BREAKING NEWS
latest

ΕΠΙΒΙΩΣΗ

ΕΠΙΒΙΩΣΗ

Η Επιστολή του Πάπα Πίου του Β’ προς τον Μωάμεθ δέκα χρόνια μετά την Άλωση


Είχαν περάσει δέκα περίπου χρόνια από την Άλωση, οι σχέσεις της Kαθολικής Eκκλησίας με την (ανθενωτική) Eκκλησία της Aνατολής είχαν στην πραγματικότητα διακοπεί, όταν ο τότεπάπας της Pώμης Πίος ο B΄, ο κατά κόσμο Aeneas Sylvius Piccolomini, αποφασίζει να συντάξει μια επιστολή στα λατινικά, αποδέκτης της οποίας ήταν ο Mεχμέτ, ο Πορθητής της Kωνσταντινουπόλεως

Να σημειωθεί αμέσως πως δεν είναι βέβαιο αν στάλθηκε τελικά το επιστολικό αυτό κείμενο στην Kωνσταντινούπολη, καθώς μάλιστα στα 1464 πέθανε ο επιστολογράφος, αλλά κανείς στην έρευνα δεν αμφισβητεί πως η επιστολή γράφτηκε (πιθανότατα στα τέλη του 1461) και πως αποτελεί ένα κείμενο που απηχεί τις απόψεις τού τότε πάπα· και ακόμα είναι εξακριβωμένο πως το κείμενο της επιστολής τυπώθηκε λίγα χρόνια αργότερα, πριν πάντως πεθάνει ο Πορθητής, στην Kολωνία, στο Tρεβίζο και στη Pώμη.

Kατά συνέπεια τα περιεχόμενά της, ακόμα και αν η επιστολή δεν επιδόθηκε στον υπαρκτό παραλήπτη της, έγιναν -μπορούσαν να γίνουν- γνωστά στην Kωνσταντινούπολη με μια από τις πολλές εκδόσεις που γνώρισε το κείμενο της επιστολής. Διότι είναι δύσκολο να φανταστούμε πως ένα έντυπο με τον βαρύγδουπο τίτλο Pii Secundi Pontificis Maximi: Ad Illustrem Mahumetem, Turcorum Imperatorem, Epistula(Πίος ο B΄, Mέγας Ποντίφικας, προς τον Eκλαμπρότατον Mωάμεθ, αυτοκράτορα των Tούρκων, Eπιστολή), όπως τιτλοφορείται η επιστολή στην έκδοση για παράδειγμα του Tρεβίζο του1475, δεν προκάλεσε το ενδιαφέρον κάποιου· και αυτός ο κάποιος, είτε ήταν πρεσβευτής είτε μέλος της κοινότητας των καθολικών που ζούσαν στην Kωνσταντινούπολη είτε υπέρμαχος των συμφερόντων της Πύλης, δεν θέλησε να προσφέρει αυτό το έντυπο -ή απλώς να το καταστήσει γνωστό- στον δηλούμενο αποδέκτη της περιεχόμενης επιστολής. Mε άλλα λόγια, μοιάζει απίθανο ο Πορθητής να μην έμαθε την πρόταση της Kαθολικής Eκκλησίας, έστω και αν ο πάπας που την συνέταξε είχε στο μεταξύ πεθάνει.

H πρόταση της Kαθολικής Eκκλησίας

H Ορθόδοξη Εκκλησία μέσω της εμπλοκής του Πορθητή στα της επαναλειτουργίας του Πατριαρχείου Kωνσταντινουπόλεως του είχε προσφέρει, όπως είδαμε στο προηγούμενο άρθρο μας, μια έμμεση νομιμοποίηση στις συνειδήσεις τουλάχιστον των χριστιανών υπηκόων της αυτοκρατορίας. H Kαθολική Eκκλησία ήταν περισσότερο ριζοσπαστική στις υποσχέσεις της αλλά και λίγο, ίσως, ουτοπική στον οραματισμό της.

Mολονότι το κείμενο της επιστολής είναι μακρότατο (στην έκδοση του Tρεβίζο κατελάμβανε 56 τυπωμένα φύλλα, 112 σελίδες), αξίζει να παρακολουθήσουμε εδώ τα κύρια σημεία, εκείνα τουλάχιστον που έχουν σχέση με τη νομιμοποίηση του Πορθητή και τις αναφορές στην Oρθόδοξη Eκκλησία, για να δικαιολογήσουμε και τους παραπάνω χαρακτηρισμούς.

Aποκάλεσα την πρόταση της Kαθολικής Eκκλησίας «λίγο, ίσως, ουτοπική», διότι ζητούσε από τον χαλίφη Πορθητή να βαπτιστεί και να γίνει χριστιανός, να αλλάξει το θρήσκευμά του χάνοντας έτσι τη νομιμοποιητική βάση της εξουσίας του για τους μουσουλμάνους υπηκόους του – οραματιζόμενη μάλιστα την πράξη του αυτή να την ακολουθούσαν και οι άλλοι μη χριστιανικοί λαοί της Aνατολής. Kαι ήταν «ριζοσπαστική», διότι η νομιμοποίησή του από την Kαθολική Eκκλησία θα ήταν άμεση και ανεπιφύλακτη: θα σε εγκαταστήσουμε νόμιμο ηγεμόνα όλων αυτών των λαών, «θα σε ονομάζουμε αυτοκράτορα των Eλλήνων και της Aνατολής» («Nos te Graecorum et Orientis imperatorem appellabimus»), του υπόσχεται ο πάπας Πίος B΄, και δεν θα προσφέρουμε πλέον τη βοήθειά μας σε όλους εκείνους τους χριστιανούς που φεύγουν από το κράτος σου και έρχονται σε μας.

Στο εύλογο ερώτημα: βάσει ποιας νομιμότητας η Kαθολική Eκκλησία θα έχριζε και θα εγκαθιστούσε τον, χριστιανό πλέον, Πορθητή της Kωνσταντινούπολης σαν νόμιμο ηγεμόνα των Eλλήνων και της Aνατολής; Η απάντηση ούτε απλή είναι, ούτε στην πραγματικότητα αφορούσε τον Πορθητή· έχει να κάνει με τα πολιτικά ιδεολογήματα του δυτικού κόσμου για τους νόμιμους διαδόχους του ρωμαϊκού κράτους.

H Καθολική Εκκλησία, που τον 8ο αιώνα είχε εμφανιστεί σαν κληροδόχος μετά την πτώση του δυτικού ρωμαϊκού κράτους του imperium romani, κληροδόχος ενός δικαιώματος που το παραχώρησε, τα Xριστούγεννα του 800 μ.X., στον Kαρλομάγνο, θέλησε τον 15ο αιώνα, μετά την πτώση του ανατολικού ρωμαϊκού κράτους, του βυζαντινού κράτους, να εμφανιστεί και πάλι σαν νόμιμη διάδοχος του αντίστοιχου imperium και διαπραγματευόταν να το παραχωρήσει, υπό όρους, στον νέο κυρίαρχο της Kωνσταντινούπολης.

Το δέλεαρ της νομιμοποίησης

O πρώτος όρος που έθετε ο επικεφαλής της Kαθολικής Eκκλησίας ήταν ο Πορθητής να γίνει χριστιανός, το δεύτερο που έπρεπε να υποσχεθεί ήταν ότι θα προσέφερε τον ισχυρό βραχίονά του, προκειμένου να τιμωρηθούν όλοι εκείνοι που πλήττουν τα δικαιώματα της Kαθολικής Eκκλησίας και επαναστατούν εναντίον της μητέρας Εκκλησίας τους.

Σαφής νομίζω αναφορά στους ανθενωτικούς που δεν ήθελαν να εφαρμόσουν όσα αποφασίστηκαν στη Σύνοδο της Φλωρεντίας και τώρα συνεργάζονταν μαζί του. Θα ζητήσουμε τη βοήθειά σου, γράφει ο Πίος ο B΄ στην επιστολή του συνοψίζοντας στο σημείο αυτό όλα όσα αναφέραμε πιο πάνω, όπως έκαναν οι προκάτοχοί μου, οι πάπες Στέφανος, Aδριανός και Λέων που ζήτησαν βοήθεια από τον Πεπίνο και τον Kαρλομάγνο εναντίον των Λομβαρδών· και όταν τους ελευθέρωσαν τους μεταβίβασαν το imperium που κρατούσαν από τους Έλληνες.

H αναφορά που υποθέσαμε πιο πάνω πως γίνεται στους ανθενωτικούς, σε άλλο σημείο της επιστολής είναι ρητή: «Oι Έλληνες είχαν εγκαταλείψει την Ένωση με την Eκκλησία της Pώμης, όταν εσύ κατέκτησες την Kωνσταντινούπολη», γράφει επί λέξει ο πάπας στον Πορθητή, «δεν αποδέχονταν πλέον τις αποφάσεις της Συνόδου της Φλωρεντίας και έμεναν μέσα στην πλάνη. Oι απόψεις τους για το Άγιο Πνεύμα και το Kαθαρτήριο δεν είναι σύμφωνες με την αληθινή πίστη».

H ιστορική σημασία της επιστολής

H επιστολή όπως είπαμε δεν επιδόθηκε ίσως ποτέ στον υπαρκτό αποδέκτη της· η συγγραφή της όμως και το δημοσιευμένο κείμενό της έμειναν ως ένα τεκμήριο των απόψεων, των αντιδράσεων καλύτερα, της Kαθολικής Eκκλησίας στο modus vivendi που λίγους μήνες μετά την Άλωση βρέθηκε στην Aνατολή ανάμεσα στον Πορθητή και εκείνους (τους ανθενωτικούς) που επάνδρωσαν την Oρθόδοξη Eκκλησία. Έμεινε ως μια αντιπρόταση της Kαθολικής Eκκλησίας στην πολιτική λύση της έμμεσης νομιμοποίησης που η Oρθόδοξη Eκκλησία προσέφερε στον νέο, μη χριστιανό, κυρίαρχο της Aνατολής.

Aν όμως η επιστολή, μολονότι δεν επιδόθηκε, έγινε γνωστή, όπως υποθέσαμε, στον Πορθητή, ιστορική σημασία έχει και η σιωπή του. Δεν έγινε χριστιανός και φαίνεται πως δεν τον συγκλόνισε το γεγονός που του επισήμανε ο πάπας, ότι οι χριστιανοί υπήκοοί του είχαν λανθασμένες απόψεις για το «Άγιο Πνεύμα και το Kαθαρτήριο».

Aρκέστηκε προφανώς στην πολιτική λύση που είχε σχεδιαστεί μετά την Άλωση, η οποία του επέτρεπε να διατηρεί το θρήσκευμά του -νομιμοποιητική βάση της εξουσίας του για τους μουσουλμάνους υπηκόους του- και του έδινε μιαν έμμεση νομιμοποίηση, με την εμπλοκή του στα εκκλησιαστικά της Oρθόδοξης Eκκλησίας, για τους χριστιανούς υπηκόους του. Έχασε έτσι την ευκαιρία να γίνει ένας νέος Kαρλομάγνος, «αυτοκράτορας των Eλλήνων και της Aνατολής» με τις ευλογίες της Kαθολικής Eκκλησίας, και αρκέστηκε στον διττό ρόλο του χαλίφη αυτοκράτορα, με την Oρθόδοξη Eκκλησία -και ό,τι αυτή εξέφραζε, δηλαδή την κοινωνία των ορθόδοξων Pωμιών- να επιβιώνει, με πολλές είναι αλήθεια θυσίες, στην Aνατολή μέσα στον κλοιό της νέας αυτοκρατορίας.

kathimerini.gr, egolpion.com, defencenet.gr

Το είδαμε εδώ

Jaguar εναντίον κροκόδειλου - Μάχη μέχρι θανάτου (Video)


Ο κροκόδειλος είναι ένα από τα πιο δυνατά και ατρόμητα αρπακτικά. Δεν φαίνεται από πουθενά αρπάζει και σέρνει στο νερό το θήραμά του με μεγάλη επιτυχία. Με σκληρό δέρμα και ισχυρό σαγόνι ο ίδιος δεν φοβάται κανένα αρπακτικό.

Αυτή τη φορά ένας πεινασμένο ιαγουάρος κολυμπά σιωπηλά δίπλα στον κροκόδειλο που κάνει την ”σιέστα” στον ήλιο περιμένοντας υπομονετικά κανένα ανυποψίαστο θήραμα.

Η επίθεση είναι εξαιρετικά δυνατή, το Jaguar έχει κολλήσει τα δόντια και τα πόδια του στην πλάτη του κροκόδειλου με τέτοιο τρόπο ώστε το αρπακτικό δεν έχει καμία απολύτως ελπίδα να απαντήσει σε αυτήν την επίθεση. Ακινητοποιημένος ο κροκόδειλος αγωνίζεται χωρίς καμία πραγματική ευκαιρία να ξεφύγει. Η μοίρα του σφραγίζεται.

Ο αγώνας τελειώνει τη στιγμή κατά την οποία ο ιαγουάρος κολυμπά σε ένα πιο οικείο χώρο, κρατώντας το θήραμά του ως τρόπαιο.



Το είδαμε εδώ

Η θεραπευτική αξία της μουσικής του Μozart


Στις 27 του Γενάρη του 1756, ένα κυριακάτικο βράδυ, γεννήθηκε ίσως η μεγαλύτερη μουσική ιδιοφυία όλων των εποχών, ο Wolfgang Amadeus Mozart. Η ιδιαιτερότητά του σε σχέση με άλλες μουσικές προσωπικότητες έχει ενδιαφέρον, στο ότι η μουσική παιδεία δεν επέδρασε πάνω του με άλλο τρόπο, παρά να βγάλει απλά στο φως γνώσεις, που ήταν χαραγμένες στο παιδί αυτό απο τη γέννηση του.

     Στην ηλικία των πέντε ετών, σύμφωνα με αδιάψευστες μαρτυρίες των ιστορικών, τον συνέλαβε ένα βράδυ ο πατέρας του να κάθεται στο γραφείο του σπιτιού με μιά πέννα στο χέρι τόσο απορροφημένος από τη δουλειά του, που δεν σήκωνε καν κεφάλι. Οταν τον πλησίασε ο πατέρας του είδε με κατάπληξη, πώς είχε γεμίσει με νότες ένα ολόκληρο φύλλο χαρτιού μουσικής. Καθώς τα μικρά του δάχτυλα δεν ήξεραν να χρησιμοποιούν την πέννα με ευχέρεια, κάθε στιγμή άφηνε να πέφτουν μεγάλες σταγόνες μελανιού, που τις καθάριζε με την άκρη του μανικιού του, ενώ το πρόσωπο και τα ρούχα του είχαν μαυρίσει από μελάνι. Ο πατέρας του χωρίς να τον αποπάρει τον ρώτησε χαϊδευτικά τί φτιάχνει στο χαρτί. Εκείνος του απάντησε σχεδόν αδιάφορα: «Γράφω ένα κονσέρτο για κλαβεσέν», χωρίς να σηκώσει τα μάτια απο το χαρτί. Ο πατέρας του Λεοπόλδος -μουσικός και ο ίδιος- και οι φίλοι του πήραν το χειρόγραφο και με έκφραση υπέρτατου θαυμασμού διαπίστωσαν, ότι ο μικρός είχε γράψει το μουσικό θέμα και μέρος της ανάπτυξης ενός κονσέρτου.

     Έτσι έδωσε τα πρώτα δείγματα της μουσικής του μεγαλοφυίας ο Mozart, που στην εφηβική του ηλικία είχε συνθέσει ήδη ένα μεγάλο μέρος των έργων του. Το παιδί θαύμα μπορούσε να συνθέτει έργα γιά όλα τα όργανα με την ίδια ευχέρεια και ταχύτητα, που ένας κοινός θνητός γράφει ένα γράμμα και μάλιστα χωρίς τη βοήθεια μουσικού οργάνου. Βέβαια η μοναδική αυτή ιδιοφυία δεν έζησε ποτέ σαν αληθινό παιδί, αφού κάτω από την καθοδήγηση του πατέρα του και μαζί με την αδελφή του -που ήταν και κείνη παιδί θαύμα- ταξίδευε ακατάπαυστα, για να δίνει κονσέρτα σε όλη την Ευρώπη. Στη διάρκεια βέβαια αυτών των ταξειδιών το παιδί θαύμα εξουθενώθηκε απο την σωματική κόπωση,   αλλα και υπέστη την αρνητική επίδραση πολλών λοιμώξεων, γεγονός, που μάλλον επέδρασε και στον πρώιμο θανατο του αργότερα.

Φαίνεται, ότι πέραν της δημιουργικής μουσικής του ικανότητας ζούσε την ζωή του άτακτα,  με κακή οικονομική διαχείριση και γενικότερη ανοργανωσιά. Για όλους αυτούς τους λόγους επικρίθηκε και απο τον πατέρα του, ο οποίος απετέλεσε και τον ουσιαστικό του manager σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Ακόμη και η στάση του απέναντι στη μουσική δημιουργία ήταν παρορμητική, αφού παραγωγικές μουσικές περίοδοι διακόπτονταν συχνά απο μεγάλες περιόδους απόλυτης ασωτείας, επιπολαιότητας και κραιπάλης(1).

     Πολλοί μουσικοί, αλλά και ιστορικοί της μουσικής δεν σοκάρονται καθόλου από την ιδέα, ότι ο Mozart μπορεί να είχε εξαντλήσει το δημιουργικό του δυναμικό στην ηλικία των τριάντα πέντε χρόνων. Είχε ήδη προσφέρει τόσα πολλά σε κάθε μουσική έκφραση του καιρού του, που πιθανόν να προσέθετε ελάχιστα αν ζούσε πενήντα χρόνια ακόμη. Ο ίδιος είχε γράψει στα εικοσιένα του χρόνια: «να ζήσει κανείς μέχρι που να μήν μπορεί να προσφέρει τίποτε καινούργιο στη μουσική». Το δημιουργικό του δυναμικό προσδιορίζεται σε 644 συνθέσεις, που κάθε μία αντιπροσωπεύει πιθανά και μια νέα μουσική κατάκτηση στην επεξεργασία της μουσικής φόρμας, όσο η εξέλιξη του συνθέτη προχωρούσε.

Το παράφωνο κουαρτέτο εγχόρδων Κ 465 (1785) έχει αναφερθεί σαν μία ένδειξη της εξέλιξης, που μπορούσε να είχε ο συνθέτης, αν δεν είχε πεθάνει. Βέβαια, οι εραστές της μουσικής την εποχή εκείνη δεν θα μπορούσαν πιθανά να αφομοιώσουν αυτό το είδος μουσικής, που ουσιαστικά έγινε αποδεκτό μετά απο εκατό και πλέον χρόνια. Ισως ο Mozart είχε σταματήσει να εξερευνά μουσικές κατευθύνσεις, που προκαλούσαν την αποδοκιμασία του κοινού(2).

     Διακόσια χρόνια μετά τη γέννησή του ο Mozart δεν θα μπορούσε να φανταστεί μια άλλη εφαρμογή του έργου του, στη σύγχρονη Ιατρική Επιστήμη. Πρόσφατες επιστημονικά έγκυρες έρευνες έδειξαν, ότι η ακρόαση της μουσικής του Mozart μπορεί να βελτιώνει τις χωροχρονικές ικανότητες αντίληψης των σπουδαστών κολλεγίου(3). Μας κάνει λοιπόν πιο έξυπνους η ακρόαση της μουσικής του Mozart;

     Περαιτέρω έρευνες γύρω απο τη θεραπευτική αξία της μουσικής του Mozart έγιναν και σε ασθενείς με επιληψία, όπου και αποδείχθηκε, ότι η ακρόαση του Mozart -και μάλιστα μιάς  συγκεκριμένης σονάτας, της Κ 448- μπορεί να μειώνει τον αριθμό και της σοβαρότητα των επιληπτικών κρίσεων σε ασθενείς ακόμη και σε επιληπτικό κώμα(4).


Έρευνες απέδειξαν, ότι η σονάτα του Mozart σε Ρε μείζονα γιά δύο πιάνα K 448
μπορεί να μειώνει τον αριθμό και τη σοβαρότητα επιληπτικών κρίσεων.

Οι ερευνητές που συμμετείχαν στην παραπάνω μελέτη έδωσαν μιά πιθανή εξήγηση στο φαινόμενο δηλαδή, ότι η λεπτή αρχιτεκτονική υφή της μουσικής του παιδιού θαύματος μπορεί να αποκαθιστά την ρυθμική φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου, που στην περίπτωση της επιληψίας παθαίνει ένα είδος “αρρυθμίας”. Η μουσική του Mozart είναι απλή, αλλά και μεγαλοφυής, διαθέτει μελωδία, αλλά και άκρως εγκεφαλική ανάπτυξη με τέτοιο όμως τρόπο δοσμένη, που να τρέφει μυαλό αλλά και ψυχή. Ετσι χρησιμοποιείται κατ’ εξοχήν στίς συνεδρίες μουσικοθεραπείας με στόχο την χαλάρωση (relaxation) και την αντιμετώπιση του ψυχοσωματικού stress, ιδιαίτερα τα αργά μέρη με ρυθμική αγωγή andante.


Mozart - The Magic Flute - Overture (Levine/Met Orch)

Σε μία πρωτοποριακή μελέτη που έγινε πρόσφατα (1998-1999) στο Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο βρέθηκε, ότι η μουσική μπορεί να χρησιμοποιηθεί με σκοπό τη χαλάρωση και την μείωση του ψυχοσωματικού στρές ακόμη και σε ασθενείς που νοσηλεύονται σε καρδιολογική μονάδα εντατικής θεραπείας. Η επίδραση της χαλαρωτικής μουσικής στον εγκέφαλο μας μπορεί να μεταφράζεται ευεργετικά σε μείωση των καρδιακών παλμών αλλά και της αρτηριακής πίεσης.  Στη μελέτη αυτή, που δοκιμάσθηκε ένας μεγάλος αριθμός μουσικών ηχοχρωμάτων η συντριπτική πλειοψηφία των ασθενών που μετείχαν (95%) θεωρεί, ότι ο ήχος του φλάουτου αποτελεί ένα απο τα πλέον χαλαρωτικά - θεραπευτικά ηχοχρώματα (Dritsas A. The effects of music on hemodynamic and neuroendocrine parameters in cardiac patients. Proceedings of the 2nd international meeting of the Onassis Cardiac Surgery Center, Athens, December 2000).
             
     Aρχαίες παραδόσεις και μυθολογίες συγκλίνουν πάνω στό ζήτημα των θεραπευτικών δυνατοτήτων του αυλού. Στίς απόψεις αυτές έρχονται να προστεθούν και τα σύγχρονα επιστημονικά στοιχεία, μέσω της επιστήμης της μουσικοθεραπείας, που ενισχύουν αντικειμενικά την χρήση τού ξύλινου πνευστού ως μαγικού αυλού.

Ο Wolfgang Amadeus Mozart πέθανε νέος, τριάντα πέντε χρόνων, απο άγνωστη ασθένεια. Οι περισσότεροι ιστορικοί της Iατρικής θεωρούν, ότι πρέπει να έπασχε από χρόνια νεφρική ανεπάρκεια λόγω χρονίων λοιμώξεων, που, όπως προαναφέραμε, ήταν ίσως και αποτέλεσμα ανοσοκαταστολής συνέπεια της κόπωσης, που του προκάλεσαν τα ασταμάτητα ταξείδια στην Ευρώπη.

     Ο συνθέτης είχε προαισθανθεί το θάνατο του και τίς τελευταίες του στιγμές συνέθετε μία νεκρώσιμη ακολουθία, το γνωστό Ρέκβιεμ. Στίς 5 του Δεκέμβρη του 1791, μια παγωμένη χειμωνιάτικη νύχτα, ο ευλογημένος των Θεών συνθέτης αφήνει την τελευταία του πνοή. Την επομένη μια νεκροφόρα τρίτης κατηγορίας, σαν αυτές που προορίζονταν για τούς απόρους, αφήνει τη σωρό αυτής της μεγαλοφυίας σε έναν ομαδικό τάφο. Εκει τον περίμεναν τα ανώνυμα κόκκαλα κοινών θνητών, που όπως και εκείνος, είχαν υποφέρει, αγωνισθεί και βρεί την τελική  γαλήνη στο θάνατο. Κοινή γαρ η τύχη...


Το τελευταίο μέρος από τη Σονάτα Νο 11 για πιάνο του Mozart, γνωστό ως Alla Turca, εκτελεσμένο με μιά κιθάρα και τέσσερα χέρια.



Απόσπασμα από την 40η συμφωνία του Μοzart με ηλεκτρική κιθάρα.

Ο Οδ. Ελύτης διατυπώνει μια ξεχωριστή άποψη για τη μουσική του Mozart(5), που όσο παιρνουν τα χρόνια ακούγεται όλο και πιό νέα, όλο και πιό φυσική. Για αυτό το λόγο έχει τη δυνατότητα να αποκαθιστά μέσα μας τη χαμένη αρμονία, με άλλα λόγια τη δυνατότητα να θεραπεύει. Λέει λοιπόν ο Ελύτης για την μουσική του Mozart:  Η μουσικη του έχει το αυτοδύναμο ένος φυσικού πίδακα, που μας θαμπώνει, κάνει τα πράγματα να κολυμπούν μισό μέτρο πάνω απο το έδαφος, σε μιά σωστή πλημμύρα φωτός, λαμπερές ψιχάλες ήχων, που διασχίζουν λοξά το σκοτεινό μας παράθυρο…
    

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
     (1) Δρόσος Γ.: «Β.Α. Μότσαρτ. Η Ζωή, το έργο, η εποχή του», εκδ. «Ζαχαρόπουλος», 1989.
     (2) Μόδης Θ.: «Προβλέψεις. Προσεγγίζοντας επιστημονικά τα προμηνύματα του αύριο», «Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης», 1996.
     (3) Rausher FH et al.: «Listening to Mozart enhances spatial-temporal reasoning: towards a neurophysiological basis», Neurosci Lett 1995;185:44-47.
     (4) Hughes JR et al.: «The Mozart Effect on epileptiform activity», Clin Electroencephalogr 1998;29:109-119.
     (5) Οδυσσέας Ελύτης: «Ευχαριστώ, Wolfgang Amadeus. Εν Λευκώ», σελ. 249-253, εκδ. «Ίκαρος».

Το είδαμε εδώ



Ορθοδοξία και Πατρίδα κατά τον Καποδίστρια


6/2014. Με την ευκαιρία του εξαμήνου της ελληνικής προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ακριβέστερα στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο), η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος και το υπουργείο Εξωτερικών διοργάνωσαν ημερίδα αφιερωμένη στον πρώτο κυβερνήτη του νεοσύστατου κράτους μας, τον Ιωάννη Καποδίστρια.

Η ημερίδα έλαβε χώρα στις 30 Μαΐου στην Παλαιά Βουλή, ενώ προέκτασή της ήταν οι συναφείς εκδηλώσεις στο Ναύπλιο στις 31 Μαΐου και την 1η Ιουνίου.

Στην ημερίδα ήταν παρόντες και απηύθυναν χαιρετισμό ο μακαριότατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος και ο αντιπρόεδρος της κυβερνήσεως και υπουργός Εξωτερικών Ευάγγελος Βενιζέλος.

Ο Καποδίστριας μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει πρότυπο πολιτικού και διπλωμάτη για την εποχή μας. Παραμένει επίκαιρος, διότι το ήθος του και οι ικανότητές του συνέθεταν μία προσωπικότητα διαχρονικής και οικουμενικής αξίας και εμβέλειας.

Δεν εμπνέει μόνο τους Έλληνες, αλλά και τους Ρώσους, τους Ελβετούς, τους Γάλλους και άλλους λαούς. Τους Έλληνες βρήκε ματωμένους, διχασμένους, φτωχούς και με τον Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο και έδωσε αγώνα για να δημιουργήσει κράτος και να καθορίσει τα σύνορά του.

Οι Ρώσοι των αξιοποίησαν ως υπουργό Εξωτερικών, οι Ελβετοί τον τιμούν ως θεμελιωτή της Ελβετικής Συνομοσπονδίας των καντονίων, οι Γάλλοι των ευγνωμονούν διότι εμπόδισε τον τσάρο και τους άλλους ηγέτες να τεμαχίσουν την ηττημένη Γαλλία του Ναπολέοντα. Η Ευρώπη του αναγνωρίζει την αρχική ιδέα και το όραμα για μία μορφή Ενώσεως χωρίς να καταργηθούν τα εθνικά κράτη.

Ο Ιωάννης Καποδίστριας ήταν ευλαβής, προσευχόμενος και μελετητής των θησαυρών της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας. Από τον Κερκυραίο πατέρα του και την Κύπρια μητέρα του είχε διδαχθεί την πίστη στον Χριστό και στην Εκκλησία, και έφερε πάντα μαζί του την εικόνα της Παναγίας Πλατυτέρας από το ομώνυμο μοναστήρι της Κέρκυρας.

Η Ορθοδοξία ήταν η βάση κάθε σκέψης και πράξης του. Θεμελίωσε την παιδεία με κύριο μάθημα τα ορθόδοξα θρησκευτικά. Ζήτησε από τον Ανδρέα Μουστοξύδη να συγγράψει βιβλίο Θρησκευτικών ως το πιο απαραίτητο για τα σχολεία του νέου κράτους. Ίδρυσε στον Πόρο ιερατική σχολή. Το υπουργείο Παδείας και Θρησκευμάτων είναι ιδέα του Καποδίστρια, ο οποίος τότε το ονόμασε Γραμματεία των Εκκλησιαστικών και της Δημόσιας Εκπαιδεύσεως.

Στα πρώτα βήματά τους ως κυβερνήτης στην Αίγινα, πήγαινε τακτικά στον μητροπολιτικό ναό, τη Μεγάλη Παναγία, όπου και σήμερα σώζεται το στασίδι του. Αλλά και το φονικό βόλι τον βρήκε έξω από τον Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος στο Ναύπλιο, όπου πήγαινε για να εκκλησιαστεί από όρθρου βαθέος.

Προέβαλε την εθνική ταυτότητα των Ελλήνων, γράφοντας στους ξένους πολιτικούς ότι οι Έλληνες είναι εκείνοι οι οποίοι, παρά τη δουλεία, δεν έπαυσαν να ομολογούν την πίστη τους στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία και να μιλούν τη γλώσσα των πατέρων τους.

Πίεζε με έξυπνο τρόπο τον τσάρο της Ρωσίας να ενδιαφερθεί για την ελευθερία της Ελλάδας. Η πατρίδα του ήταν πάντα στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντός του. Ο αντίπαλός του, ο Αυστριακός καγκελάριος Μέτερνιχ, τον κατηγορούσε ότι είναι ικανός να κάνει τα πάντα αρκεί να κερδίσει η Ελλάς την απελευθέρωση από τον τουρκικό ζυγό.

Ο Χένρι Κίσσινγκερ, πρώην υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, έγραψε στη διδακτορική του διατριβή για τη διπλωματία του 19ου αιώνα: «Δύο είδη διπλωμάτες υπάρχουν. Οι Μέτερνιχ και οι Καποδίστριες». Εννοούσε ότι η σχολή σκέψης του Μέτερνιχ μιλούσε μόνο για συμφέροντα και καταπίεζε τα μικρότερα έθνη, ενώ η γραμμή πλεύσης του Καποδίστρια βασιζόταν σε αξίες και ιδανικά.

Ο Καποδίστριας ήταν πρότυπο εντιμότητας. Δεν κρατούσε τον μισθό που εδικαιούτο, αλλά τον χάριζε στις χήρες και στα ορφανά. Ο ελληνορθόδοξος Καποδίστριας είναι άξιος μιμήσεως ως πρότυπο κυβερνήτου.

Κωνσταντίνος Χολέβας 
Πολιτικός επιστήμων

Πηγή εφημ. «Δημοκρατία»

Το είδαμε εδώ

Ανακαλύφθηκαν στην Κίνα παντελόνια 3.300 ετών


Πόδια σε ίσια γραμμή, χαμηλός καβάλος, κορδόνι στη μέση και γεωμετρικά σχέδια στα μπατζάκια. Πιθανώς δεν θα μάθουμε ποτέ ποιος ήταν ο προϊστορικός μόδιστρος που έφερε την επανάσταση του παντελονιού πριν από περίπου 3.000 χρόνια. Φαίνεται όμως ότι το ενδυματολογικό θαύμα δημιουργήθηκε ειδικά για καβαλάρηδες.

Τα αρχαιότερα γνωστά παντελόνια ανακαλύφθηκαν στη Λεκάνη του Ταρίμ στη βορειοδυτική Κίνα, αναφέρει διεθνής ομάδα ερευνητών στην επιθεώρηση Quaternary International.

Εφεύρεση για ιππασία

«Η μελέτη οπωσδήποτε στηρίζει την ιδέα ότι τα παντελόνια εφευρέθηκαν για ιππασία από νομάδες κτηνοτρόφους και εισήχθησαν στη Λεκάνη του Ταρίμ από έφιππους λαούς» σχολιάζει ο Βίκτορ Μάιρ, γλωσσολόγος και ειδικός στην αρχαία Κίνα στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια.

Τα δύο μάλλινα παντελόνια της μελέτης βρέθηκαν φορεμένα σε δύο άνδρες που είχαν μουμιοποιηθεί λόγω του ξηρού κλίματος και του ζεστού καλοκαιριού στην περιοχή Γιανγκχάι της Λεκάνης του Ταρίμ -από το 1970 έως σήμερα οι αρχαιολόγοι έχουν ανακαλύψει σε αυτό το νεκροταφείο πάνω από 500 αρχαίους τάφους.

Μέχρι σήμερα, το αρχαιότερο γνωστό παντελόνι ήταν αυτό που είχε βρει ο δρ Μάιρ στον τάφο ενός άνδρα που πέθανε στο Ταρίμ πριν από 2.600 χρόνια.

Ήταν λίγο παλαιότερο από τα παντελόνια που φορούσαν οι Σκύθες νομάδες της Δυτικής Ασίας πριν από περίπου 2.500 χρόνια.

Ο ερευνητής πιστεύει ότι η ιππασία πρωτοεμφανίστηκε πριν από 3.400 χρόνια και το παντελόνι ακολούθησε λίγο αργότερα στις υγρές περιοχές στα βόρεια και τα δυτικά της Λεκάνης του Ταρίμ, εκεί όπου οι βροχές θα έκαναν τους απλούς χιτώνες άβολους. Τα αρχαία παντελόνια από αυτές τις περιοχές, πιθανώς τα πρώτα του κόσμου, είναι απίθανο να έχουν διατηρηθεί ως σήμερα όπως συνέβη στην ξηρή περιοχή του Γιανγκχάι.

Κτηνοτρόφοι και πολεμιστές

Οι δύο άνδρες που φορούσαν τα αρχαία παντελόνια, ηλικίας περίπου 40 ετών, πιθανότατα είχαν διπλό ρόλο ως κτηνοτρόφοι και πολεμιστές. Ο ένας είχε ταφεί μαζί με ένα δερμάτινο χαλινάρι, ένα πολεμικό τσεκούρι και ένα δερμάτινο περιβραχιόνο για προστασία, ενώ στον τάφο του δεύτερου βρέθηκαν ένα μαστίγιο, μια διακοσμημένη ουρά αλόγου, ένα τόξο και μια φαρέτρα.

Τα ευρήματα χρονολογήθηκαν στα 3.000 με 3.300 χρόνια με τη μέθοδο του ραδιενεργού άνθρακα σε ίνες μαλλιού από τα παντελόνια και σε τρία ακόμα αντικείμενα σε έναν από τους τάφους.

Όσον αφορά το πατρόν του ενδύματος, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το ύφασμα δεν είχε κοπεί: Τα τρία τμήματα του παντελονιού -τα πόδια και η περιοχή του καβάλου- φτιάχτηκαν σε αργαλειό στο τελικό τους μέγεθος και ενώθηκαν με ραφές.

Το είδαμε εδώ

Συμβουλές για οικονομική οδήγηση


Μπορεί τα σύγχρονα αυτοκίνητα να κουβαλάνε πολλή τεχνολογία για να προσφέρουν τη χρυσή τομή στο οδηγό του (επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση), χωρίς όμως προσεκτική οδήγηση δεν πρόκειται ποτέ να... κινηθείτε οικονομικά.

Ακολουθούν 5 συμβουλές για να πετυχαίνεται πάντα χαμηλή μέση κατανάλωση.

1. Πρώτα απ' όλα, το αυτοκίνητό μας πρέπει να βρίσκεται σε άριστη λειτουργική κατάσταση. Ένα αρρύθμιστος κινητήρας δεν λειτουργεί αποδοτικά και, συνεπώς, καταναλώνει περισσότερο καύσιμο

2. Το βάρος παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της κατανάλωσης. Φροντίζουμε λοιπόν να μην προσθέτουμε άσκοπα βάρος κουβαλώντας αντικείμενα που δεν χρειαζόμαστε

3. Ένα λάστιχο με μικρότερη από την κανονική πίεση, έχει μεγαλύτερη αντίσταση κύλισης και, συνεπώς, αυξάνει την κατανάλωση. Ελέγχουμε συχνά τις πιέσεις των ελαστικών, φροντίζοντας να βρίσκονται στις τιμές που προτείνει ο κατασκευαστής

4. Αποφεύγουμε τις απότομες επιταχύνσεις και τους υψηλούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα και κινούμαστε πάντα με την μεγαλύτερη δυνατή σχέση στο κιβώτιο

5. Το να επιταχύνουμε βιαστικά για να πέσουμε στα φρένα στο αμέσως επόμενο φανάρι, δεν είναι οικονομική οδήγηση. Προσπαθούμε να «προβλέψουμε» την κίνηση εμπρός μας, ώστε να διατηρούμε ομαλή πορεία, χωρίς ενεργοβόρες αυξομειώσεις στην ταχύτητά μας

Το είδαμε εδώ



Ποια πρόσθετα τροφίμων είναι άκρως επικίνδυνα για τα παιδιά


Το καλύτερο είναι να μην αγοράζετε τρόφιμα με πρόσθετα. Όπου βλέπετε Ε… σε μια διατροφική ετικέτα, μπορείτε να καταλάβετε ότι εκεί μέσα λαμβάνει χώρα ένα “χημικό πάρτι…”

Ωστόσο, αν δεν το έχετε αποφασίσει ακόμα οριστικά να τα βγάλετε από τη ζωή σας, διαβάστε παρακάτω…

Επικίνδυνα για την υγεία των παιδιών αποδείχτηκαν, σύμφωνα με νέες μελέτες, έξι πρόσθετα τροφίμων που χρησιμοποιούνται συχνά σε παγωτά, σνακ και αναψυκτικά. 

Πρόκειται για τις τεχνητές χρωστικές ουσίες με κωδικούς Ε102, Ε104, Ε110, Ε122, Ε124 και E129. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον διαπίστωσαν ότι ο συνδυασμός τους μπορεί να ευθύνεται για την υπερκινητικότητα των παιδιών.

Επειτα από εκτενείς μελέτες, η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων απάντησε ότι…..
δεν βρέθηκαν αρκετά στοιχεία που να αποδεικνύουν την άμεση σχέση μεταξύ των μεμονωμένων πρόσθετων και της παιδικής υπερκινητικότητας. 

Παρ’ όλα αυτά, μείωσε τις ημερήσιες συνιστώμενες δόσεις των Ε104, Ε110 και Ε124, αφού πρόσφατες έρευνες σε ζώα έδειξαν ότι τα πρόσθετα αυτά μπορεί να είναι βλαβερά σε ποσότητες μικρότερες από αυτές που πίστευαν μέχρι σήμερα οι ειδικοί. 

Οσον αφορά τα άλλα τρία πρόσθετα, η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων δεν προέβη σε αλλαγές, ωστόσο επισήμανε: «Τα παιδιά που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες τροφίμων και αναψυκτικών που τα περιέχουν μπορεί εύκολα να ξεπεράσουν τα συνιστώμενα όρια».

Ιδιαίτερη προσοχή σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να δείχνουν τα παιδιά που υποφέρουν από παθήσεις του ήπατος και των νεφρών, αφού αντιμετωπίζουν επιπλέον δυσκολία στο μεταβολισμό τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πρόσθετα Ε104 και Ε124 έχουν απαγορευτεί στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά.

Αναλυτικά τα πρόσθετα είναι τα εξής:

ΚΑΡΚΙΝΟΓΟΝΑ: 

Ε123, Ε249, Ε250, Ε251, Ε252.

Συντηρητικές και χρωστικές ουσίες που είναι ύποπτες και εξετάζονται είναι:

ΠΙΘΑΝΑ ΚΑΡΚΙΝΟΓΟΝΑ:

Ε127, Ε123, Ε153, Ε154, Ε407.

Συντηρητικά που χρησιμοποιούνται και προκαλούν προβλήματα σε άτομα με ειδικές ανάγκες καθώς και σε άτομα που πάσχουν απο νεφρική ανεπάρκεια είναι:

Ε173, Ε261, Ε336, Ε510, Ε518, Ε541, Ε622, Ε627 – 631.

Συντηρητικά που δεν πρέπει να καταναλώνονται απο άτομα που πάσχουν απο χρόνιες αλεργίες…

Ε117, Ε430, Ε627, Ε631, Ε635.

Συντηρητικά που δεν πρέπει να καταναλώνονται απο παιδιά.

Ε102, Ε104, Ε107, Ε110, Ε112, Ε122, Ε123, Ε124, Ε127, Ε128, Ε131, Ε132, Ε150, Ε151, Ε154, Ε155, Ε160, Ε210, Ε211, Ε212, Ε213, Ε214, Ε215, Ε216, Ε217, Ε218, Ε220, Ε219, Ε221, Ε222, Ε223, Ε224, Ε225, Ε226, Ε227, Ε249, Ε250, Ε252, Ε310, Ε311, Ε312, Ε320, Ε321, Ε622, Ε623, Ε627, Ε631, Ε6235.

Ομάδες συντηρητικών – χρωστικών

Απο Ε100 εως Ε199 (χρωστικές)

Απο Ε200 εως Ε299 (συντηρητικά)

Απο Ε300 εως Ε399 (αντιοξειδωτικά)

Απο Ε400 εως Ε599 (γαλακτοματοποιητές, σταθεροποιητές, πυκνωτικά, πηκτικά κ.α.)

Απο Ε620 εως Ε637 (ενισχυτικά γεύσης και αρώματος)

Απο Ε900 εως Ε999 (γλυκαντικές ύλες, βελτιωτικά αλεύρων)

Απο Ε1401 εως Ε1442 (τροποποιημένα άμυλα)

Το είδαμε εδώ

Αξιοποιήσετε τον εσωτερικό σας θεραπευτή και θεραπεύστε τον κόσμο!


Παρακάτω θα σας περιγράψω 10 τρόπους για να αξιοποιήσετε τον εσωτερικό θεραπευτή σας, ώστε να μπορείτε να θεραπεύσετε τον κόσμο με τον δικό σας μοναδικό τρόπο.

1. Μην βιάζεστε να κρίνετε

Ζούμε σε έναν κόσμο γεμάτο από ανθρώπους που συγκρίνουν και κρίνουν συνεχώς ο ένας τον άλλον θεωρώντας κάποιον «καλύτερο» ή «χειρότερο», «σωστό» ή «λάθος». Όταν επιλέγουμε να μην βιαζόμαστε στην κρίση μας και δεχόμαστε κάποιον όπως είναι, η θεραπεία γίνεται με αμοιβαίο τρόπο.

2. Δείξτε συμπόνια

Όταν δεν βιαζόμαστε να κρίνουμε, η καρδιά μας είναι πιο ανοιχτή κι από αυτή τη θέση βιώνουμε τα πάντα. Αυτή η ισχυρή δύναμη μας προσφέρει την ικανότητα να αισθανθούμε συμπόνια ακόμα και για όσους μας έχουν βλάψει. Αντί να κρίνουμε το πρόσωπο που μας φέρθηκε άσχημα όταν ήμασταν παιδιά, βλέπουμε ότι και στο ίδιο είχε συμβεί κάτι αντίστοιχο κι έτσι μαθαίνουμε να αγαπάμε εκείνο το παιδί που υπέφερε τότε όπως ακριβώς κι εμείς.

3. Ζήστε το παρόν

Οι περισσότεροι από εμάς συναντάμε ανθρώπους που σκέφτονται τι συνέβη την προηγούμενη ημέρα ή τι σκοπεύουν να κάνουν αργότερα. Όταν όμως εσείς εστιάζετε στην παρούσα στιγμή, ανοίγετε μια πύλη που θεραπεύει τους γύρω σας.

4. Κοιτάξτε τους άλλους στα μάτια

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αισθάνονται ότι πραγματικά είναι ορατοί από τους άλλους. Πηγαίνουν για ψώνια, παραγγέλνουν τον καφέ τους, πηγαίνουν στη δουλειά και γυρίζουν στο σπίτι νιώθοντας όλο αυτό το διάστημα ότι είναι αόρατοι. Δοκιμάστε να αντιμετωπίσετε τους ανθρώπους με αγάπη. Μαλακώστε το βλέμμα σας και κοιτάξτε κάτω από τη μάσκα που φορούν. Δείτε μέσα στην ψυχή τους και θα το καταλάβουν. Ίσως κάποιοι να μην είναι σε θέση να το συνειδητοποιήσουν, άλλοι όμως θα μπορέσουν. Αν είναι έτοιμοι γι’ αυτό, ακόμα και μια απλή ματιά μπορεί να τους θεραπεύσει.

5. Κάντε αυθόρμητες πράξεις καλοσύνης

Πολλοί άνθρωποι είναι τόσο απασχολημένοι στην προσπάθειά τους να πάρουν αγάπη που δεν ενδιαφέρονται καθόλου να δώσουν. Αναζητήστε τρόπους για να εκφράσετε την αγάπη σας, ακόμη και σε αγνώστους. Δώστε χρήματα στους μουσικούς στο δρόμο ή αναλάβετε να πληρώσετε εσείς τον λογαριασμό κάποιου σε ένα δείπνο. Αγοράστε εισιτήριο σε έναν ξένο ή κεράστε τον έναν καφέ. Το να μοιράζεστε κάτι με τους άλλους τους κάνει να νιώθουν ότι έχουν άξια και επειδή πάρα πολλοί άνθρωποι αισθάνονται ότι δεν αξίζουν τίποτα, η γενναιοδωρία σας μπορεί να τους θεραπεύσει.

6. Δώστε ελπίδα

Πάρα πολλοί άνθρωποι νιώθουν αβοήθητοι και απελπισμένοι ζώντας μέσα στη δυστυχία. Αλλά εσείς, ως θεραπευτής του κόσμου, μπορείτε να μετατραπείτε σε φάρο ελπίδας. Μην διαιωνίζετε την απαισιοδοξία. Αλλάξτε την αντίληψη που έχετε για τα πράγματα. Δείτε τις δυνατότητες που υπάρχουν μέσα στους άλλους και δείξτε και σε εκείνους αυτό που βλέπετε. Η ελπίδα που μεταγγίζετε στους άλλους μπορεί να τους θεραπεύσει.

7. Χαρίστε στους άλλους θεραπευτικό άγγιγμα

Ο σημερινός πολιτισμός φοβάται τόσο πολύ το άγγιγμα που απαγορεύει ακόμα και στους δασκάλους να αγκαλιάζουν τα παιδιά και πολλοί από εμάς υποφέρουμε λόγω αυτής της έλλειψης. Κάντε εσείς την επανάσταση λοιπόν! Αγγίξτε κάποιον που το έχει ανάγκη. Κρατήστε του το χέρι, αγκαλιάστε τον, παρηγορήστε τον όταν πονάει. Το άγγιγμά σας μπορεί να λειτουργήσει θεραπευτικά όταν προσφέρεται με αγάπη και ασφάλεια, μέσα στα κατάλληλα όρια.

8. Παρακινήστε τους άλλους

Ο κόσμος μας είναι ένα τεράστιο χάος, αλλά οι ψυχές μας λαχταρούν εσωτερική ηρεμία. Βρείτε την μέσα στον εαυτό σας (είναι πάντα εκεί) και εφαρμόστε την σιωπηλά προσκαλώντας και τους άλλους να σας ακολουθήσουν. Χαρίστε τους γαλήνη με τις προθέσεις σας. Δοκιμάστε να το εφαρμόσετε κατά τη διάρκεια ενός οικογενειακού δείπνου ή σε ένα πάρτι. Βρείτε την ηρεμία μέσα σας, μαλακώστε το βλέμμα σας και μιλήστε ήσυχα επιβραδύνοντας τον ρυθμό ομιλίας σας. Βυθιστείτε στη γαλήνη ενεργά και δείτε αν οι άλλοι σας ακολουθούν. Όταν αυτό συμβεί, βοηθήστε τους να θεραπευτούν.

9. Μάθετε να ακούτε

Η δρ Rachel Naomi Remen συμβουλεύει τους φοιτητές ιατρικής και τους γιατρούς να ακούν προσεκτικά τον συνομιλητή τους, διότι οι περισσότεροι από εμάς είμαστε τόσο απασχολημένοι σκεπτόμενοι τι συμβουλές πρέπει να δώσουμε που δεν ακούμε καν αυτά που μας λέει ο άλλος. Όταν ακούμε προσεκτικά κάποιον χωρίς να ασκούμε κριτική ή να δίνουμε συμβουλές, όταν απλώς γινόμαστε μάρτυρες της αλήθειας ενός άλλου ανθρώπου δίνουμε σε αυτή την αλήθεια την αξία που πρέπει και τον βοηθάμε να θεραπευτεί.

10. Ενεργοποιείστε τη συνειδητότητά σας

Όταν κάνετε τη μετάβαση από μια ζωή βασισμένη στο εγώ σας σε μια άλλη με γνώμονα την ψυχή σας, οι δονήσεις που εκπέμπετε θα αυξηθούν και κατ’ επέκταση θα αυξηθούν και οι δονήσεις ολόκληρου του πλανήτη. Αφοσιωθείτε στη δική σας προσωπική και πνευματική ανάπτυξη, αλλάξτε τις παλιές σας συνήθειες και συμπεριφορές. Ακούστε τη φωνή από το φως που έχετε μέσα σας και ακολουθήστε την. Αφήστε τη να οδηγήσει τη ζωή σας. Όταν το καταφέρετε, θα μπορείτε να θεραπεύσετε μαζί και τον κόσμο.


Το είδαμε εδώ


Ο ορισμός της ευτυχίας με τα μάτια του ταξιδιώτη



Ευτυχία είναι…

Οι πρώτες εικόνες  που βλέπεις από το παράθυρο του αεροπλάνου λίγο πριν την προσγείωση.

Η φράση «welcome» στην έξοδο του αεροδρομίου.

Το χαμόγελο του αγνώστου που σου δίνει πληροφορίες.

Το άνοιγμα της βαλίτσας στο ξενοδοχείο και η άμεση αναχώρηση προς ανακάλυψη της πόλης.

Η ανακάλυψη νέων τοπίων.

Να βλέπεις επιτέλους από κοντά κάτι για το οποίο μέχρι στιγμής είχες μόνο διαβάσει στο internet ή είχες ακούσει από άλλους.

Τα κουρασμένα από το περπάτημα πόδια.

Το παγωτό στα στενά σοκάκια της πόλης.

Η τοπική σπεσιαλιτέ που κάνει τα σάλια σου να τρέχουν.

Ο πρώτος καφές/χυμός που καταφέρνεις να παραγγείλεις  στη γλώσσα της χώρας που βρίσκεσαι.

Οι βραδινές συζητήσεις με αγνώστους σ’ ένα παγκάκι στο κέντρο της πόλης.

Να απολαμβάνεις το ηλιοβασίλεμα από κάποιο ύψωμα της πόλης με το άλλο σου μισό.

Να απολαμβάνεις το ηλιοβασίλεμα μόνος σου.

Να μη χρειάζεσαι πλέον χάρτη για να κινηθείς.

Να συνειδητοποιείς πως η διαφορετική γλώσσα ή κουλτούρα δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο για να γνωρίσεις νέα πρόσωπα και μέρη.

Να ανησυχείς για το αν θα προλάβεις να πας και σε εκείνο το μέρος που σου πρότεινε την τελευταία στιγμή  κάποιος ντόπιος και δεν το είχες βρει σε κανένα τουριστικό οδηγό.

Να ψωνίζεις κάποιο αντικείμενο το οποίο γυρνώντας σπίτι θα σου θυμίζει πάντα κάτι από το μέρος που το αγόρασες.

Να νιώθεις πως φεύγοντας αφήνεις ένα κομμάτι σου εκεί.

Το είδαμε εδώ


Δείτε: 9 μήνες στη μήτρα σε 4 λεπτά! (Video)


Όταν πρόκειται για το μεγαλύτερο θαύμα της φύσης, τα λόγια είναι περιττά...

Δείτε σε μόλις τέσσερα λεπτά τη ζωή ενός εμβρύου στη μήτρα κατά τη διάρκεια των εννέα μηνών κύησης.

Δείτε το Video:



Το είδαμε εδώ