BREAKING NEWS
latest

ΕΠΙΒΙΩΣΗ

ΕΠΙΒΙΩΣΗ

Ιπποκράτης Δάκογλου: Ο άνθρωπος που έσπασε τον κώδικα του Πυθαγόρα!


Ο Ιπποκράτης Δάκογλου είναι ένας από τους... γνωστότερους-άγνωστους επιστήμονες του σύγχρονου Ελληνισμού. Μπορεί να μην τον ξέρει το πανελλήνιο αλλά ήδη τον ευγνωμονούν τουλάχιστον 20.000 άνθρωποι που έχουν πάρει από εκείνον μουσικό CD με την «αρμονία των ουρανίων σφαιρών», στο οποίο ακούγεται ο ήχος των μαθηματικών μηνυμάτων του Πυθαγόρα! 

Αυτό το παράδοξο μουσικομαθηματικό έργο που έφερε σε πέρας ο κ. Δάκογλου με τη βοήθεια του ιδρύματος του συνθέτη Ιάννη Ξενάκη άλλαξε τη ζωή πολλών συνανθρώπων μας προς το καλύτερο, βοηθώντας τους να ξεπεράσουν από αϋπνίες μέχρι κατάθλιψη και άλλα, σημαντικά προβλήματα!

Ο κ. Δάκογλου είναι ένας αεικίνητος άνθρωπος, που έχει συμπληρώσει έναν αιώνα ζωής ανάμεσά μας, μελετώντας τον Πυθαγόρα και λύνοντας σύνθετα (και για πολλούς άλυτα) μαθηματικά προβλήματα, με την ευκολία και την άνεση ενός μικρού παιδιού που λύνει τα κορδόνια των παπουτσιών του. 

Ανήκει σ' αυτή την ειδική κατηγορία των Ελλήνων που έζησαν στην Κωνσταντινούπολη και βίωσαν το μεγαλείο της Βασιλεύουσας, αποθηκεύοντας για πάντα στον «σκληρό δίσκο» με τις αναμνήσεις τους την αυτοκρατορική αύρα ενός αλησμόνητου πολιτισμικού οικοδομήματος. 

Σπούδασε με στερήσεις, δυσκολίες και πείσμα. Η τύχη τον ευνόησε όποτε ακριβώς χρειάστηκε τη βοήθειά της. Εργάστηκε σκληρά. Καθ' όλη τη διάρκεια του ενήλικου βίου του συγκέντρωνε βιβλία, αναφορές και κείμενα για τον Πυθαγόρα – ένα πρόσωπο της αρχαιότητας που ετάχθη από την Ιστορία να κινείται ανάμεσα στη σφαίρα του μύθου και της πραγματικότητας.

Ο κ. Δάκογλου έχει υπογράψει μια σειρά έργων που αναφέρονται στην αποκωδικοποίηση της πυθαγόρειας διδασκαλίας και πολλές φορές έχει έλξει το ενδιαφέρον της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας. 

Όταν αναφέρεται στους αριθμούς σε υποχρεώνει να πιστέψεις ότι πρόκειται για αληθινές οντότητες! Με χαρακτήρα, συνήθειες, προτιμήσεις και μοτίβα συμπεριφοράς, τα οποία τα υπαγορεύει η ίδια η φύση τους. 

Επίσης, ένα από τα προσφιλή του θέματα προς συζήτηση είναι ο «αιθέρας», η μυστηριώδης ουσία που συνέχει το σύμπαν. Ο κ. Δάκογλου ισχυρίζεται ότι στα έργα του παραθέτει όλες τις αποδείξεις για την ύπαρξη του αιθέρα.

Ο διάλογος μαζί του είναι μια ευχάριστη εμπειρία – αν και πάντοτε ο συνομιλητής του μένει με την εντύπωση ότι τα λόγια του κ. Δάκογλου είναι σαν την κορυφή παγόβουνου: όσα φαίνονται, όσα θέλει να αποκαλύψει είναι πολύ λιγότερα απ' όσα έχει γνωρίζει αυτός ο αινιγματικός και καλοσυνάτος άνθρωπος με το παιδικό χαμόγελο και τη νεανική αισιοδοξία. 

Ερ.: Ποιες είναι οι πρώτες αναμνήσεις σας από τη ζωή;

Απ.: Οι πρώτες εικόνες μου από αυτό τον κόσμο ελήφθησαν στην Κωνσταντινούπολη Γεννήθηκα εκεί. Στα χαρτιά γεννήθηκα 15 Ιουλίου 1917. Τυπικά είμαι 98 ετών. Όμως ανακάλυψα κάτι που το ήξερα, επειδή μου το είχαν πει οι γονείς μου. Ότι δεν ισχύει η «επίσημη» ηλικία μου. Έχω ήδη μπει στα 100! Έχω στα χέρια μου πιστοποιητικό γεννήσεως από τη Θεσσαλονίκη. Όταν ήρθαμε από την Πόλη στη Θεσσαλονίκη, ο πατέρας μου μας έγραψε στο εκεί ληξιαρχείο.

Έχω πιστοποιητικό γεννήσεως και βαφτίσεως 31/12/1915! Είμαι αρκετά... ηλικιωμένος αλλά ευτυχώς οι συνέπειες της ηλικία μου είναι μόνον σωματικές όχι πνευματικές. Ο πατέρας μου δούλευε σε μια βρετανική εταιρεία τηλεγραφητής. Η εταιρεία μετεγκαταστάθηκε από την Πόλη στην Ελλάδα. Πρώτα στη Θεσσαλονίκη κι ύστερα Αθήνα.
Πήγαινα σε γαλλικό σχολείο, το οποίο διοικείτο από Ιησουΐτες. Την Α' Τάξη την έβγαλα στην Πόλη, 7 ετών. Άρα, όπως συνάγεται και από τα οικογενειακά αρχεία που σώζονται, ήρθαμε στην Ελλάδα, ξαναγυρίσαμε στην Πόλη και ξαναφύγαμε.

Ερ.: Τι έχετε συγκρατήσει πιο έντονα στην μνήμη σας από την περίοδο που ζήσατε στην Βασιλεύουσα;

Απ.: Στην Πόλη είχαμε νταντά. Κάθε πρωί μας πήγαινε βόλτα στον κήπο του Ταξίμ. Μια ημέρα περάσανε τρεις τσιγγάνες μαζί. Μια μου άρπαξε το χέρι, το κοίταξε καλά-καλά και μου είπε το εξής: θα ζήσεις πολλά χρόνια, πέραν του ορίου σου. Θα πάρεις δόξα. Επίσης, στη δύση του βίου σου θα βγάλεις πολλά χρήματα. Όλα έχουν βγει αληθινά εκτός από το τρίτο – ίσως επειδή ποτέ δεν έδωσα σημασία στα χρήματα και ούτε προτίθεμαι να δώσω.

Ερ.: Αληθεύει ότι σχεδιάσατε το ιστορικό γήπεδο του ΠΑΟ στη Λεωφόρο και ότι έχει ένα «τρικ» στην κατασκευή του που το καθιστά ιδιαίτερα ανθεκτικό;

Απ.: Ισχύει. Είμαι πολιτικός μηχανικός του ΕΜΠ. Το γήπεδο του ΠΑΟ στη Λεωφόρο βασίστηκε σε δική μου μελέτη. Έγινε το 1950. Και το σχέδιο και η μελέτη μπετόν είναι δικά μου. Αυτό το γήπεδο έχει όντως ένα μυστικό: μια σειρά πεδίλων στην άκρη δεν είναι ενωμένα με την κολώνα. Στα σχέδια τα έχω κόψει και έχω προβλέψει άρθρωση εκεί. Κι προέβλεψα να μπει πλάκα 5 πόντων μολύβδου. Εκείνη την εποχή δεν υπήρχε υποχρεωτικός υπολογισμός σεισμού για τον σχεδιασμό των κτισμάτων. Εγώ δεν είχα κατά νου τις συνέπειες σεισμού αλλά τον ενθουσιασμό του πλήθους και τα χοροπηδητά. Υπ' όψιν ότι η συντονισμένη κίνηση πλήθους μπορεί να προκαλέσει κατάρρευση σε μεγάλες κατασκευές όπως γήπεδα, γέφυρες κ.ά. και ο σχεδιασμός αυτών των έργων θέλει προσοχή. 

Ένα από τα τεχνάσματα που μπορούν να δώσουν μεγάλη ανθεκτικότητα είναι στην κολώνα να υπάρχει άρθρωση και όχι πάκτωση με τα πέδιλα. Αρχικά ήθελα να σπουδάσω μηχανολόγος-ηλεκτρολόγος γιατί με τραβούσε η έρευνα. Το όνειρο της ζωής μου ήταν να εγκατασταθώ στην Πάρνηθα και να κάνω πειράματα. Αυτό δεν το κατάφερα. Ζω στον Χολαργό.

Στο Μετσόβειο πέτυχα το 1934 (μηχανολόγος). Έκανα αίτηση για μετεγγραφή στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών διότι τότε οι μηχανολόγοι δεν είχαν μεγάλες επαγγελματικές προοπτικές. 

Ερ.: Πώς μπήκε στη ζωή σας ο Πυθαγόρας;

Απ.: Από μικρό παιδί μου ασκούσε μεγάλη έλξη και ενδιαφέρον η προσωπικότητα του Πυθαγόρα. Καθ' όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας μου ήταν στο νου μου αυτός ο μεγάλος μύστης, φιλόσοφος και μαθηματικός. Μάζευα οτιδήποτε είχε σχέση με αυτόν τον άνθρωπο. Η βιβλιογραφία που είχα συγκεντρώσει ήταν μεγάλη και είχα σκοπό να την διαβάσω εν καιρώ. Μου είχε κάνει δε εντύπωση και η σχέση Πυθαγόρα με τα ορφικά. Εκείνος γνώρισε στην εποχή του έναν μύστη, τον Αγλαόφαμο, ο οποίος τον μύησε στα ορφικά. Από αυτά που άκουσε από τον Αγλαόφαμο επέλεξε να ασχοληθεί με όσα μπορούσε να αποδείξει ή με πείραμα ή με μαθηματική απόδειξη. Συνεπώς, έψαξα κι εγώ τα ορφικά για να κάνω ό,τι έκανε ο Πυθαγόρας.

Ερ.: Έχετε κυκλοφορήσει σειρά βιβλίων όπου αποκαλύπτετε με μαθηματικές αποδείξεις τον κώδικα που έκρυβε ο Πυθαγόρας στις διδασκαλίες του. Ισχύουν οι φήμες για «αλλόκοτα» τεχνικά προβλήματα στην πρώτη έκδοση; 

Απ.: Ναι υπήρξαν προβλήματα στον πρώτο τόμο από τον «Μυστικό Κώδικα του Πυθαγόρα». Μιλάμε για τη δεκαετία του '80. Δεν υπήρχαν τότε τα σημερινά μέσα σελιδοποίησης και εκτύπωσης. Είχα το χειρόγραφο του πρώτου τόμου. Το παρέλαβε ο εκδοτικός οίκος. Στις εγκαταστάσεις του διέθετε ένα μεγάλο δωμάτιο με τεράστια μηχανήματα της Agfa. Σε ένα κεφάλαιο 40 σελίδων, έβγαζε λευκό χαρτί! Λες και δεν ήθελε το μηχάνημα να τυπώσει την κοσμολογία του Πυθαγόρα (σ' αυτό αναφερόταν το... προβληματικό κεφάλαιο). Δοκίμασε ο εκδοτικός οίκος να τα δώσει αλλού για εκτύπωση, σε πιεστήρια που είχαν παρεμφερή μηχανήματα. Σε κανένα δεν καθίστατο εφικτό! Υπ' όψιν ότι δεν επρόκειτο για σχέδια και διαγράμματα, αλλά για απλό κείμενο και μαθηματικούς νόμους.  
Ο γιος μου είχε την ιδέα να φωτογραφήσουμε τις «απείθαρχες» σελίδες και έτσι να μπορέσουμε να τα τυπώσουμε. Η φωτογράφηση θα γινόταν στην περίφημη «φούσκα» της Agfa, έναν ειδικό θάλαμο που είχε κατασκευάσει αυτή η εταιρεία και στην χώρα μας υπήρχαν μόνο 2 τέτοια μηχανήματα. Αυτός ο θάλαμος κάηκε! Βγήκε εκτός λειτουργίας. Υποχρεώθηκε ο γιος μου να φωνάξει ειδικό μηχανικό της Agfa από την Γερμανία για να το επισκευάσει. Όταν ήλθε ο ειδικός και το εξέτασε, δοκιμάζοντας να αποτυπώσει απόσπασμα από άλλο βιβλίο, διαπίστωσε ότι λειτουργεί μια χαρά. Όταν αποπειράθηκε να τυπώσει το δικό μου, χάλασε ξανά το μηχάνημα. Ο τεχνικός έφυγε από την Ελλάδα απορώντας για το πρόβλημα.

Ερ.: Πώς ξεπεράστηκε το πρόβλημα; Ποια ερμηνεία δίνετε;

Απ.: Ξεγελάσαμε τα μηχανήματα μπερδεύοντας το «καταραμένο» κεφάλαιο με κομμάτια από την ποιητική συλλογή μιας κυρίας. Σε άλλα σημεία έμπαιναν στροφές από τα ποιήματα και σε άλλα τμήματα από το δικό μου έργο. Το μηχάνημα... υπέκυψε και έπειτα εμείς κάναμε το απαραίτητο μοντάζ – έπειτα από έναν χρόνο άκαρπων προσπαθειών.

Αποφεύγω να μπω στα υπερφυσικά. Η μόνη εκδοχή που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι κάποιος ή... κάτι δεν ήθελε να αποκαλυφθεί η μελέτη μου για την κοσμογονία του Πυθαγόρα. Στον κομπιούτερ μου τώρα έχω ετοιμάσει μια μελέτη για την «Εικασία του Γκόλντμπαχ». Την έχω λύσει εδώ και χρόνια. Μαζί μ' έναν Έλληνα πυρηνικό φυσικό που σπούδασε στην Αμερική κάναμε αυτή το βιβλίο δίγλωσσο: ελληνικά και αγγλικά. Ο στόχος είναι να το στείλουμε στις ακαδημίες όλου του κόσμου. Σας μιλώ για αυτή τη μελέτη επειδή κρίνω πως ρίχνει φως σε μεγάλα μυστικά για κρίσιμα θέματα. 

Ερ.: Μιλούσατε πριν ξεκινήσει η συνέντευξη για αριθμούς και ο τόνος της φωνής σας ήταν σαν να αναφερόσασταν σε πρόσωπα! 

Απ.: Να μην σας κάνει εντύπωση αυτό. Οι  αριθμοί δεν είναι τα απλά... νουμεράκια που βλέπουμε. Πιστεύω ακράδαντα ότι έχουν κρίση και επιλογή! Με τον φίλο μου για τον οποίο σας μίλησα προηγουμένως το έχουμε αποδείξει αυτό και σκοπεύουμε να το βγάλουμε σε βιβλίο.

Ο Πυθαγόρας χρησιμοποίησε την περίφημη λεξαριθμική θεωρία – δικής του εμπνεύσεως. Οι αριθμοί κατά αυτόν είναι 9. Δεν είναι άπειροι. Τα περίφημα «ακούσματα» του Πυθαγόρα είναι μαθηματικά προβλήματα, τα οποία τα έλυσα και τα έχω παρουσιάσει στα έργα μου. Ειδικά η κοσμολογία του αποτελεί τον πραγματικό νόμο της δημιουργίας του σύμπαντος.

Ερ.: Και ποιο το όφελος να ασχοληθεί κάποιος με όλα τούτα; 

Απ.: Με τον Πυθαγόρα μπορεί κάποιος να ωφεληθεί πολύ στη ζωή του. Να την αλλάξει προς το καλύτερο. Να ζήσει αληθινά επειδή θα μάθει αλήθειες. Η αλήθεια, όπως και τα μαθηματικά, μπορούν να μεταμορφώσουν τη ζωή μας.

Ερ.: Ισχυρίζεστε ότι έχετε ανακαλύψει τις αποδείξεις για την ύπαρξη του «αιθέρα». Περί τίνος  πρόκειται;

Απ.: Είναι η ενέργεια, η οποία έφτιαξε τα πάντα. Η επιστήμη σήμερα τον αγνοεί αλλά είμαι βέβαιος ότι υπάρχει και τον έχω βρει κι εγώ, ακολουθώντας, αναλύοντας και ερμηνεύοντας τη διδασκαλία του Πυθαγόρα. Για να σας το πω απλά είναι κάτι σαν την... πρώτη ύλη της δημιουργίας. Συνέχει τα πάντα. Οι αρχαίοι δεν τον ανέφεραν στην τύχη ούτε ήταν προχειρολόγοι. Ήξεραν πολλά περισσότερα απ' όσα νομίζουμε.

Ερ.: Αυτό το απόθεμα γνώσεων από που το αντλούσαν οι αρχαίοι Έλληνες;

Απ.: Από προηγούμενους πολιτισμούς, οι οποίοι χάθηκαν. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, με κατακλυσμούς ή άλλα φαινόμενα, οι αναπτυγμένες κοινωνίες καταστρέφονταν αλλά άφηναν πίσω τους -με κωδικούς, σύμβολα, μυστικές διδασκαλίες και μεγάλα έργα- οδηγίες για τους επόμενους. Ένα από τα κατάλοιπα παλαιότερων χαμένων πολιτισμών είναι η πυραμίδα του Χέοπα. Όσο παράξενο κι αν μπορεί να σας φανεί, θεωρώ ότι η τεχνολογία για την κατασκευή της πυραμίδας προέρχεται από την Ατλαντίδα. Το νησί αυτό ήταν τεχνητό. Αυτό γίνεται και ξαναγίνεται στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού. Πώς φτιάχνουν τώρα οι δισεκατομμυριούχοι Άραβες τεχνητά νησιά; Έτσι και η Ατλαντίδα. Ήταν τέτοια κατασκευή. Είχε προηγμένη τεχνολογία, ατομική ενέργεια και άλλα πολλά.

 Όμως, η εξαιρετική ανάπτυξή της κατέληξε, ίσως και να προκάλεσε την καταστροφή της. Όποιος αμφιβάλλει ας μελετήσει λίγο τη βιβλιογραφία και όσες αρχαίες πηγές μαρτυρούν την ύπαρξή της.

Ερ.: Έχει αναφερθεί πως κατορθώσατε να ανασυνθέσετε τη «συμπαντική μουσική» του Πυθαγόρα. Πώς το καταφέρατε; 

Απ.: Ο Πυθαγόρας μπορούσε να θεραπεύει τις ψυχικές ασθένειες των μαθητών του με τη μουσική. Αναφέρομαι στη «μουσική αρμονία των ουρανίων σφαιρών». Αναζητώντας στις πηγές, ανακάλυψα ότι υπάρχει ολόκληρο κείμενο στον Αριστοτέλη που κατηγορεί τον Πυθαγόρα γι' αυτή τη μουσική. Εκεί, ο Αριστοτέλης αναφέρει σκωπτικά πως ο Πυθαγόρας ακούει τον «τριγμό των άστρων» και έτσι δημιουργεί μουσική. 

Είχε δε την πλάνη (ο Αριστοτέλης) ότι το σύμπαν είναι οι πλανήτες «καρφωμένοι στον ουρανό» και πως ο ουρανός κινείται. Και συνεπώς, κατά την άποψη του Αριστοτέλη δεν ήταν εφικτή η παραγωγή «μουσικής» από τα άστρα διότι ένα πράγμα -όπως ένα άστρο- που είναι καθηλωμένο κάπου δεν έχει τριβή με οτιδήποτε ώστε να παράγει ήχο.

 Ο Πυθαγόρας όμως έχει αποδείξει το αντίθετο. Σημειώνω για όλους όσοι τυχόν δεν το γνωρίζουν η NASA έχει καταγράψει τον ήχο των άστρων και το έχει δώσει στη δημοσιότητα. 

Ο Πυθαγόρας δημιούργησε τη «μουσική αρμονία των ουρανίων σφαιρών» με βάση το Φ, τον χρυσό αριθμό. Κατ' αυτόν η πιο ελληνική μουσική είναι η δωρική. Προσάρμοσε στη δωρική οκτάβα το μαθηματικό νόμο του και έτσι έφτιαξε αυτή την ιδιαίτερη μουσική. Εγώ, περί το 1987, έχοντας τα μαθηματικά της μουσικής αρμονίας ανά χείρας απευθύνθηκα στο παράρτημα του ιδρύματος Ξενάκη στην Αθήνα για να τα μετασχηματίσουν σε μουσική. Αυτό έγινε και ωφελήθηκαν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι ακούγοντάς την. Έχω μοιράσει δωρεάν περισσότερα από 20.000 CD με αυτή τη μουσική και είναι χιλιάδες οι ευχαριστίες που έχω λάβει από ανθρώπους που ξεπέρασαν βαριά ψυχολογικά προβλήματα ακούγοντάς την.

Ερ.: Οι ξένοι σας έχουν προσεγγίσει για να τους εξηγήσετε το έργο σας;

Απ.: Μόνο οι Ρώσοι έχουν καταλάβει. Από αυτή τη χώρα έχω λάβει πάμπολλες τιμές.

Ερ.: Τι είναι οι Έλληνες κατά τη γνώμη σας;

Απ.: Θεϊκή σπορά. Ακατάβλητο έθνος. Η πατρίδα μας δεν θα πεθάνει ποτέ. Είναι ήδη ανίκητη, αλλά αυτό είναι μια άλλη, μεγάλη και κάπως σύνθετη κουβέντα... 

Από την «Κυριακάτικη Δημοκρατία»  

Το είδαμε εδώ

Οι φωνητικές υπηρεσίες είναι το μέλλον!


Στο άμεσο μέλλον θα γίνουμε όλοι μάρτυρες μιας τεράστιας αλλαγής στη φωνητική τεχνολογία. Σκεφτείτε μόνο τις «φορετές» συσκευές, τις τεχνικές κρυπτογράφησης, τα Facebook-likestreams και τα προσαρμοσμένα ακουστικά προφίλ.

Από την πλευρά των χρηστών έχουν αλλάξει πολύ λίγα από την εποχή του Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ, γράφει ο Martin Geddes στην ιστοσελίδα gigaom.com.

Οι περισσότεροι θεωρούν την τεχνολογία που χρησιμοποιεί τη φωνή, ως ένα τρόπο για να επικοινωνούν οι άνθρωποι σε πραγματικό χρόνο από απόσταση. Όμως η φωνητική τεχνολογία περνά μια φάση καινοτομίας, που θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο ορίζεται αυτή.

Στο παγκόσμιο συνέδριο Mobile World Congress, ο διευθύνων σύμβουλος τεχνολογίας της SKTelecom, Jae-woanByun, χαρακτήρισε τις υπάρχουσες τεχνολογίες φωνής ως «βαρετές για τους χρήστες» και υποσχέθηκε ένα «δεύτερο τσουνάμι» που θα μπορούσε να αλλάξει τα πάντα.

Το πρώτο «τσουνάμι» αφορούσε τα μηνύματα (από τα παραδοσιακά SMS στο WhatsApp).

Χάρη στην κατάργηση των ιστορικών περιορισμών που οι υπηρεσίες τηλεφωνίας έθεταν σε ό,τι αφορούσε τη φωνή, βρισκόμαστε ήδη σε ένα πολύ προχωρημένο στάδιο, που πρόκειται να ακολουθηθεί από τεράστιες αλλαγές, σημειώνει ο αρθρογράφος.

Οι φωνητικές υπηρεσίες θα είναι:

Διαθέσιμες παντού: Οι φωνητικές υπηρεσίες θα αποτελούν κύρια σημεία διεπαφής για τη «φορετή» τεχνολογία (wearabletechnology). Αισθητήρες ήχου και φωνής θα ενσωματωθούν σε όλα τα αντικείμενα που μας περιβάλλουν: αυτοκίνητα, εργασιακοί χώροι, αξεσουάρ κ.ά. Θα μπορούμε να συνεχίζουμε τις συζητήσεις μας από το σπίτι, στο αυτοκίνητο, στο γραφείο και...τούμπαλιν και μάλιστα εναλλάσσοντας τις συσκευές που χρησιμοποιούμε.

Ιδιωτικές και ασφαλείς: Η κρυπτογράφηση της φωνής θα είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Πολυεπίπεδα μοντέλα ασφάλειας θα περιλαμβάνουν βιομετρικά στοιχεία φωνής ως πρότυπα συστατικά.

Φιλικές με το «περιβάλλον» των smartphones: Θα είναι πολύ εύκολες στη χρήση και ειδικές εφαρμογές θα κάνουν ακόμη πιο φιλική την όλη εμπειρία στο χρήστη.

Θα περιέχουν ενσωματωμένα χαρακτηριστικά εφαρμογών: Οι διάφορες επιχειρήσεις θα μπορούν να βελτιώνουν συνεχώς τις υπηρεσίες τους.

Ο «έξυπνος» φωνητικός βοηθός σας: Καθώς οι «έξυπνοι» φωνητικοί βοηθοί συνεχίζουν να αναπτύσσονται, να βελτιώνονται και να προσαρμόζονται στις νέες απαιτήσεις, στο μέλλον δεν είναι απίθανο να ερμηνεύουν τα ερωτήματα των χρηστών και να προσφέρουν απαντήσεις, περιεχόμενο και ιδέες τόσο σε φωνητική, όσο και σε οπτική μορφή.

Προσβάσιμες σε όλους: Η επόμενη γενιά φωνητικών υπηρεσιών δε θα προσφέρει μόνο ήχο υψηλής ευκρίνειας, αλλά προσαρμοσμένα ακουστικά προφίλ για τον καθένα ξεχωριστά και το περιβάλλον του.

Το είδαμε εδώ



Πώς ετοιμάζονται τα αυγά στο εργοστάσιο: Από την κότα στο τραπέζι μας (Video)


Εχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς φτάνουν τα αυγά που τρώμε στο τραπέζι μας; Την απάντηση δίνει το ντοκιμαντέρ του Discovery Science Channel παρακολουθώντας το ταξίδι ενός αυγού, από τα ορνιθοτροφεία μέχρι την συσκευασία του.

Το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ, εντάσσεται στην σειρά «How it's made» και μας δείχνει πώς ετοιμάζονται τα αυγά που βρίσκουμε συσκευασμένα στο εμπόριο.



Το είδαμε εδώ

Στίγματα: Ένα από τα πιο σπάνια θρησκευτικά παραφυσικά φαινόμενα (Video)


Ένα από τα πιο σπάνια και ανησυχητικά θρησκευτικά παραφυσικά φαινόμενα είναι τα στίγματα ή αλλιώς η εμφάνιση στο σώμα των πληγών του Χριστού από τη σταύρωση.

Αυτές οι πληγές μπορεί να είναι από φαινομενική ψυχοσωματική αίσθηση της πληγής και του πόνου που προκαλείται, χωρίς όμως ορατή πληγή στο δέρμα, μέχρι κανονικές, ανεξήγητες πληγές, που ματώνουν και προκαλούν υπερβολικό πόνο στον στιγματικό.

Στον 20ο αιώνα έζησε ένας από τους πιο διάσημους στιγματικούς, ο Ιταλός Πατέρας Πίος, που έφερε για δεκαετίες στο σώμα του τις πληγές και ανακηρύχτηκε άγιος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.

Ο Άγιος Πίος είχε κυριευτεί από παραφυσικά φαινόμενα από τότε που ήταν παιδί. Όταν ήταν νέος, ισχυριζόταν πως μπορούσε να δει τον Ιησού και την Παρθένο Μαρία, ενώ πίστευε πως όλοι μπορούσαν να τους δουν.

Το φαινόμενο αυτό συνεχίστηκε και κατά την εφηβεία, μέχρι που τελικά αποφάσισε να γίνει καπουτσίνος μοναχός. Την εποχή που ήταν δόκιμος ακόμα και όσο περίμενε να γίνει καπουτσίνος, τα παραφυσικά φαινόμενα που βίωνε φαίνεται πως πήραν ακόμα πιο σκοτεινές διαστάσεις, ενώ έγιναν ισχυρότερα.

Το 1911 αναφέρει για πρώτη φορά την εμφάνιση των στιγμάτων, χαρακτηρίζοντάς τα σε μία επιστολή του ως κόκκινα σημάδια στα χέρια και τα πόδια που του προκαλούσαν εντονότατο πόνο. Οι πληγές τελικά έγιναν ορατές, ματώνοντας πολλές φορές, ενώ συνέχισαν να υπάρχουν μέχρι και το θάνατό του. Συχνά προσεύχονταν να εξαφανιστούν οι πληγές αλλά όχι και ο πόνος και αυτό γιατί ντρεπόταν για τα σημάδια που είχε στο σώμα του.

Αξίζει να σημειωθεί πως τελικά οι πληγές δεν εξαφανίστηκαν ποτέ εντελώς, ενώ είναι γνωστό πως προσπαθούσε να τις κρύβει όσο γίνεται πιο πολύ. Υποστήριξε πως ο διάβολος συνέχισε να του παρουσιάζεται, πότε με τη μορφή μίας γυμνής χορεύτριας, πότε με τη μορφή του Πάπα Πίου του 10ου , του Άγιου Φραγκίσκου, ακόμα και με την σκανδαλώδη μορφή της Παρθένου Μαρίας.

Ο Πίος πέθανε το 1968, φέροντας ακόμα τα στίγματα στο σώμα του.

Τις τελευταίες δύο χιλιετίες έχουν καταγραφεί περίπου 300 περιπτώσεις στιγματικών. Ο πρώτος ήταν ο Άγιος Παύλος, ο οποίος αναφέρει το γεγονός σε μία επιστολή του προς του Γαλάτες. Ο Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης, τον 13ο αιώνα, αναφέρει επίσης πως φέρει στίγματα, ενώ πολλά περιστατικά καταγράφονται μέχρι τις μέρες μας.

Πολλές είναι οι ερμηνείες που έχουν δοθεί κατά καιρούς για το φαινόμενο των στιγμάτων, αποδίδοντάς τα από απάτες μέχρι και σε ψυχαναγκαστικά φαινόμενα του μυαλού. Οι στιγματικοί είναι συνήθως καθολικοί, εντούτοις ο ινδουιστής Chaitanya Mahaprabu (1486-1534) ανέφερε πως άρχισε ξαφνικά να αιμορραγεί σε διάφορα σημεία του σώματός του.

Συχνά, οι στιγματικοί ακολουθούν μία πρακτική που λέγεται ηλιοθέαση. Πρόκειται για την επιβίωση χωρίς τροφή και νερό, πέραν της καθημερινής Θείας Κοινωνίας, για μακροχρόνιες και ασύλληπτες, για τον κοινό ανθρώπινο νου, περιόδους. Η πρακτική αυτή σημειώθηκε για πρώτη φορά από τον Πατέρα Πιο, ο οποίος απείχε από την τροφή και την πόση για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ σταμάτησε και να κοιμάται.

Το φαινόμενο ήταν ακόμα πιο έντονο στη στιγματική Therese Neumann, η οποία λέγεται πως δεν έτρωγε τίποτα άλλο παρά μόνο την καθημερινή Θεία Κοινωνία από το 1922 μέχρι και το 1962 όπου και πέθανε.

Λέγεται, επίσης, πως δεν ήπιε νερό για μία μεγάλη χρονική περίοδο, ενώ περιέργως δεν εμφάνισε καμία ασθένεια. Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι το γεγονός ότι τα μέρη του σώματος, όπου εμφανίζονται στα στίγματα, διαφέρουν σε σημαντικό βαθμό.

Κάποιες φορές εμφανίζονται στον καρπό ή απευθείας στις παλάμες, ενώ η πληγή από την λόγχη διαφέρει από στιγματικό σε στιγματικό, ανάλογα με την πλευρά του σώματος που εμφανίζεται.

Το περίεργο φαινόμενο των στιγμάτων θα περίμενε κανείς να το συναντήσει σε ένα μεσαιωνικό κείμενο και όχι στην σύγχρονη εποχή. Εντούτοις, φαίνεται πως αυτό δεν ισχύει.

Παραμένει ένα ανεξήγητο φαινόμενο, ενώ οι στιγματικοί είναι εξαιρετικά σπάνιοι.

Τα στίγματα παραμένουν ένα από τα πιο περίεργα και πιο τρομακτικά φαινόμενα που έχουν σημειωθεί ποτέ στα χρονικά των παραφυσικών φαινομένων.

Στο βίντεο που ακολουθεί θα δείτε μαγνητοσκοπημένα στιγμιότυπα από μια γυναίκα που εμφανίζει τα Στίγματα του Χριστού κατά τις ημέρες του Πάσχα



Το είδαμε εδώ και εδώ

Τεχνητό Αίμα: Μία μεγάλη ανακάλυψη η οποία θα σώσει εκατομμύρια ανθρώπινες ζωές …


4/2014. Έφτιαξαν τεχνητό αίμα από δερματικά κύτταρα

Μία μεγάλη ανακάλυψη η οποία θα σώσει εκατομμύρια ανθρώπινες ζωές και αναμένεται να δώσει άμεσα λύση στο πρόβλημα της επάρκειας αίματος, έκαναν Βρετανοί επιστήμονες. Οι ειδικοί ανακάλυψαν μία τεχνική με την οποία μπορούν να δημιουργήσουν και μάλιστα να παράγουν σε βιομηχανική κλίμακα τεχνητό αίμα. Οι πρώτες δοκιμές για μεταγγίσεις σε ανθρώπους θα γίνουν σε μόλις δύο χρόνια, το 2016.

Η νέα ανακάλυψη έγινε εφικτή με την εξέλιξη της τεχνολογίας που βοηθά στον ανασχεδιασμό οργάνων, μελών και ιστών του ανθρώπινου σώματος.

«Για πρώτη φορά καταφέραμε να δημιουργήσουμε ερυθρά αιμοσφαίρια που μπορούν να μεταγγιστούν χωρίς να παρουσιαστεί κανένα πρόβλημα στους ασθενείς. Και το σημαντικό είναι ότι ο τρόπος που γίνεται μπορεί να περάσει άμεσα σε βιομηχανική παραγωγή, δηλαδή να έχουμε όσο αίμα επιθυμούμε», εξηγεί ο Μάρκ Τέρνερ, υπεύθυνος της μελέτης του τεχνητού αίματος και καθηγητής Κυτταρικής Θεραπείας στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου.



Το είδαμε εδώ