στάση, κατάφερε να συγκρατήσει τη βαρβαρική ορμή και τους απώθησε προξενώντας τους σημαντικές απώλειες. 

Η αντίσταση των Μακεδόνων οδήγησε τους Γαλάτες ακόμα πιο νότια, στη Θεσσαλική γη. Οι Έλληνες, στο άκουσμα της είδησης πως οι βάρβαροι πλησιάζουν, αποφάσισαν να δράσουν. 

Ο Ελληνικός στρατός γνώριζε καλά τι θα αντιμετωπίσει. Ο Παυσανίας αναφέρει σχετικά :«Το Ελληνικό γενναίο πνεύμα χάθηκε μέσα σε λίγες στιγμές ωστόσο η δύναμη του φόβου ανάγκασε τους Έλληνες να συνειδητοποιήσουν ότι έπρεπε να πολεμήσουν. Γνώριζαν ότι αυτή η πάλη δεν γινόταν για την ελευθερία τους, όπως τότε που αντιμετώπισαν τους Πέρσες. 

Δεν έφτανε πλέον να προσφέρουν γη και ύδωρ. Τα γεγονότα που συνέβησαν στη Μακεδονία, στη Θράκη και στην Παιονία ήταν ακόμα νωπά στη μνήμη τους, ενώ νέες αιματοχυσίες λάμβαναν πλέον χώρα και στη Θεσσαλία. Κάθε άνδρας ως ξεχωριστή μονάδα και κάθε πόλη συνολικά συνειδητοποιούσαν ότι οι Έλληνες έπρεπε είτε να αντεπεξέλθουν στις περιστάσεις, είτε να αφανιστούν».

Ως καλύτερο σημείο οχύρωσης επιλέχτηκε για ακόμα μια φορά το στενό πέρασμα τωνΘερμοπυλών. Το σημείο αυτό αποτελούσε μια στενή πύλη η οποία κατά την αρχαιότητα βρισκόταν μεταξύ του όρους Οίτη και της θάλασσας και ήταν το βασικό πέρασμα προς τη νότια Ελλάδα. 

Στο σημείο αυτό οι Σπαρτιάτες προσπάθησαν να συγκρατήσουν τις Περσικές ορδές το 480 π.Χ. και οι Αθηναίοι αναχαίτισαν επιτυχώς τους Μακεδόνες 128 χρόνια αργότερα. Το 279 π.Χ. οι Βοιωτοί έστειλαν 10.000 οπλίτες και 500 ιππείς με επικεφαλής τους Κηφισόδοτο, Θεαρίδα, Διογένη και Λύσσανδρο. Από τους Φωκείς εστάλησαν 3.000 πεζικάριοι και 500 ιππείς. 

Περίπου 13.000 η συνολική δύναμη των Ελλήνων της σημερινής νότιας Ελλάδας. Μαζί με αυτούς ήταν και 500 μισθοφόροι από τη Μακεδονία και άλλοι τόσοι στρατιώτες από το βασίλειο των Σελευκιδών μαζί με πολλές αθηναϊκές τριήρεις. Οι μοναδικοί που δεν έστειλαν στρατό ήταν οι Πελοποννήσιοι. 

Η απουσία πλοίων στον κελτικό στρατό τους εφησύχαζε μια και δεν υπήρχε άλλος τρόπος να περάσουν τη θάλασσα του Κορινθιακού παρά μόνον από το στενό του Ισθμού. Αποφάσισαν λοιπόν να οχυρωθούν πίσω από τα τείχη του Ισθμού και να τους περιμένουν.

Η πρώτη Ελληνική εκστρατεία αναχαίτισης – Αποτυχία στον Σπερχειό ποταμό

Όταν οι Έλληνες συγκέντρωσαν όλες τους τις δυνάμεις, πληροφορήθηκαν ότι οι Γαλάτες είχαν ήδη προσεγγίσει την Μαγνησία και την Φθιώτιδα. Αποφάσισαν να στείλουν ένα απόσπασμα αποτελούμενο από όλο το ιππικό καθώς και 1.000 ελαφρά οπλισμένους άντρες στο Σπερχειό, προσπαθώντας να μην επιτρέψουν στους Γαλάτες να διασχίσουν τον ποταμό. Με την άφιξή τους, οι Ελληνικές δυνάμεις κατέστρεψαν τις γέφυρες του ποταμού και έλαβαν θέσεις μάχης στις όχθες του.

Αλλά ο Βρέννος, αν και βάρβαρος, δεν ήταν απολίτιστος ούτε είχε άγνοια των πολεμικών τακτικών. Την ίδια νύχτα έστειλε στρατιωτικό απόσπασμα στο Σπερχειό, μακριά από τις κατεστραμμένες γέφυρες, σε σημεία όπου μπορούσαν να περάσουν τον ποταμό. 

Ο Βρέννος επέλεξε δεινούς κολυμβητές και ψηλούς στρατιώτες γι’ αυτή την αποστολή. Άλλωστε, οι Κέλτες ήταν κατά πολύ ψηλότεροι από τους υπόλοιπους λαούς της Ευρώπης, κάτι που είχαν διαπιστώσει και οι Ρωμαίοι πριν από τους Έλληνες. 

Κατ’ αυτόν τον τρόπο αρκετοί Γαλάτες διέσχισαν κολυμπώντας τον ποταμό τη νύχτα χρησιμοποιώντας τις ασπίδες τους ως σχεδίες, ενώ οι ψηλότεροι εξ αυτών σχεδόν διέσχισαν τα νερά περπατώντας στον πυθμένα με το κεφάλι τους να προβάλλει έξω από το νερό. 

Οι Έλληνες που βρίσκονταν στο Σπερχειό, όταν πληροφορήθηκαν ότι το βράδυ οι βάρβαροι είχαν διασχίσει τον ποταμό, εγκατέλειψαν τις θέσεις τους και επέστρεψαν στις γραμμές της κύριας στρατιάς, φοβούμενοι το ενδεχόμενο της περικύκλωσης. 

Ο Βρέννος ανάγκασε τους κατοίκους που βρίσκονταν γύρω από το Μαλιακό κόλπο να ξαναχτίσουν τις γέφυρες πάνωαπό το Σπερχειό. Εκείνοι, φοβούμενοι τις συνέπειες της άρνησής τους, υπάκουσαν.

Ο Βρέννος διέσχισε με το στρατό του τις γέφυρες και κατευθύνθηκε προς την Ηράκλεια. Οι Γαλάτες λεηλατούσαν τα πάντα στο διάβα τους σφαγιάζοντας όσους συναντούσαν στα περίχωρα, χωρίς να επιτίθενται στην πόλη. 

Η Ηράκλεια προστατευόταν από τους Αιτωλούς, οι οποίοι πριν ένα έτος είχαν αναγκάσει τους κατοίκους της να συμμετάσχουν στην Αιτωλική Συμπολιτεία. Οι Αιτωλοί θεωρούσαν ότι η πόλη τούς ανήκε, εξίσου με τους Ηρακλειδείς. 

Ο Βρέννος δεν ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την πόλη της Ηράκλειας. Κύριος στόχος του ήταν να υπερκεράσει τις δυνάμεις που προστάτευαν τα στενά των Θερμοπυλών και να εισβάλλει στη Νότια Ελλάδα.

Μάχη στα στενά των Θερμοπυλών

Ορισμένοι Έλληνες λιποτάκτες είχαν ενημερώσει τον Βρέννο για τις δυνάμεις που θα αντιμετώπιζε στις Θερμοπύλες. Παρά την ύπαρξη της Ελληνικής στρατιάς, προέλασε από την Ηράκλεια και ξεκίνησε την επίθεση την αυγή της επόμενης μέρας. 

Δεν είχε μαζί του Έλληνα μάντη και δεν προέβη σε μυστηριακές θυσίες………αν όντως οι Κέλτες πίστευαν σε τέτοιου είδους δοξασίες. Οι Έλληνες αντιτάχθηκαν σιωπηρά και με τάξη. Όταν προσέγγισαν τους Γαλάτες, το ιππικό απομακρύνθηκε ελάχιστα από τον κύριο κορμό, ενώ οι ελαφρά οπλισμένοι στρατιώτες έμειναν πιο πίσω εκτοξεύοντας ακόντια, βέλη και πέτρες.

Κελτικό ιππικό

Το ιππικό και των δύο παρατάξεων δεν έπαιξε σοβαρό ρόλο επειδή το έδαφος στο πέρασμα δεν ήταν μόνο στενό αλλά και ολισθηρό λόγω του βραχώδους εδάφους και των χειμάρρων που κυλούσαν ανάμεσα στα βράχια. 

Οι Γαλάτες ήταν ελαφρύτερα οπλισμένοι από τους Έλληνες: πολλοί από αυτούς πολεμούσαν γυμνοί από τη μέση και πάνω και ως μοναδικό αμυντικό όπλο είχαν τις ασπίδες τους, οι οποίες ήταν κατώτερες τεχνολογικά από τις ελληνικές και τους παρείχαν ελάχιστη προστασία. 

Με τρομερό πάθος και πολεμική ορμή, την ώρα της μάχης μετατρέπονταν σε ανίκητες πολεμικές μηχανές. Χτυπημένοι από τσεκούρι ή ξίφος, συνέχιζαν να πολεμούν ώσπου να πέσουν νεκροί. 

Τρυπημένοι από ακόντια ή βέλη συνέχιζαν να μάχονται με το σθένος τους αναλλοίωτο όσο υπήρχε μέσα τους ζωή. Ορισμένοι έβγαζαν τα καρφωμένα στο σώμα τους ακόντια και τα εκσφενδόνιζαν πίσω στους αντιπάλους τους ή τα χρησιμοποιούσαν για μάχη σώμα με σώμα.

Στο μεταξύ, οι Αθηναίοι που βρίσκονταν στις τριήρεις, αγκυροβολημένοι στη λάσπη που εκτεινόταν μέχρι τη θάλασσα, με δυσκολία και κίνδυνο έφεραν τα πλοία τους όσο το δυνατόν πιο κοντά στην ακτή, εξαπολύοντας βέλη ή οτιδήποτε άλλο μπορούσε να ριφθεί ενάντια στους Γαλάτες. 

Οι τελευταίοι ευρισκόμενοι σε πλήρη σύγχυση και μέσα σε πολύ περιορισμένο χώρο, προκάλεσαν κάποιες απώλειες στους Έλληνες αλλά οι ίδιοι υπέστησαν ακόμα μεγαλύτερες. Αυτή η εξέλιξη ανάγκασε τους αρχηγούς τους να τους αποσύρουν πίσω στο Γαλατικό στρατόπεδο. 

Υποχωρώντας άτακτα και υπό πλήρη σύγχυση, αρκετοί από αυτούς ποδοπατήθηκαν από τους συντρόφους τους ενώ κάποιοι έπεσαν σε βάλτους και βούλιαξαν κάτω από τη λάσπη. Οι απώλειές τους κατά την υποχώρηση ήταν εξίσου μεγάλες με αυτές που υπέστησαν στη μάχη.

Αφού οι Κέλτες είχαν πλέον λεηλατήσει στο διάβα τους σπίτια και ναούς, παραδίνοντας το Κάλλιο στις φλόγες, επέστρεψαν από τον ίδιο φυσικό αυχένα με σκοπό να συναντήσουν τον υπόλοιπο Γαλατικό στρατό. 

Καθ’ οδόν συνάντησαν τους Πατρινούς, οι οποίοι ήταν οι μόνοι μεταξύ των Αχαιών που είχαν απαντήσει στο πολεμικό κάλεσμα των Αιτωλών. Εκπαιδευμένοι ως οπλίτες, διενήργησαν μια κατά μέτωπον επίθεση ενάντια στους Γαλάτες αλλά υπέστησαν εκτενείς απώλειες απέναντι σε έναν σαφώς πολυπληθέστερο στρατό. 

Στη σημερινή θέση Κοκκάλια (τοποθεσία που οφείλει την ονομασία της στα πολλά διασκορπισμένα και θρυμματισμένα οστά που απαντώνται εκεί μέχρι και σήμερα, ανεξίτηλα σημάδια μιας τρομακτικής μάχης), οι 8.000 Αιτωλοί, άνδρες και γυναίκες, συνέχιζαν να καταδιώκουν τους βαρβάρους και να τους επιτίθενται. 
Πολλά από τα βέλη που τους έριχναν έβρισκαν στόχο επειδή οι Γαλάτες δεν είχαν ισχυρή αμυντική θωράκιση. 

Οι Αιτωλοί οπισθοχωρούσαν όταν οι Γαλάτες τους επιτίθεντο και επέστρεφαν δριμύτεροι όταν οι τελευταίοι γύριζαν τα νώτα τους. 

Οι Καλλιείς οι οποίοι είχαν υποστεί τη μεγαλύτερη καταστροφή, επεδείκνυαν τη μεγαλύτερη οργή. Κατάφεραν να εκδικηθούν το θάνατο των συντρόφων τους προκαλώντας μεγάλες απώλειες στο Γαλατικό απόσπασμα. Από τους 40.800 λιγότεροι από τους μισούς επέστρεψαν στις Θερμοπύλες.

Απεικόνιση διαδρομής Γαλατών

Ηρακλειώτες και Αινιάνες – πρόθυμοι «πληροφοριοδότες»

Εν τω μεταξύ, οι αποδυναμωμένοι Έλληνες που βρίσκονταν στις Θερμοπύλες επρόκειτο να υπερκερασθούν από τις στρατιές του Βρέννου σε μια τραγική επανάληψη της ιστορίας. 

Όπως στην πρώτη μάχη των Θερμοπυλών, έτσι και τώρα ο Βρέννος ακολούθησε τις υποδείξεις των Ηρακλειωτών και των Αινιανών ακολουθώντας τον ίδιο δρόμο που είχαν ακολουθήσει οι Πέρσες (την Ανοπαία Ατραπό). 

Το έκαναν αυτό όχι διότι δεν ήταν πιστοί στον Ελληνικό αγώνα αλλά επειδή ήθελαν να φύγουν οι Κέλτες το γρηγορότερο δυνατόν από τη γη τους πριν την ερημώσουν. 

Ο Βρέννος, αφήνοντας διοικητή του κύριου σώματος της στρατιάς τον Ακιχώριο, κατευθύνθηκε με 40.000 άνδρες προς το πέρασμα. Κατέστησε σαφές στον αντικαταστάτη του ότι δεν έπρεπε να επιτεθεί στους Έλληνες προτού ολοκληρωθεί η κίνηση της περικύκλωσης. 

Εκείνη την ημέρα η ομίχλη ήταν πυκνή και είχε απλωθεί μέχρι τις παρυφές της Οίτης, εμποδίζοντας την ορατότητα των Φωκέων που φυλούσαν το πέρασμα. Οι Γαλάτες τους αιφνιδίασαν, ωστόσο οι Φωκείς αντιστάθηκαν γενναία. 

Τελικά όμως αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν από το πέρασμα. Κατόρθωσαν εντούτοις να ειδοποιήσουν τους συντρόφους τους και να τους αναφέρουν την επικείμενη περικύκλωση προτού αυτή λάβει χώρα.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι Αθηναίοι κατάφεραν να αποσύρουν έγκαιρα τις τριήρεις και τα στρατεύματά τους. Το ίδιο έπραξαν και οι υπόλοιπες Ελληνικές δυνάμεις, με εκάστης ο στρατός να επιστρέφει στην πατρίδα του. 

Σε αυτή τη μάχη δεν υπήρξε κάτι ανάλογο με τους 300 Σπαρτιάτες και τους 700 Θεσπιείς. Ίσως για αυτό το λόγο να είναι λιγότερο γνωστή. Το πέρασμα ήταν πλέον ανοιχτό, με ολόκληρη τη Νότια Ελλάδα να είναι απροστάτευτη στην Κελτική επέλαση.

Επιδρομή στους Δελφούς

Ο Βρέννος και ο Ακιχώριος είχαν πλέον να επιλέξουν την επόμενη κίνηση………να βαδίσουν εναντίον των Αθηνών. Ο Βρέννος, χλευάζοντας τους αθάνατους θεούς των Ελλήνων είπε ειρωνικά ότι «εκείνοι που έχουν τα πλούτη θα πρέπει να φερθούν γενναιόδωρα στους θνητούς.». 

Χωρίς να σπαταλήσει χρόνο, διέταξε τον Ακιχώριο να εγκαταστήσει ένα μέρος του στρατού στην Ηράκλεια για να κρατά απασχολημένους τους Αιτωλούς και στη συνέχεια, με τον υπόλοιπο στρατό, να ακολουθήσει πορεία με κατεύθυνση στους Δελφούς. 

Ο ίδιος αναχώρησε από τις Θερμοπύλες διασχίζοντας τα στενά του Παρνασσού με σκοπό να συλήσει το θησαυροφυλάκιο που βρισκόταν στον ιερό ναό του θεού Απόλλωνα.

Τρομοκρατημένοι οι κάτοικοι των Δελφών, αναζήτησαν καταφύγιο στο Μαντείο. Σε υπεράσπιση του Μαντείου προσέτρεξαν οι Φωκιείς από την Άμφισσα και περίπου 1200 Αιτωλείς. 

Η κύρια στρατιά των Αιτωλών στράφηκε ενάντια στον Ακιχώριο, ο οποίος είχε εν τω μεταξύ ξεκινήσει από την Ηράκλεια για να συναντήσει το Βρέννο (έχοντας ολοκληρώσει την αποστολή που ο Βρέννος τού ανέθεσε). 

Στην ουσία οι Αιτωλοί αναλώθηκαν σε συνεχή ανταρτοπόλεμο παρενοχλώντας την οπισθοφυλακή της Γαλατικής παράταξης η οποία μετέφερε τα λάφυρα από τις προηγούμενες λεηλασίες. Αυτή η δολιοφθορά ανάγκασε τους Γαλάτες να κινούνται με αργό ρυθμό. 

Ο Βρέννος αφίχθη στους Δελφούς όπου είχε πλέον να αντιμετωπίσει τους Έλληνες που είχαν καταφτάσει να υπερασπιστούν το ιερό. Προσπάθησε να εγείρει το ηθικό των στρατιωτών του δείχνοντάς τους στον ορίζοντα το μαντείο και λέγοντάς τους ότι τα αγάλματα και τα άρματα με τα τέσσερα άλογα, ευδιάκριτα από εκείνο το σημείο, ήταν κατασκευασμένα από καθαρό χρυσάφι και θα αποδεικνύονταν ακόμα πιο μεγάλα σε αξία όταν ζυγίζονταν.

Ο Θνήσκων Γαλάτης_Ρωμαϊκό μαρμάρινο αντίγραφο Ελληνιστικού έργου _ τέλη 3ου αιώνα π.Χ. _Μουσείο Καπιτωλίου, Ρώμη_wikipedia

Οι Δελφιείς από την άλλη πλευρά είχαν ως μοναδική πηγή θάρρους την πίστη ότι ο θεός Απόλλωνας ήταν στο πλευρό τους παρά τις δικές τους ικανότητες και δυνάμεις. Κατάφεραν ωστόσο να αποκρούσουν την επίθεση των αναρριχώμενων στους βράχους Γαλατών εκσφενδονίζοντας πέτρες και ακόντια από την κορυφή του λόφου. 

Σύμφωνα με την ποιητική περιγραφή του Παυσανία, οι Γαλάτες, εκτός από τους Έλληνες, είχαν να αντιμετωπίσουν και τα στοιχεία της φύσης, σεισμούς, κεραυνούς και αστραπές, σημάδια θεόσταλτα από το θεό Απόλλωνα. Πέραν της «θεϊκής παρέμβασης» φαίνεται πιθανό να επικρατούσε στην περιοχή σφοδρή καταιγίδα, με αποτέλεσμα αρκετοί από τους Γαλάτες να σκοτωθούν από τις συνεχείς κατολισθήσεις βράχων.

Ωστόσο, πολλές ήσαν οι απώλειες και για τους Έλληνες. Κατά τη διάρκεια της νύχτας η κατάσταση για τους Γαλάτες δεν ήταν καλύτερη. Αφόρητο ψύχος κάλυψε την περιοχή ενώ βράχοι έπεφταν συνέχεια από τον Παρνασσό και καταπλάκωναν πολλούς από τους στρατιώτες του Βρέννου, οι οποίοι ήταν μαζεμένοι σε ομάδες για να προστατευθούν από ενδεχόμενες αιφνιδιαστικές νυχτερινές επιθέσεις των Ελλήνων. 

Μόλις ο ήλιος πρόβαλε πάνω από τους Δελφούς, οι Έλληνες επιτέθηκαν κατά μέτωπο με εξαίρεση τους Φωκιείς, οι οποίοι, γνωρίζοντας καλά το μέρος, επέλεξαν να κατέβουν στις δύσβατες πλαγιές του Παρνασσού και να χτυπήσουν τους Κέλτες στα μετόπισθεν εξαπολύοντας βέλη και ακόντια. 

Στην αρχή της μάχης οι Γαλάτες αντιστάθηκαν γενναία, ειδικότερα η φρουρά του Βρέννου. Ωστόσο, μόλις τραυματίστηκε ο αρχηγός τους, αναγκάστηκαν να οπισθοχωρήσουν, καθώς οι Έλληνες επετίθεντο από όλες τις μεριές. Κατά την οπισθοχώρησή τους αυτή σκότωσαν όσους από τους συντρόφους τους ήταν τραυματισμένοι, ή βαριά άρρωστοι από τις κακουχίες και δεν μπορούσαν να τους ακολουθήσουν.

Αποτυχία Γαλατικής εκστρατείας

Με τον ερχομό της επόμενης νύχτας, οι Γαλάτες κατελήφθησαν από συναισθήματα σύγχυσης και φόβου. Πολλοί από αυτούς στράφηκαν ενάντια στους συντρόφους τους και άρχισαν να αλληλοεξοντώνονται. 

Οι Φωκιείς ήταν οι πρώτοι που ανέφεραν στους υπόλοιπους Έλληνες τον ακατάσχετο πανικό που είχε κυριεύσει τον εχθρό. Αυτή η εξέλιξη όπλισε με περισσότερο θάρρος και αποφασιστικότητα τους κατοίκους των γύρω περιοχών. 

Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι Γαλάτες, εκτός από το ανελέητο κυνηγητό από τους Έλληνες, είχαν πλέον να αντιμετωπίσουν και την πείνα, καθώς κάθε προσπάθεια συγκέντρωσης βρώσιμων υλών από τη γύρω περιοχή βαφόταν με αίμα. Περίπου 6.000 Κέλτες χάθηκαν στη μάχη και άλλους 10.000 να ακολουθούν στον πανικό που ακολούθησε. 

Σε αυτούς προσετέθησαν ακόμα τόσοι, ως θύματα της πείνας και του κρύου. Οι απόψεις για την τύχη του Βρέννου διίστανται: ο Παυσανίας ισχυρίζεται ότι αυτοκτόνησε αφού πρώτα κατανάλωσε «άκρατον οίνον». 

Ο Ιουστίνος παρουσιάζει ως μέσο της αυτοκτονίας ένα μαχαίρι ενώ ο Διόδωρος αναφέρει ότι πρώτα μέθυσε και στη συνέχεια χρησιμοποίησε ένα σπαθί. Το πλέον πιθανό είναι ότι ο Βρέννος, λόγω των εκτεταμένων τραυμάτων που έφερε, αυτοκτόνησε με το σπαθί του σύμφωνα με το κελτικό έθιμο που απαιτούσε οι βαριά τραυματισμένοι άντρες να αφαιρούν τη ζωή τους αλλά και τη ζωή των άμεσων συγγενικών τους προσώπων.

Πιθανότατα οι Γαλάτες πίστευαν ότι ο αργός θάνατος ήταν εξαιρετικά ατιμωτικός, ή ότι δεν έπρεπε με κανένα τρόπο να πέσουν ζωντανοί στα χέρια του εχθρού. Οι Αθηναίοι, μαθαίνοντας τα γεγονότα, ένωσαν τις δυνάμεις τους με τους Βοιωτούς και ξεκίνησαν να καταδιώκουν από κοινού τους Γαλάτες σκοτώνοντας αυτούς που καθυστερούσαν κι έμεναν πίσω. 

Οι Γαλάτες κατόρθωσαν να αποσυρθούν από τους Δελφούς και να ενώσουν τις δυνάμεις τους με τον Ακιχώριο, ο οποίος στο μεταξύ είχε αναχωρήσει από την Ηράκλεια για να καλύψει την υποχώρηση των συντρόφων του. 

Έχοντας πλέον αυτόν ως αρχηγό, μετά από υπόδειξη και επιθυμία του αποθανόντος Βρέννου, κατευθύνθηκαν προς το γαλατικό στρατόπεδο. 

Καθ’ οδόν, και νιώθοντας καυτή την ανάσα των Αιτωλών στην πλάτη τους, συνάντησαν κοντά στο Σπερχειό τους Θεσσαλούς και τους Μαλιείς, οι οποίοι είχαν σταθεί εκεί αποφασισμένοι να ανταποδώσουν τα δεινά που τους προξένησαν οι επίδοξοι κατακτητές. 

Οι περισσότεροι Έλληνες ιστορικοί της εποχής καταμαρτυρούν ότι ουδείς Γαλάτης επέζησε της σφαγής στον Σπερχειό ποταμό.

Εποικίσεις Γαλατικών φύλων

Ωστόσο, σύμφωνα με κάποιες άλλες μαρτυρίες, Γαλατικό απόσπασμα που είχε επιτεθεί στους Δελφούς, οι Τεκτόσαγες, κατάφεραν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, ενώ και άλλοι, υπό τις διαταγές των Κομοντόριου και Βαθάναττου, κατευθύνθηκαν προς το Βορρά έχοντας μαζί τους αρκετά από τα λάφυρα που είχαν συγκεντρώσει. 

Μέσω διαρκών επιθέσεων από αυτούς που είχαν δεινοπαθήσει κατά την κάθοδό τους, έφτασαν στη χώρα των Δαρδανών κι εκεί χωρίστηκαν: ο μεν Βαθάναττος στράφηκε προς την Ιλλυρία και εγκαταστάθηκε στην περιοχή μεταξύ των ποταμών Σάβου και Δούναβη, ενώ ο στρατός του Κομοντόριου νίκησε τους Τριβαλλούς και τους Γέτες και εγκαταστάθηκε στην Τύλη, στις δύο πλευρές του Αίμου, κοντά στη σημερινή Βουλγαρική πόλη Στάρα Ζάγορα. 

Οι Γαλάτες υπό τις διαταγές του Λουτάριου και του Λεοννόριου πέρασαν στον Ελλήσποντο και, αφού υποσχέθηκαν πίστη και φιλία στο Νικομήδη, βασιλιά της Βιθυνίας, εγκαταστάθηκαν στην Ανατολία, σε μια περιοχή που έλαβε το όνομά τους (Γαλατία).

Σημασία της Ελληνικής νίκης

Απεικόνιση Γαλατικής κεφαλής σε Θρακικό νόμισμα. (Αρχαιολογικό μουσείο Κωνσταντινούπολης)

Οι Γαλάτες εισβάλλοντας στην Ελλάδα είχαν σκοπό όχι απλώς να τη λεηλατήσουν αλλά και να την αποικίσουν. Πήραν μαζί τους τις γυναίκες και τα παιδιά τους με σκοπό να βρουν νέες εστίες και να εγκατασταθούν μόνιμα σε αυτές. 

Σε αυτήν την άποψη συνηγορεί το ότι μετά τη δεύτερη εισβολή, οι επιζήσαντες δημιούργησαν κελτικό βασίλειο στην Τύλη, ενώ άλλοι εγκαταστάθηκαν στη Μικρά Ασία και παρέμειναν εκεί για αρκετούς αιώνες ως μια αυτοτελής εθνική ομάδα.

Είναι αξιομνημόνευτη η αποφασιστικότητα που επέδειξαν μέσα στην απελπισία τους οι Έλληνες. Αξιοσημείωτο είναι ότι αγωνιζόμενοι να επιζήσουν, αφάνισαν δεκάδες χιλιάδες Γαλάτες παρότι συνολικά δεν είχαν συγκεντρώσει περισσότερους από 30.000 μαχητές. 

Το κατόρθωμα αυτό γίνεται ακόμα μεγαλύτερο αν αναλογιστεί κανείς ότι ο σωματότυπος και η αριθμητική υπεροχή του εχθρού, σε συνδυασμό με την έλλειψη των μεγάλων ηγετών στον Ελλαδικό χώρο – δεδομένης της απουσίας των Πύρρου και του Αντίγονου Γονατά – καθιστούσε αναμενόμενη την Κελτική επικράτηση.

Ωστόσο, σε μια εποχή φθοράς των παλαιών αξιών, εμφύλιων σπαραγμών και με την λάμψη του Ελληνικού πολιτισμού να σβήνει, το Ελληνικό πνεύμα, με πρωταγωνιστές τους Αιτωλούς, απέδειξε για ακόμα μια φορά την αξία του ενάντια σε έναν ισχυρό και αλώβητο λαό που δέσποζε σε ολόκληρη τη Δυτική Ευρώπη και ο οποίος στις αρχές του 4ου π.Χ. αιώνα είχαν κατακτήσει τη μετέπειτα κοσμοκράτειρα Ρώμη.

Οι Έλληνες, σε μια εποχή παρακμής, τέλεσαν έναν άθλο μεγαλύτερο ίσως εκείνου της αναχαίτισης των Περσικών ορδών μερικούς αιώνες πριν, όταν η Ελλάδα ήκμαζε σε όλους τους τομείς. Είναι πράγματι θλιβερό που μια τόσο σημαντική στιγμή στην Ελληνική ιστορία δεν έχει την προβολή που της αρμόζει.

pronews.gr

«Βαρύ» φορολογικά το καλοκαίρι (Video)


Ένα βαρύ φορολογικά καλοκαίρι περιμένει εκατομμύρια πολίτες καθώς από την 1η Ιουνίου αρχίζουν να ισχύον οι αυξήσεις στους έμμεσους φόρους (ΦΠΑ, μπίρα κ.τ.λ.), ενώ παράλληλα θα αρχίσουν να τρέχουν οι δόσεις τόσο για τον φόρο εισοδήματος του 2015 όσο και για τον ΕΝΦΙΑ του 2016.

Την ίδια στιγμή από την 1η Ιουλίου θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο φιλόδοξο σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τις συναλλαγές με πλαστικό χρήμα.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Το Βήμα» από την 1η Ιουλίου ναι μεν θα αρχίσει να εφαρμόζεται το νέο σχέδιο με αποδείξεις αλλά τελικά δεν θα είναι υποχρεωτικό για το χτίσιμο του εφετινού αφορολόγητου να έχουν γίνει οι αγορές προϊόντων και υπηρεσιών μόνο με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες αλλά θα ισχύσει το μεικτό σύστημα, δηλαδή η Εφορία θα δέχεται και τις συναλλαγές με μετρητά.

Το νομοσχέδιο

Όμως από την 1η Ιανουαρίου 2017 το χτίσιμο του αφορολόγητου για μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες θα γίνεται αποκλειστικά με χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών ή μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών (e-banking).

Το νομοσχέδιο θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες και μένει να ξεκαθαρίσουν ορισμένες σημαντικές λεπτομέρειες.

Την ίδια στιγμή μέσα στον Ιούνιο λήγει η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων και σύμφωνα με πληροφορίες, που αναφέρει η εφημερίδα, λόγω του γεγονότος ότι έχει υποβληθεί πολύ μικρός αριθμός δηλώσεων, στο υπουργείο Οικονομικών προσανατολίζονται να δώσουν παράταση το αργότερο έως τις 20 Ιουλίου.

Ο λόγος που δεν αναμένεται να δοθεί παράταση πέραν της ημερομηνίας αυτής έχει να κάνει με την εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ – πρέπει, σύμφωνα με ανώτερο κυβερνητικό παράγοντα, να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ανάρτησης όλων των εκκαθαριστικών σημειωμάτων έως τα μέσα Σεπτεμβρίου και να έχουν ληφθεί τα δεδομένα των φορολογικών δηλώσεων του 2016 για να τεθούν σε εφαρμογή τα κατά περίπτωση αφορολόγητα όρια του Ενιαίου Φόρου ιδιοκτησίας Ακινήτων.

Σε 3 δόσεις

Για την πληρωμή του φόρου εισοδήματος δεν αναμένεται να αλλάξει κάτι σε αυτά που έως σήμερα γνωρίζουμε.

Δηλαδή ο φόρος θα πληρωθεί σε 3 διμηνιαίες δόσεις με την 1η δόση να πρέπει να καταβληθεί έως 31 Ιουλίου 2016 και τις επόμενες δύο στα τέλη Σεπτεμβρίου και τέλη Νοεμβρίου.

Για τον ΕΝΦΙΑ όμως ισχύει διαφορετική πρόβλεψη.

Σύμφωνα με τον φορολογικό νόμο, ο ΕΝΦΙΑ εξοφλείται σε όσες δόσεις απομένουν από την εκκαθάριση των δηλώσεων Ε9 έως το τέλος του έτους.
Αυτό σημαίνει ότι εφόσον η εκκαθάριση γίνει τον Σεπτέμβριο και η 1η δόση πληρωθεί στα τέλη του ίδιου μήνα, απομένουν συνολικά άλλες 3 δόσεις έως το τέλος του έτους.

Με δεδομένο όμως ότι στα νοικοκυριά θα πέσουν όλοι οι φόροι μαζί και άρα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην μπορούν να πληρωθούν και να γίνουν ληξιπρόθεσμα χρέη, στο υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να φέρουν διάταξη στα επόμενα νομοσχέδια η οποία θα δίνει παράταση για την πληρωμή του ΕΝΦΙΑ του 2016 έως τα τέλη Φεβρουαρίου 2017.

Το γεγονός, σύμφωνα με το δημοσίευμα, δεν δημιουργεί πρόβλημα στα έσοδα του προϋπολογισμού καθώς οι πρώτοι δύο μήνες κάθε έτους λογίζονται στον προϋπολογισμό του προηγούμενου.

Τα ακίνητα

Ο νέος ΕΝΦΙΑ θα έχει χαμένους και κερδισμένους. Οι μεγάλοι χαμένοι – περίπου 500.000 τον αριθμό – είναι ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας αξίας 200.000 ευρώ και άνω, ενώ για πρώτη φορά προστίθενται στα περιουσιακά τους στοιχεία για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού φόρου ακινήτων και τα αγροτεμάχια.

Επίσης, σημαντικές επιβαρύνσεις περιμένουν τους ιδιοκτήτες οικοπέδων αλλά και όσους έχουν χτίσει ένα ακίνητο και υπάρχει ακόμη ανεξάντλητος συντελεστής δόμησης («αέρας»).

Παράλληλα, για εφέτος δεν θα ισχύσει η έκπτωση του 50% για όσους ιδιοκτήτες ακινήτων έχουν στην κατοχή τους κενά και μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, ενώ πρόσθετοι φόροι ΕΝΦΙΑ θα προκύψουν σε επιχειρήσεις με ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα και σε Νομικά Πρόσωπα που κατέχουν ακίνητα.

Μια μεγάλη αδικία είναι ότι ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές με μειωμένες τιμές ζώνης σε σύγκριση με πέρυσι, θα πληρώσουν τον ίδιο ΕΝΦΙΑ με το 2015 καθώς παραμένει η νέα αντικειμενική αξία στο ίδιο κλιμάκιο και φορολογικό συντελεστή με πέρυσι.

Ωστόσο, αξίζει να τονιστεί ότι θα ισχύουν και εφέτος τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια που ίσχυαν πέρυσι για μείωση ή απαλλαγή ΕΝΦΙΑ.

Αλεξιάδης: Σε τρεις διμηνιαίες δόσεις ο φόρος εισοδήματος

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, μιλώντας στο mega, προέτρεψε τους πολίτες να μην καθυστερήσουν να υποβάλουν την δήλωσή τους και να μην αφήσουν να εκπνεύσει η προθεσμία, η οποία είναι έως 30 Ιουνίου. «Παράκληση, να πάνε όλοι και να τρέξουνε, γιατί βλέπουμε ότι έχει αρχίσει μία καθυστέρηση, ενώ στην αρχή πηγαίναμε πολύ καλά, έχει αρχίσει μία καθυστέρηση. Ο στόχος που έχουμε είναι η 30η Ιουνίου και θα δοθεί παράταση λίγων ημερών, μόνο για όποια προβλήματα έχουμε μέχρι τότε με το TAXIS. Δεν θα πάμε όπως το 2015 να καταθέτουμε φορολογικές δηλώσεις μέχρι τον Σεπτέμβριο, Οκτώβριο. Αυτά είναι πράγματα που πρέπει να αποφύγουμε».

«Οι δόσεις θα είναι τρεις διμηνιαίες δόσεις που ξεκινάνε από τον Ιούλιο», ανέφερε ο κ. Αλεξιάδης και πρόσθεσε πως ο αριθμός των δόσεων δεν έχει κλείσει ακόμα και το συζητούν με τους θεσμούς.

«Προσπαθούμε να δοθεί μία λύση σε αυτό, διότι θα ανακουφίσει πάρα πολύ τις επιχειρήσεις και τους πολίτες και θα δώσει μία δυνατότητα για πιο εύκολη είσπραξη των εσόδων».

Μετά τις φορολογικές δηλώσεις η εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ

Για τον ΕΝΦΙΑ, ο κ. Αλεξιάδης είπε: «Αν δεν τελειώσουν οι φορολογικές δηλώσεις, δεν μπορεί να ξεκινήσει η εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ. Ο ΕΝΦΙΑ θα πληρωθεί σε μηνιαίες δόσεις, μέχρι τέλος του χρόνου».

Στην ερώτηση για το πόσες θα είναι οι δόσεις, ο κ.Αλεξιάδης απάντησε πως αυτό θα προσδιοριστεί ανάλογα με το πότε θα γίνει η εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ.

«Περίπου 6 εκατ. φορολογούμενοι στον ΕΝΦΙΑ θα δούνε τις δηλώσεις του ΕΝΦΙΑ να είναι ίδιες ή λιγότερες από πέρυσι και ένα μικρό ποσοστό, περίπου στις 600.000, θα πληρώσουν περισσότερα από ότι πληρώσαν την προηγούμενη φορά, αλλά ο στόχος παραμένει στα 2,65 δις», πρόσθεσε.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών τόνισε ότι: «Είναι μία πολιτική στην οποία καταφέραμε και βάλαμε ένα σαφές ταξικό πρόσημο, που κάθε λογικός άνθρωπος δεν θα διαφωνήσει. Μεταφέραμε φορολογικό βάρος από ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας στο τμήμα της κοινωνίας που έχει μεγάλη και πολύ μεγάλη περιουσία. Και για αυτό θα μας κατηγορήσουν;»



madata.gr

Τα σωματικά συμπτώματα σε μια κρίση πανικού - Πόσο διαρκούν


Τα σωματικά συμπτώματα σε μια κρίση πανικού είναι δυσάρεστα, και μπορούν επίσης να συνοδεύονται από έμμονες σκέψεις φόβου και τρόμου.

Τα συμπτώματα στην κρίση πανικού μπορεί να είναι πολύ τρομακτικά και οδυνηρά ως εμπειρία για τον ασθενή. Τα συμπτώματα τείνουν να εμφανίζονται ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση και προφανή αιτία.

Όπως και τα περισσότερα αισθήματα άγχους, μια κρίση πανικού μπορεί να προκαλέσει μια σειρά συμπτωμάτων, όπως:


  • Ταχυπαλμία
  • Εφίδρωση
  • Τρέμουλο
  • Εξάψεις
  • Ρίγη
  • Δυσκολία στην αναπνοή
  • Αίσθημα πνιγμού
  • Πόνος στο στήθος
  • Ναυτία
  • Ζάλη
  • Αίσθημα λιποθυμίας
  • Μούδιασμα που το νιώθετε “σαν να σας τσιμπούν καρφίτσες και βελόνες”
  • Ξηροστομία
  • Αιφνίδια ανάγκη να πάτε στην τουαλέτα
  • Κουδούνισμα στα αυτιά σας
  • Αίσθημα τρόμου ή φόβου θανάτου
  • Ανακάτεμα στο στομάχι
  • Αίσθημα “καψίματος” στα δάχτυλά σας
  • Τουρτούρισμα, σαν να κρυώνετε, ενώ κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα
  • Κλονισμός (ολόκληρο το σώμα τρέμει)
  • Τα άτομα με διαταραχή πανικού αρχίζουν να φοβούνται για το πότε θα τους συμβεί η επόμενη κρίση, κάτι που προκαλεί έναν φαύλο κύκλο “φόβου της κρίσης πανικού” και αυξάνει την πιθανότητα να επέλθει όντως μια νέα κρίση πανικού.


Μερικές φορές, τα συμπτώματα μιας κρίσης πανικού μπορεί να είναι τόσο έντονα, που μπορεί να σας κάνουν να νιώσετε σαν να είστε έχετε υποστεί καρδιακή προσβολή.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι συμπτώματα όπως η ταχυπαλμία και το “λαχάνιασμα” στην αναπνοή σπάνια φτάνουν σε καρδιακή προσβολή. Αν και οι κρίσεις πανικού μπορεί συχνά να είναι τρομακτικές, εντούτοις δεν προκαλούν καμία σωματική βλάβη.

Οι άνθρωποι που έχουν γενική διαταραχή πανικού συνήθως μαθαίνουν να αναγνωρίζουν αυτό το “αίσθημα καρδιακής προσβολής” και μαθαίνουν πώς να ελέγχουν τα συμπτώματά τους.

Οι περισσότερες κρίσεις πανικού διαρκούν από 5 έως 20 λεπτά. Ορισμένες κρίσεις, ωστόσο, έχει αναφερθεί ότι διήρκεσαν ακόμα και μία ώρα.

iatropedia

Οι τούρκοι απαιτούν η Αγία Σοφία να λειτουργήσει ως τζαμί (Video)


Tην στιγμή που ο Β.Πούτιν επισκέπτονταν το Ιερό Βουνό της Ορθοδοξίας το Άγιον Όρος, αναλαμβάνοντας την υπεράσπιση και στήριξη της Αληθινής Θρησκείας ο Ρ.Τ.Ερντογάν συγκέντρωσε χιλιάδες φανατικούς μουσουλμάνους, μέλη του Ιδρύματος Νεολαίας της Ανατολής, έξω από την Αγία Σοφία μια μέρα πριν την επέτειο της άλωσης της Κωνσταντινούπολης, που έπεσε στις 29 Μαΐου του 1453 για να απαιτήσουν το στολίδι της Ορθοδοξίας να λειτουργήσει ως τζαμί!

Συγκεντρώθηκαν έξω από τον  Ιερό Ναό της της Αγίας Σοφίας το Σάββατο, απαιτώντας  το δικαίωμα να προσευχηθούν εκεί, θέλοντας να μετατραπεί ο χώρος αυτός σε τέμενος όπως είχε μετατραπεί μετά την Άλωση της Πόλης το 1453 μέχρι που ο Κεμάλ Αττατούρκ το 1937 την έκανε  μουσείο.

 Ένας ιμάμης ηγήθηκε μιας προσευχής μπροστά από την Αγία Σοφία και το πλήθος των ισλαμιστών ζητούσε εκ νέου να μετατραπεί  σε έναν μουσουλμανικό τόπο λατρείας.

«Ας σπάσουμε τις  αλυσίδες, ανοιχτή Αγία Σοφία», φώναζαν τα πλήθη που συγκεντρώθηκαν στην πλατεία μπροστά από την εκκλησία  

«Στο όνομα των χιλιάδων αδελφών μας απαιτούμε να μας  επιτραπεί να προσευχηθούμε μέσα στο τζαμί της Αγίας Σοφίας», δήλωσε ο Σαλίχ Τουρχάν, ο πρόεδρος του Συλλόγου Νεολαίας Ανατόλια που διοργάνωσε τη διαδήλωση.

Η εκδήλωση είχε προγραμματιστεί να συμπέσει με τους εορτασμούς για την επέτειο της  οθωμανικής κατάκτησης της Κωνσταντινούπολης.

Την ίδια στιγμή που ο Πρόεδρος της Ρωσίας Β.Πούτιν επισκέπτονταν το Άγιο Όρος και προσκυνούσε την Παναγίας από κοινού με τον Προκόπη Παυλόπουλο, ο Τούρκος Πρόεδρος Ρ.Τ.Ερντογάν επέλεξε να προχωρήσει σε αυτήν την προκλητική ενέργεια κατά Ελλήνων και Ρώσων προσβάλοντας την Ορθοδοξία.

Σημειώνεται ότι πριν από έξι μήνες η Ρωσία απαίτησε από την Τουρκία την επιστροφή της Αγίας Σοφίας στην Ορθοδοξία ως ένδειξη "καλής θέλησης" από την Άγκυρα και το Ισλάμ και θα χρηματοδοτούσε την αποκατάσταση του συμβόλου της Χριστιανοσύνης προσφέροντας και τους καλύτερους επιστήμονες και συντηρητές της.

Μετά από ψήφισμά της η ρωσική Δούμα ζήτησε την επιστροφή της Αγίας Σοφίας στο ορθόδοξο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.  

«Η κίνηση αυτή θα βοηθήσει την Τουρκία και το Ισλάμ να αποδείξει ότι υπάρχει  καλή θέληση , υπεράνω της πολιτικής, και είναι αναγκαία η επιστροφή της  Αγίας Σοφίας στην χριστιανοσύνη», δήλωσε ο επικεφαλής της  κοινοβουλευτικής ομάδας για την προστασία των χριστιανικών αξιών SergeI  Gavrilov.  

"Θα συμμετάσχουμε στη χρηματοδότηση, καθώς και στην συμμετοχή της αποκατάστασης του   χριστιανικού μνημείου από τους καλύτερους Ρώσους  συντηρητές και  επιστήμονες".

Ο Ρ.Τ.Ερντογάν έκτοτε απαντάει με συνεχείς προκλητικές ενέργειες επιχειρώντας να κάνει την Αγία Σοφία μουσουλμανικό τέμενος.

Σε μια εξωφρενική κίνηση προχώρησαν πριν δύο μήνες οι Τούρκοι κατασκευάζοντας και ανοίγοντας στο Άμστερνταμ μουσουλμανικό τέμενος με το όνομα "Αγία Σοφία" και πιστό αντίγραφο του Ιερού Συμβόλου της Ορθοδοξίας.-






Με την κίνηση αυτή η Τουρκία θέλει να προετοιμάσει διεθνώς τον κόσμο για την πραγματοποίηση των ονείρων του Ρ.Τ.Ερντογάν που θέλει και έχει υποσχεθεί ότι θα μετατρέψει την Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη σε τέμενος.    

Οι Τούρκοι έδωσαν πανηγυρικό τόνο στα εγκαίνια του νέου μεγάλου μουσουλμανικού τεμένους στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας με το κλαπέν όνομα "Αγία Σοφία" και ενώ πριν λίγες εβδομάδες είχε προηγηθεί το αιματηρό ισλαμικό χτύπημα των Βρυξελλών.

Η Μόσχα μετά την κατάρριψη από την Τουρκία του μαχητικού της, υποστηρίζει και υιοθετεί όλες τις ελληνικές θέσεις ως προς τις παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου και την επιστροφή της Αγίας Σοφίας στην Ορθοδοξία (κάτι που το απαιτούν άλλωστε οι απανταχού Ορθόδοξοι σε όλον τον πλανήτη πρωτοστατούντων των Ρώσων πολιτών).    

Με την απαίτηση αυτή, πλέον η Ρωσία αναγάγει το ζήτημα της Αγίας Σοφίας ως ρωσοτουρκικό θέμα, και δεν είναι πλέον η Ελλάδα μόνη της στην προσπάθεια να αποτραπούν τα ισλαμιστικά σχέδια του Ρ.Τ.Ερντογάν που θέλει να την συλλήσει ξανακάνοντάς την τέμενος.    

Οι Τούρκοι προφανώς δεν θα δεχτούν αυτή την απαίτηση αλλά και μόνο το ζήτημα τους προκαλεί τρόμο καθώς εδώ και καιρό έχουν την εντύπωση (όπως ήδη έχει γράψει το pronews.gr) ότι το ιερότερο μνημείο της Ορθοδοξίας "θέλει να ξαναεπιστρέψει εκεί που ανήκει", και αυτό όπως έχει προφητευθεί από τους Άγιους της Ορθοδοξίας θα συνοδευτεί από την καταστροφή του όποιου τουρκικού κράτους.    

Κάτι που οι Τούρκοι το φοβούνται σφόδρα καθώς είναι οι πρώτοι που φοβούνται την έγερση του "μαρμαρωμένου βασιλιά"    

Οι Τούρκοι ανησυχούν τα τελευταία χρόνια με επίκεντρο την Αγία Σοφία και με αποκορύφωμα την απροσδόκητη εμφάνιση το καλοκαίρι του 2008 του Άγγελου στον Τρούλο, καθώς αισθάνονται ότι κάτι πολύ άσχημο και εσχατολογικό θα τους συμβεί    

Επανήλθαν στην επιφάνεια όλοι εκείνοι οι θρύλοι που κατά καιρούς είχαν συγκλονίσει και είχαν προκαλέσει στους μουσουλμάνους μια χαρακτηριστική φοβία για την εκ νέου ανάδυση της ορθόδοξης χριστιανικής ταυτότητας του ναού και τις κοσμογονικές συνέπειες αυτού του συγκλονιστικού γεγονότος, παρά το γεγονός ότι είχε μετατραπεί σε τέμενος μέχρι το 1935, ξέρουν ότι δεν μπόρεσαν ποτέ να την ισλαμοποιήσουν.






Του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου / pronews.gr

Ανατρεπτική έρευνα για το αλάτι στο φαγητό – Πόσο «επιτρέπεται» να τρώτε κάθε μέρα


Το μέτριο αλάτι στο φαγητό είναι πιο υγιεινό από το λίγο αλάτι! Αντίθετα με την ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση πως δεν πρέπει να τρώει κανείς αλάτι, μια νέα διεθνής επιστημονική έρευνα κατέληξε στο «αιρετικό» συμπέρασμα ότι η διατροφή με λιγοστό αλάτι μπορεί να μην κάνει καλό στην υγεία, εκτός από όσους έχουν υπέρταση.

Αντίθετα, το να τρώτε πολύ λίγο αλάτι μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακό επεισόδιο και πρόωρο θάνατο.

Αμέσως ξεσηκώθηκαν αντιδράσεις για τη νέα μελέτη, καθώς και εναντίον του διεθνούς κύρους περιοδικού "The Lancet", που τη δημοσίευσε. Ο καθηγητής Φραντσέσκο Καπούκιο, επικεφαλής του Κέντρου Διατροφής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, επέκρινε τόσο την μεθοδολογία της μελέτης (επειδή μέτρησε την ποσότητα του νατρίου μόνο στα πρωϊνά ούρα), όσο και το περιοδικό που τη δημοσίευσε. «Δεν μπορώ να πιστέψω ότι θα διαβάζαμε τόσο κακή επιστήμη δημοσιευμένη στο Lancet", δήλωσε.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή κλινικής επιδημιολογίας και βιοστατιστικής 'Αντριου Μέντε της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου ΜακΜάστερ του Καναδά, ανέλυσαν στοιχεία για περισσότερους από 133.000 ανθρώπους με μέση ηλικία 55 ετών σε 49 χώρες, εκ των οποίων οι 63.550 με υπέρταση.

Οι επιστήμονες συσχέτισαν την ποσότητα κατανάλωσης νατρίου (αλατιού) με την πιθανότητα καρδιοπάθειας, εγκεφαλικού και πρόωρου θανάτου. Συμπέραναν ότι οι μόνοι τελικά που πρέπει να ανησυχούν για το αλάτι στο φαγητό τους, είναι αφενός όσοι ήδη έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση και αφετέρου όσοι τρώνε πάρα πολλά αλμυρά.

Η απρόσμενη διαπίστωσή τους είναι ότι, άσχετα αν κανείς έχει υπέρταση ή όχι, η χαμηλή κατανάλωση νατρίου (αλατιού) σχετίζεται με περισσότερα εμφράγματα, εγκεφαλικά και πρόωρους θανάτους, σε σχέση με την μέτρια κατανάλωση. Όσοι δεν έχουν υπέρταση και τρώνε λίγο αλάτι, έχουν 11% μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρού καρδιαγγειακού επεισοδίου.

Ο Μέντε δήλωσε πως «παρόλο που τα δεδομένα δείχνουν τη σημασία της μείωσης της υψηλής κατανάλωσης αλατιού από όσους έχουν υπέρταση, δεν υποστηρίζουν ότι η μείωση αυτή πρέπει να πέσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα». Με άλλα λόγια, ακόμη και για τους υπερτασικούς αρκεί μια μείωση του αλατιού σε μέτρια επίπεδα (4 έως 5 γραμμάρια τη μέρα), αλλά όχι κατ' ανάγκη σε χαμηλά (κάτω από 3 γραμμάρια τη μέρα).

Συνοπτικά, η έρευνα δείχνει ότι αφενός υπάρχει ένα όριο κάτω από το οποίο η μείωση στην κατανάλωση του αλατιού γίνεται επισφαλής και δυνητικά επικίνδυνη, ενώ αφετέρου ότι ο κίνδυνος της υψηλής κατανάλωσης (πάνω από 6 γραμμάρια τη μέρα) περιορίζεται μόνο στους υπερτασικούς. Σύμφωνα με τη μελέτη, αυτός ο συνδυασμός -υπέρταση και μεγάλη κατανάλωση αλατιού- αφορά μόνο έναν στους δέκα ανθρώπους (10%) παγκοσμίως.

Ο Μέντε υποστήριξε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι στον κόσμο καταναλώνουν τη σωστή ποσότητα αλατιού και δεν χρειάζεται να ανησυχούν υπερβολικά. Γι' αυτό, ανέφερε ότι η καμπάνια για μείωση του αλατιού στη διατροφή πρέπει να είναι εστιασμένη μόνο στην ομάδα υψηλού κινδύνου (το 10%). Ενώ επεσήμανε ότι το σημερινό συνιστώμενο όριο για υγιεινή κατανάλωση αλατιού είναι πολύ χαμηλό.

Οι γιατροί συνήθως συστήνουν ότι η συνολική κατανάλωση νατρίου δεν πρέπει να ξεπερνά τα 2,3 γραμμάρια τη μέρα. Η μεγαλύτερη κατανάλωση αλατιού γίνεται μέσω του νατρίου που περιέχουν τα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Σε συνοδευτικό σχόλιο της επίμαχης μελέτης, επίσης στο Lancet, ο Ιρλανδός καθηγητής μοριακής φαρμακολογίας Εόιν Ο΄Μπράιεν του University College του Δουβλίνου φαίνεται να προβλέπει την αντίδραση που θα ξεσηκωνόταν, καθώς αναφέρει ότι «όταν αμφισβητείται το προφανές δόγμα, δεν θα έπρεπε να μιλάμε για διαμάχη, αλλά μάλλον να αποδεχθούμε την επιστημονική αβεβαιότητα». Όσον αφορά την μεθοδολογία, θεωρεί «βάσιμη» τη μέτρηση του νατρίου με βάση τα πρωινά μόνο ούρα.

Από το ΑΠΕ-ΜΠΕ