BREAKING NEWS
latest

ΕΠΙΒΙΩΣΗ

ΕΠΙΒΙΩΣΗ

Φακές και φασόλια κατά του καρκίνου του εντέρου


Η κατανάλωση οσπρίων, μαύρου ρυζιού, πράσινων λαχανικών και ξηρών καρπών, μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο καρκίνου του εντέρου...

Οι άνθρωποι που τρώνε όσπρια, όπως φασόλια ή φακές, τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα, μειώνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης πολυπόδων –μικρά εξογκώματα στα τοιχώματα του εντέρου τα οποία μπορεί να εξελιχθούν σε καρκινώματα- κατά το ένα τρίτο, λένε οι ερευνητές.

Αντίστοιχα, η κατανάλωση καφέ ρυζιού, μια φορά την εβδομάδα, μειώνει τον ίδιο κίνδυνο κατά δύο πέμπτα, ενώ τα μαγειρεμένα πράσινα λαχανικά, με συχνότητα κατανάλωσης τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, έχουν μείωση του κινδύνου ανάπτυξης καρκίνου του εντέρου, περίπου, κατά ένα τέταρτο.

Οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Loma Linda στην Καλιφόρνια, διαπίστωσαν επίσης ότι, όσοι τρώνε τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα ξηρούς καρπούς, μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης νεοπλασιών σε αντίστοιχο ποσοστό με τα μαγειρεμένα πράσινα λαχανικά.

Η συγκεκριμένη μελέτη, στην οποία έλαβαν μέρος περίπου 3000 άτομα, είναι από τις πρώτες που έγιναν και αφορούν συγκεκριμένες τροφές οι οποίες μπορούν να μειώσουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου του εντέρου. 

Σύμφωνα με τον Δρ Tantamango, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και το καφέ ρύζι, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και είναι γνωστά στους επιστήμονες για την αντικαρκινική τους δράση απέναντι σε πιθανά καρκινογόνα για περιοχή του εντέρου.

Το είδαμε εδώ

Αναρρίχηση μιας μητέρας αρκούδας με το μωρό της στο Ζαγόρι! (Video)


Η αναρρίχηση μιας μητέρας  αρκούδας, στους εντυπωσιακούς ασβεστολιθικούς πύργους του Ζαγορίου, παρέα με το μωρό της, καταγράφεται στην κάμερα, από έναν Γερμανό τουρίστα και τη σύντροφό του.

Το βίντεο προσκόμισε  στο κέντρο πληροφόρησης του Εθνικού Πάρκου Βόρειας Πίνδου, στους Ασπαγγέλους Ιωαννίων, ο Γερμανός επισκέπτης,ο οποίος και συνομίλησε με τους επιστήμονες που εργάζονται στο Πάρκο.



Το είδαμε εδώ

Μετά από πόσες μέρες πρέπει να πείτε "ναι" στο πρώτο ραντεβού;


Νιώθετε πιεσμένοι σχετικά με τη νέα γνωριμία που σας έκαναν οι φίλοι σας και ζητάει να βγείτε ραντεβού;

Ίσως και να έχετε δίκιο... Μία νέα μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο «Psychological Science» εξέτασε μετά από πόσο χρονικό διάστημα είναι «ιδανικό» να απαντήσει κάποιος θετικά σε μία πρόταση για πρώτο ραντεβού.

Σύμφωνα με τους ερευνητές υπάρχει ένα χρονικό διάστημα μετά το πέρας του οποίου η επιρροή των άλλων μπορεί να μην έχει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στις αποφάσεις μας.

Πριν πείτε το «ναι», λοιπόν, περιμένετε τρεις μέρες για να έρθουν στην επιφάνεια τα πραγματικά σας συναισθήματα.

Στο πλαίσιο της μελέτης ζητήθηκε από μια ομάδα φοιτητών να αξιολογήσουν την ελκυστικότητα 280 γυναικείων προσώπων.

Αφού βαθμολόγησαν το κάθε πρόσωπο, οι ερευνητές τούς έδειξαν τη μέση βαθμολογία της υπόλοιπης πειραματικής ομάδας.

Εν συνεχεία, κλήθηκαν να βαθμολογήσουν τα ίδια πρόσωπα μετά από μία ημέρα, τρεις ημέρες, μία εβδομάδα και τρεις μήνες.

Όπως διαπιστώθηκε, τα άτομα θα μπορούσαν να αλλάξουν την αρχική τους άποψη εξαιτίας των άλλων τις τρεις πρώτες μέρες. Μετά την πάροδο των τριών αυτών ημερών, οι περισσότεροι επέστρεψαν στην αρχική τους εκτίμηση.

«Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι, επειδή η επίδραση της κοινωνικής συμμόρφωσης διαρκεί κάποιες ημέρες, αντανακλά μια βραχυπρόθεσμη αλλαγή στην προσωπική άποψη», σχολιάζουν οι ερευνητές στην έκθεσή τους.

Το είδαμε εδώ


Ο μύθος των Illuminati - Μήπως τελικά δεν εξαφανίστηκαν ποτέ;


Αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα… brand names των σύγχρονων θεωριών συνωμοσίας. Oι Illuminati του Βαυαρού Ανταμ Βαισχάουπτ εξακολουθούν μέχρι και τις μέρες μας να στοιχειώνουν κάθε πολιτικό και οικονομικό σενάριο που αναφέρεται σε πλεκτάνες και μηχανορραφίες των ισχυρών του πλανήτη μας. Παρ’ όλα αυτά στην Ελλάδα δεν έχουν επουδενί αναδειχθεί οι ρίζες των ιδεών αυτών, ούτε οι αρχικοί σκοποί των όσων ξεκίνησαν να τις διακινούν… 

Την πρωτομαγιά του 1776 ο Γερμανός φιλόσοφος Ανταμ Βαισχάουπτ (1748-1830) ιδρύει στο Ingolstadt της άνω Βαυαρίας τη μυστική εταιρία των Illuminati. 

Αν και ο χρόνος ζωής της μυστικής αυτής οργάνωσης ήταν πολύ σύντομος (διαλύθηκε 9 χρόνια αργότερα, το 1785), εντούτοις από τις επόμενες κιόλας δεκαετίες, οι Illuminati κατηγορήθηκαν και δαιμονοποιήθηκαν όσο λίγοι.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι ιστοσελίδες και τα περιοδικά έντυπα που προωθούν συνωμοσιολογικά σενάρια, αρέσκονται απλά στο να «δείχνουν» τους Illuminati πίσω από κάθε σκευωρία ή αρνητική εξέλιξη στην πολιτική και οικονομική σκηνή του πλανήτη. 

Ωστόσο αρνούνται πεισματικά να αναδείξουν ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες πτυχές της υπόθεσης. 

Ετσι στις επόμενες γραμμές θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε ερωτήματα όπως: Ποιες ήταν οι επιδιώξεις των αυθεντικών Ιλλουμινάτων; Ποιοι ιδεολογικοί χώροι τους ενοχοποίησαν και γιατί; 

Και τέλος, ταιριάζει η εικόνα που έχουμε σήμερα για τη μυστική αυτή εταιρία (αν και εφ’ όσων εξακολουθεί να υφίσταται) με τις αρχές και αξίες του Βαισχάουπτ; 

Αλλωστε το πρώτο πράγμα που οφείλει να κάνει ο μελετητής των εναλλακτικών θεμάτων, είναι να εξετάσει προσεκτικά τις απαρχές της γέννησης των θεωριών και των φαινομένων που έχει κληθεί να ερευνήσει, καθώς επίσης και το προφίλ των ανθρώπων που μίλησαν πρώτοι για αυτά. 

Υπέρ του Διαφωτισμού και της ανατροπής των κατεστημένων

Το ξέσπασμα της Γαλλικής επανάστασης το 1789 επέφερε σταδιακά τεράστιες αλλαγές στον ευρωπαϊκό χώρο. 

Οι ιδέες του κινήματος του Διαφωτισμού αλλά και το σύνθημα «Ελευθερία –Ισότητα – Αδελφότητα», ξεκίνησαν δειλά δειλά να ανατρέπουν κατεστημένα συστήματα στα νέα έθνη κράτη που αποκτούσαν σταδιακά την ταυτότητά τους. 

Φυσικά υπήρχαν και οι αντίρροπες δυνάμεις που προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να επαναφέρουν τα πράγματα στην πρότερη κατάσταση.

Το μυστικό τάγμα των Illuminati «γεννήθηκε» μέσα σε αυτή την γεμάτη ένταση περίοδο, όπου οι πόλεμοι δεν διεξάγονταν μόνο στο υλικό πεδίο αλλά και στο πνευματικό. 

Τα μέλη της οργάνωσης άνηκαν στο κίνημα των λεγόμενων «Ελευθερόφρονων» (Freethinkers), ένα κοινωνικό και πνευματικό ρεύμα, η αφετηρία του οποίου εντοπίζεται στη δολοφονία του Ιταλού φιλοσόφου Τζιορντάνο Μπρούνο (1548-1600) και ήταν προσανατολισμένο στην καταπολέμηση της χριστιανικής θεοκρατίας. 

Μελετώντας κανείς τα κείμενα της ιδρυτικής διακήρυξης των Illuminati (γραμμένα από τον ίδιο τον Βαισχάουπτ), θα διαπιστώσει ότι ευαγγελίζονταν πλήρως τις απόψεις των Διαφωτιστών για τον ερχομό της νέας εποχής της Γνώσης, αλλά και διαφόρων επαναστατικών κινημάτων της εποχής (όπως για παράδειγμα οι Ιακωβίνοι), που μάχονταν για την ανατροπή του κατεστημένου των βασιλέων-φεουδαρχών, αλλά και της απόλυτης εξουσίας της εκκλησίας (καθολικισμός). 

Ηταν τόσο ριζοσπαστικά και ρηξικέλευθα τα κείμενά τους, ώστε κατάφεραν να διαδοθούν ταχύτατα στους πνευματικούς κύκλους της εποχής προκαλώντας αίσθηση σε όλη την Ευρώπη. Γι’ αυτό και τα μέλη της οργάνωσης έφτασαν πολύ σύντομα να αριθμούν 2000.

Οι πολέμιοι των Illuminati

Οι θεωρίες συνωμοσίας ενάντια στους Illuminati ξεκίνησαν για πρώτη φορά να αναπτύσσονται μεταξύ 1789 και 1796. Κύριοι εκπρόσωποι της «σχολής» αυτής, υπήρξαν αρχικά ο Γάλλος αβάς Barruel (1741-1820) και ο Βρετανός John Robison (1739-1805). 

Αναφερόμενοι στους Illuminati μέσα από το έργο τους, ο πρώτος κατήγγειλε τη «συνωμοσία των σοφιστών της ασέβειας και της αναρχίας ή της ανταρσίας των αθεϊστών», ενώ λίγο αργότερα ο δεύτερος αναφέρθηκε για πρώτη φορά στους «κοσμοπολίτες» Illuminati που επιθυμούν «να εγκαθιδρύσουν μια δεσποτική ή ολοκληρωτική παγκόσμια κυβέρνηση πάνω στα ερείπια των εθνών και των θρησκειών». 

Ανάλογες θέσεις μπορεί κανείς να εντοπίσει στα έργα του μαρκήσιου de Luchet, του κόμη Antoine Ferrand, του αβά Jabineau, του αβά Lefranc, του Leo Taxil και του Charles Louis Cadet de Gassicourt. Σε αρκετά από αυτά τα κείμενα, γίνεται απόπειρα σύνδεσης των Illuminati με τους τελευταίους Ναΐτες Ιππότες. 

Οι τελευταίοι, αμέσως μετά την άγρια δολοφονία της συντριπτικής πλειοψηφίας των μελών του τάγματός τους, υποτίθεται πως ορκίστηκαν αιώνια εκδίκηση απέναντι στον Πάπα και επανεμφανίστηκαν μερικούς αιώνες αργότερα ως Illuminati.

Τις επόμενες δεκαετίες ο μύθος της μυστικής οργάνωσης του Βαισχάουπτ (που όπως είπαμε είχε διαλυθεί από το 1785) πήρε ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις. 

Συνδέθηκε με την «συνωμοσία των μασόνων» (αρκετοί από τους οποίους είχαν παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εθνικές επαναστάσεις ευρωπαϊκών κρατών») και αργότερα με τους «εβραϊκούς δάκτυλους που επιθυμούσαν την παγκόσμια κυριαρχία».

Ο Robison για τους Illuminati

Στο προλογικό σημείωμα του βιβλίου του ο Βρετανός συγγραφέας σημειώνει:

Είδα να σχηματίζεται ένας σύλλογος με μοναδικό στόχο να καταστρέψει εκ θεμελίων όλους τους θρησκευτικούς θεσμούς και να ανατρέψει όλες τις κυβερνήσεις που υπάρχουν στην Ευρώπη. 

Παρατήρησα ότι τα πρόσωπα που είχαν ενεργό συμμετοχή στη Γαλλική Επανάσταση ήταν μέλη αυτού του συλλόγου, ότι τα σχέδιά τους τα συνέλαβαν με βάση τις αρχές του και τα εκτέλεσαν με τη βοήθειά του, την οποία χρειάζονταν για τους τύπους και που τους δόθηκε χωρίς δυσκολία. 

Πείστηκα ότι συνεχίζει να υπάρχει, ότι εργάζεται πάντα υπόγεια και ότι όλα τα φαινόμενα μας αποδεικνύουν πως οι επιτετραμμένοι του προσπαθούν να διαδώσουν ανάμεσά μας τα βδελυρά του δόγματα. Ο σύλλογος για τον οποίο μιλώ είναι το Τάγμα των Ιλλουμινάτων.

Τι πραγματικά συμβαίνει στις μέρες μας;

Ολοι αυτοί οι συσχετισμοί επανήλθαν δυναμικά στο προσκήνιο κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του 1990 και 2000. Οι σύγχρονοι συνωμοσιολόγοι μπέρδεψαν τον μύθο των Illuminati με ένα σωρό εναλλακτικές θεωρίες που σχετίζονται με τα πεδία της εξωγήινης απειλής, των μυστικών όπλων και των γεωπολιτικών παιχνιδιών, του σατανισμού, των κρυφών στρατιωτικών πειραμάτων και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των πολιτών.

Ωστόσο, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το ιδεολογικοπολιτικό προφίλ της συντριπτικής πλειοψηφίας των συνωμοσιολόγων που αναφέρθηκαν (και εξακολουθούν να αναφέρονται) σε «κάποιους» σύγχρονους Illuminati, είναι παρόμοιο με εκείνο των αντεπαναστατών και αντιελευθερόφρονων του 18ου και 19ου αιώνα!

Με βάση τα προηγούμενα, έρχονται στο προσκήνιο δύο σημαντικά ζητήματα στα οποία ο αναγνώστης οφείλει να δώσει την δέουσα προσοχή: Πρώτον, ότι τα κίνητρα των ανθρώπων που έγραψαν ενάντια στους Illuminati του Βαισχάουπτ πριν από δυόμιση περίπου αιώνες, ήταν βαθιά πολιτικά και θρησκευτικά. 

Και δεύτερον, ότι το προφίλ των Illuminati του 21ου αιώνα (αμφίβολο το αν όντως εξακολουθούν να υπάρχουν), όπως παρουσιάζεται από τους συγγραφείς που τους ασκούν πολεμική, δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τα προτάγματα των πρώτων Illuminati. Ας τα έχουμε όλα αυτά υπόψιν μας την επόμενη φορά που θα τους… «συναντήσουμε» σε κάποιο άρθρο στο διαδίκτυο ή σε κάποιο βίντεο στο youtube.

Διαβάστε:

- Pierre – Andre Taguieff, Θεωρίες Συνωμοσίας, εκδόσεις Πόλις

- John Robison, Illuminati: Αποδείξεις για την συνωμοσία εναντίον όλων των θρησκειών και κυβερνήσεων της Ευρώπης, εκδόσεις Εσοπτρον


*Θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι οι Ιλλουμινάτι του Βαϊσχάουπτ και ο Ιλλουμινισμός, ως κίνημα μέσα στα πλαίσια του Διαφωτισμού, είναι διαμετρικά αντίθετα πράγματα – μοιάζουν οι όροι αλλά δεν έχουν καμία σχέση. 

Ο Ιλλουμινισμός ήταν ένα  ρεύμα που χρησιμοποιούσε τη λογική του Διαφωτισμού αλλά και τη φιλοσοφία (ο “καθαρός” Διαφωτισμός απέρριπτε κάθε μορφή θρησκείας ή εσωτερισμού μέσα στις φιλοσοφίες), μιας και είχε ως στόχο να διατηρήσει τα καλά και των δύο “κοσμοθεωριών”, ενώ γρήγορα συνδέθηκε με εσωτερικές φιλοσοφικές σχολές στην Ευρώπη.

Σημείωση: Το άρθρο αυτό του Μηνά Παπαγεωργίου δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο περιοδικό του Ελεύθερου Τύπου, τα “Φαινόμενα”. (metafysiko.gr)

Το είδαμε εδώ

28 Μαΐου 1453: O αυτοκράτορας Kωνσταντίνος Παλαιολόγος ΙΑ' μιλάει για τελευταία φορά στους πολεμιστές του


 Την 29η Μαΐου πριν από 561 χρόνια έπεσε η πρωτεύουσα του Εθνους, η Πόλη των πόλεων η Βασιλεύουσα Κωνσταντινούπολη, σηματοδοτώντας το τέλος μιας χιλιόχρονης αυτοκρατορίας που ξεκίνησε ως "ρωμαϊκή" και εξελίχθηκε σε "ελληνική".

Λίγες ώρες πριν την τελική μάχη, λίγες ώρες πριν ανοιξει η Κερκόπορτα και μπούν τα τουρκικά στίφη στην Πόλη μας, ο τελευταίος Ελληνας αυτοκράτορας, Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, ο άρχοντας του Μυστρά, το βράδυ της 28ης Μαΐου, μιλάει μέσα από την ελληνική ψυχή του και ετοιμάζεται να ακολουθήσει τον Λεωνίδα στην Αθανασία.


Προσέξτε την φράση του: "Είμαστε απόγονοι Ρωμαίων και Ελλήνων"!


Κλείστε τις τηλεοράσεις, σκοτώστε την μιζέρια, μεταφερθείτε νοερά στα πληγωμένα τείχη της Βασιλεύουσας, ενωθείτε με τους λιγοστούς υπερασπιστές και διαβάστε τα λόγια του, όπως τα μετέφερε στην αιωνιότητα ο ιστορικός και χρονογράφος Γεώργιος Φρατζής:


«Ευγενέστατοι άρχοντες και εκλαμπρότατοι δήμαρχοι και στρατηγοί, και γενναιότατοι συστρατιώτες, και όλος ο πιστός και τίμιος λαός, ξέρετε καλά πως έφτασε η ώρα που ο εχθρός της πίστης μας θέλει με κάθε τέχνασμα και τρόπο να μας στενοχωρήσει περισσότερο και να μας κάνει πόλεμο σφοδρό, με μεγάλες συγκρούσεις και συρράξεις από στεριά και θάλασσα, για να κατορθώσει και να χύσει το δηλητήριό του, σαν φίδι, και να μας καταπιεί σαν ανήμερο λιοντάρι.


Σας λέω λοιπόν να σταθείτε αντρειωμένοι και γενναιόψυχοι, όπως κάνατε πάντοτε ως τώρα εναντίον των εχθρών της πίστης.


Σας παραδίνω την εκλαμπρότατη και φημισμένη αυτή πόλη, πατρίδα σας και βασίλισσα των πόλεων. Ξέρετε καλά, αδέρφια, ότι για τέσσερις λόγους οφείλουμε όλοι να προτιμήσουμε το θάνατο παρά τη ζωή: πρώτον, για την πίστη και την ευσέβειά μας· δεύτερον, για την πατρίδα· τρίτον, για το βασιλέα και το Χριστό· και τέταρτον, για τους συγγενείς και φίλους.


Λοιπόν αδέρφια, αν οφείλουμε να αγωνιστούμε μέχρι θανάτου για έναν και μόνο από τους τέσσερις αυτούς λόγους, πολύ περισσότερο για όλους μαζί, όπως προφανώς κατανοείτε. Αν για τις αμαρτίες μας παραχωρήσει ο Θεός τη νίκη στους ασεβείς, θα διακινδυνεύσουμε υπέρ της πίστεως της αγίας που μας παραχώρησε ο Χριστός με το αίμα του. Αυτό είναι το σπουδαιότερο απ’ όλα.


Τι θα ωφεληθεί κανείς αν κερδίσει τον κόσμο όλο και χάσει την ψυχή του; Δεύτερον, χάνουμε έτσι μια περίφημη πατρίδα και, ακόμη, την ελευθερία μας. Τρίτον, χάνουμε την άλλοτε περιφανή και σήμερα ντροπιασμένη, ταπεινωμένη και εξουθενωμένη βασιλεία, η οποία γίνεται έρμαιο του ασεβούς τυράννου. Τέταρτον, στερούμεθα τις προσφιλείς γυναίκες και τα παιδιά μας και τους συγγενείς μας.


Ο αλιτήριος αυτός αμιράς έχει πενήντα εφτά ημέρες αφότου ήρθε, και μας πολιορκεί και μας πολεμάει νυχθημερόν, με κάθε τέχνασμα και με όλη του την ισχύ. Χάρη στον παντεπόπτη Χριστό και Κύριό μας, διώχτηκε ντροπιασμένος κακήν κακώς πολλές φορές ως τώρα από τα τείχη.


Μη δειλιάσετε και τώρα, αδερφοί, επειδή το τείχος έπεσε σε μερικά μέρη από τα βλήματα και τις εκπυρσοκροτήσεις των τηλεβόλων, γιατί, όπως και εσείς βλέπετε, όπως μπορούσαμε το διορθώσαμε. Εμείς κάθε ελπίδα μας τη στηρίζουμε στην ακαταμάχητη δύναμη του Θεού.


Αυτοί έχουν πλήθος όπλα και στρατό και ιππικό, αλλά εμείς έχουμε πίστη στο όνομα του Κυρίου και σωτήρα και, δεύτερον, στα χέρια μας και τη δύναμή μας, που μας χάρισε η θεία πρόνοια.


Ξέρω ότι αυτό το αναρίθμητο μπουλούκι των εχθρών, καθώς είναι η συνήθειά τους, θα βαδίσει εναντίον μας με βαναυσότητα και με έπαρση, με πολύ θράσος και βία, για να μας συνθλίψουν, λόγω του ολιγάριθμου της παράταξής μας, και να μας καταπονήσουν με την κούραση, και με φωνές πολλές και ισχυρές να μας φοβίσουν. Τις φλυαρίες τους αυτές τις ξέρετε καλά και δεν είναι ανάγκη να μιλήσουμε γι’ αυτές.


Και σε λίγη ώρα θα τα κάνουν όλα αυτά, και θα πετάξουν πάνω μας σαν άμμο της θάλασσας αναρίθμητες πέτρες, βέλη και βλήματα.


Ελπίζω να μη μας βλάψουν με αυτά, γιατί βλέποντάς σας χαίρομαι πολύ και τρέφω τη σκέψη μου με ελπίδες σαν κι αυτή, δηλαδή πως, αν και είμαστε λίγοι, είμαστε ωστόσο πολύ επιδέξιοι, επιτήδειοι, ρωμαλέοι, δυνατοί, ικανοί για μεγάλα έργα, και καλά προπαρασκευασμένοι. Με τις ασπίδες σας καλύπτετε καλά τα κεφάλια σας στις συμπλοκές και τις συρράξεις.


Το δεξί σας χέρι, που κρατάει τη ρομφαία, να είναι πάντοτε μακρύ.


Οι περικεφαλαίες σας, οι θώρακες και η σιδερέ νια πανοπλία σας είναι πολύ ικανά, όπως και τα άλλα σας όπλα, και στη συμπλοκή θα σας εξυπηρετήσουν πολύ. Οι αντίπαλοι ούτε έχουν τέτοια ούτε γνωρίζουν να τα χρησιμοποιούν.


Εσείς είσαστε, επίσης, προστατευμένοι πίσω από τα τείχη, και οι απροστάτευτοι δύσκολα προχωρούν. Γι’ αυτό γίνετε μαχητές έτοιμοι, ισχυροί και μεγαλόψυχοι, για όνομα του Θεού.


Μιμηθείτε τους λίγους ελέφαντες των αρχαίων Καρχηδονίων, που μόνο με τη φωνή και την όψη τους έτρεψαν σε φυγή μέγα πλήθος ρωμαϊκού ιππικού. Και αν είχαν τη δύναμη να τρέψουν σε φυγή ζώα χωρίς λογική, πόσο μάλλον εμείς που είμαστε κύριοι των ζώων· αυτοί που έρχονται να μας αντιπαραταχθούν σαν ζώα χωρίς λογική, είναι χειρότεροι απ’ αυτά. Τα δόρατά μας, οι ρομφαίες μας, τα τόξα μας και τα ακόντιά μας θα στραφούν εναντίον τους.


Και φανταστείτε πως παίρνετε μέρος σε κυνήγι αγριόχοιρων, για να καταλάβουν οι ασεβείς ότι δεν αντιμάχονται με ζώα χωρίς λογική, όπως είναι αυτοί, αλλά με άρχοντες, και αφέντες τους, και απογόνους των Ελλήνων και των Ρωμαίων.


Ξέρετε καλά πως ο ασεβέστατος αυτός αμιράς και εχθρός της αγίας μας πίστης, χωρίς καμιά δικαιολογημένη αιτία, καταπάτησε την ειρήνη που είχαμε και αθέτησε τους πολλούς του όρκους χωρίς να λογαριάζει τίποτε· φτάνοντας ξαφνικά εδώ έστησε οχυρό στο στενό του Ασωμάτου, για να μπορεί να μας βλάπτει κάθε μέρα. Τα χωράφια μας, τους κήπους μας, τα οικογενειακά μας καταφύγια, τα σπίτια μας τα έχει κιόλας πυρπολήσει. Τους αδερφούς μας τους Χριστιανούς, όσους βρήκε, τους θανάτωσε και τους αιχμαλώτισε.


Διέλυσε τη φιλία μας και έπιασε φιλίες με τους κατοίκους του Γαλατά, και αυτοί χαίρονται, μη γνωρίζοντας και αυτοί οι ταλαίπωροι το μύθο του παιδιού του γεωργού, που έψηνε σαλιγκάρια και είπε “ω ανόητα ζώα” και τα λοιπά. Ήρθε λοιπόν, αδερφοί, και μας απέκλεισε, και κάθε μέρα έχει ανοιχτό το αχανές στόμα του για να βρει ευκαιρία να μας καταπιεί, εμάς και την Πόλη που έκτισε ο τρισμακάριστος και μέγας βασιλεύς Κωνσταντίνος, και την αφιέρωσε στην πάναγνη και αειπάρθενη δέσποινά μας, τη Θεοτόκο· και τη χάρισε σ’ εκείνη, ώστε να είναι Κυρία της Πόλεως, αλλά και σύμμαχός της και σκέπη της πατρίδας μας και καταφύγιο των χριστιανών, ελπίδα και χαρά όλων των Ελλήνων, το καύχημα όλων που ζουν κάτω από τον ήλιο.


Και αυτός ο ασεβέστατος την άλλοτε περιφανή και ζωηρή σαν ρόδο του αγρού Πόλη θέλει να την υπαγάγει υπό την εξουσία του.


Αφού η αυτοκρατορία μας υποδούλωσε, μπορώ να πω, σχεδόν όλη την υφήλιο, και υπόταξε κάτω από τα πόδια της τον Πόντο, την Αρμενία, την Περσία, την Παφλαγονία, Αμαζόνες και Καππαδοκία, Γαλατία και Μηδία, Κολχούς και Ίβηρες, Βοσποριανούς και Αλβανούς, Συρία και Κιλικία και Μεσοποταμία, Φοινίκη και Παλαιστίνη, Αραβία και Ιουδαία, Βακτριανούς και ΣκύΘες, Μακεδονία και Θεσσαλία, Ελλάδα, Βοιωτία και Λοκρούς και Αιτωλούς, Ακαρνανία, Αχαΐα και Πελοπόννησο, Ήπειρο και Ιλλυρικό, τους Λυχνίτες κοντά στην Αδριατική, Ιταλία, Τοσκάνη, Κέλτες και Κελτογαλάτες, Ιβηρία ως τα Γάδειρα, Λιβύη και Μαυριτανία και Μαυρουσία, Αιθιοπία, Βελέδες Σκούδη, Νουμιδία και Αφρική και Αίγυπτο,


Τώρα σκέφτεται αυτός να μας υποδουλώσει, και την Πόλη που κυριαρχεί στον κόσμο να την υποτάξει σε ζυγό και δουλεία, και τις άγιες εκκλησίες μας, όπου προσκυνούνταν η αγία Τριάδα και δοξολογούνταν ο Θεός, και όπου οι άγγελοι ακούγονταν να υμνούν τη Θεία και ένσαρκη πρόνοια του Λόγου του Θεού, Θέλει να τις κάνει προσκύνημα της δικής του βλασφημίας και του ανόητου ψευδοπροφήτη του Μωάμεθ, και στάβλο για άλογα και καμήλες. Λοιπόν, αδερφοί και συμμαχητές, θυμηθείτε όλα αυτά, για να μνημονεύουν τη δόξα σας και την ελευθεροφροσύνη σας αιώνια».


Στράφηκε τότε στους Ενετούς, που στέκονταν προς τα δεξιά και τους είπε: «Ευγενείς Ενετοί, αγαπημένοι αδερφοί μας εν Χριστώ τω Θεώ, άνδρες ισχυροί και δυνατοί στρατιώτες και δόκιμοι στους πολέμους, εσείς που με τις αστραφτερές σας ρομφαίες θανατώσατε πολλές φορές πλήθος Αγαρηνών, και το αίμα τους έτρεξε από τα χέρια σας σαν ποτάμι, σας παρακαλώ σήμερα την πόλη τούτη, που βρίσκεται σε τόση συμφορά πολέμου, να την υπερασπιστείτε ολόψυχα. Γνωρίζετε πως πάντα την είχατε δεύτερη πατρίδα σας και μητέρα σας.


Σας λέω λοιπόν άλλη μια φορά, και σας παρακαλώ, αυτή την ώρα να ενεργήσετε ως φίλοι της πίστης, ομόθρησκοι και αδερφοί».


Κατόπιν, γυρίζοντας προς τα αριστερά, λέει στους Γενουάτες: «Ω Γενουάτες, αδερφοί εντιμότατοι, άντρες πολεμιστές και μεγαλόκαρδοι και φημισμένοι, ξέρετε καλά και καταλαβαίνετε ότι η δυστυχισμένη αυτή πόλη δεν ήταν πάντοτε μόνο δική μου, αλλά και δική σας, για πολλές αιτίες. Εσείς μας βοηθήσατε πολλές φορές πρόθυμα, και με τη δική σας συνδρομή σώθηκε από τους Αγαρηνούς εχθρούς. Τώρα πάλι έφτασε ο καιρός να δείξετε, βοηθώντας την, την αγάπη σας εν Χριστώ, την ανδρεία σας και τη γενναιότητά σας».


Και γενικά, αφού στράφηκε προς όλους, είπε: «Δεν έχω καιρό να πω περισσότερα·  μοναχά το ταπεινωμένο σκήπτρο μου το αναθέτω στα χέρια σας, για να το διαφυλάξετε με προθυμία. Σας παρακαλώ ακόμα, και ζητώ την αγάπη σας, να είστε πειθαρχικοί στους στρατηγούς σας, τους δημάρχους και τους εκατόνταρχους, ο καθένας κατά την τάξη του, τη θέση του και την υπηρεσία του. Να ξέρετε τούτο: αν από μέσα από την καρδιά σας φυλάξετε τις εντολές μου, ελπίζω στο Θεό ότι θα λυτρωθούμε από την παρούσα δίκαιη απειλή του. Δεύτερον, σας περιμένει στον ουρανό το αδαμάντινο στεφάνι, και η μνήμη σας θα είναι αιώνια και άξια στον κόσμο».


Με αυτά τελείωσε τη δημηγορία του, ευχαριστώντας με δάκρυα και στεναγμούς το Θεό, ενώ όλοι, με ένα στόμα, του αποκρίνονταν με δάκρυα λέγοντας: «Θα πεθάνουμε για την πίστη του Χριστού και την πατρίδα μας».


Τα άκουσε ο αυτοκράτωρ και, αφού τους ευχαρίστησε θερμά, υποσχόμενος πολλές δωρεές, τους είπε τέλος: «Λοιπόν, αδερφοί και συμμαχητές, να είσαστε έτοιμοι το πρωί.


Με τη χάρη και την αρετή που μας δώρισε ο Θεός και με τη βοήθεια της Αγίας Τριάδος, στην οποία αναθέτουμε “την πάσαν ελπίδα μας”. θα κάνουμε τον εχθρό να φύγει κακήν κακώς και ντροπιασμένος από εδώ».


Το είδαμε εδώ

Η σπίθα και το νερό...


Αν μπορεί κάποιος να ακούσει και να κοιτάξει σωστά, τότε θα καταλάβει ότι όλοι και όλα... κουβαλάνε από μια μάσκα. Όλα στη ζωή είναι πολύ λεπτά. Δε χρειάζεται αρκετή προσπάθεια να σπάσουν.

Είναι όπως η σπίθα και το νερό...

Το νερό θα σου χρειαστεί για να σβήσεις όλα όσα ήξερες μέχρι τώρα. Όλα εκείνα που δεν σ΄αφήνανε μήτε να ακούσεις, αλλά μήτε και να κοιτάξεις.

Και η σπίθα είναι μια καινούρια αρχή.

Το είδαμε εδώ

Ανακάλυψη εξωγήινης ζωής εντός των ερχόμενων δεκαετιών;


Η ανθρωπότητα εντός των επόμενων δύο δεκαετιών θα έχει τα τεχνικά μέσα για να ανιχνεύσει ζωή στο Σύμπαν πέρα από τον πλανήτη μας, θα χρειαστεί όμως και μια γερή δόση τύχης για να το πετύχει, καταλήγουν επιστήμονες σε μία συνεδρίαση του Αμερικανικού Συμβουλίου για την Επιστήμη, το Διάστημα και την Τεχνολογία.

Η κύρια στρατηγική για τον εντοπισμό ζωής σε άλλους πλανήτες βασίζεται στο χημικό αποτύπωμα που αφήνει η ζωή στην ατμόσφαιρα ενός πλανήτη. Για παράδειγμα η ατμόσφαιρα του πλανήτη μας θα ήταν πολύ διαφορετική εάν δεν υπήρχε ζωή σε αυτόν.

«Δε γνωρίζουμε ακριβώς τι είναι η ζωή, αλλά μπορούμε να ανιχνεύσουμε την επίδρασή της. Μέσω του μεταβολισμού παράγει αέρια, τα οποία μπορούμε να ανιχνεύσουμε», εξηγεί η αστροφυσικός του ΜΙΤ Σάρα Ζίγκερ.

Το 2018 αναμένεται να τεθεί σε τροχιά το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, το οποίο θα είναι σε θέση να ερευνήσει για τη χημική υπογραφή της ζωής στις ατμόσφαιρες πλανητών σε άλλα ηλιακά συστήματα.

Ένα πρόβλημα όμως που προκύπτει είναι πως οι επιστήμονες δε γνωρίζουν από πού να αρχίσουν την έρευνα για εξωγήινη ζωή μέσα σε ένα τόσο μεγάλο Σύμπαν, αναδεικνύοντας έτσι και τον παράγοντα τύχη.

«Δε ξέρουμε πόσους πλανήτες θα χρειαστεί να εξετάσουμε πριν βρούμε ζωή. Εάν δε βρούμε στους πρώτους 10 ή 100, δε σημαίνει πως δεν υπάρχει», υποστηρίζει ο Τζον Γκρουνσφελντ, υποδιευθυντής της NASA στις επιστημονικές αποστολές.

Πέρα από τη ζωή σε μακρινούς πλανήτες, οι επιστήμονες δεν έχουν ακόμη αποκλείσει το ενδεχόμενο ύπαρξης μορφών ζωής εντός του Ηλιακού Συστήματος, κάτι που αποτελεί και μείζων ερευνητικό στόχο για το όχημα Curiosity το οποίο ερευνά την επιφάνεια του Άρη.

Στα υποψήφια ουράνια σώματα που μπορεί να φιλοξενούν ζωή συμπεριλαμβάνονται και οι δορυφόροι του Δία Ευρώπη και Γανυμήδης αλλά και ο Τιτάνας, ο μεγαλύτερος δορυφόρος του Κρόνου, για τα οποία υπάρχουν σχέδια για μελλοντικές ρομποτικές αποστολές.

Ένας ακόμη πιο ευφάνταστος τρόπος με τον οποίο η ανθρωπότητα ερευνά για ζωή αφορά στην απευθείας ανίχνευση νοήμονος ζωής. Μέσω του προγράμματος SETI (Search for Extra Terrestrial Intelligence), ένα δίκτυο επιστημόνων ερευνά το Γαλαξία για σήματα με προέλευση άλλους πολιτισμούς.

Μέχρι σήμερα, έχοντας ερευνήσει περίπου το 1% των ελάχιστων αστρικών συστημάτων που απαιτούνται για να υπάρχει μία σημαντική πιθανότητα επιτυχίας, το πρόγραμμα SETI δεν έχει ανακαλύψει κάτι αξιόλογο.

Σε κάθε περίπτωση όμως η αισιοδοξία στην επιστημονική κοινότητα είναι διάχυτη πως δεν απέχουμε πολύ από την εύρεση ζωής στο Σύμπαν, κάτι που θα αποτελέσει ίσως την πιο σημαντική ανακάλυψη στην ανθρώπινη ιστορία.

Το είδαμε εδώ

Δομημένη Διαμεσολάβηση


Η ανθρώπινη ύπαρξη είναι ένα εστιακό σημείο διαμεσολάβησης, ανάμεσα στον Λόγο-Δημιουργό και το εκδηλωμένο Σύμπαν, τη Δημιουργία. 

Το σύνολο της κατασκευής του, ενεργό σε διαφορετικά επίπεδα της εκδήλωσης, από την παχυλή ύλη έως το αφηρημένο νοητικό και τα πνευματικά επίπεδα αποκαλύπτει πως αυτή η διαμεσολάβηση διαθέτει δομή, είναι δηλαδή μια δομημένη διαμεσολάβηση που επιτρέπει την παρέμβαση σε διαφορετικά επίπεδα της Δημιουργίας. Το ζήτημα για την ανθρώπινη εξέλιξη ήταν και παραμένει με ποιόν τρόπο χρησιμοποιεί αυτή τη δυνατότητα για παρέμβαση.

Ο κόσμος των ενεργειών

Η ζωή του εσωτεριστή βιώνεται συνειδητά μέσα σε έναν κόσμο ενεργειών. Αυτές οι ενέργειες ήταν και είναι πάντα παρούσες, από τη χαραυγή της Δημιουργίας, σε όλα τα βασίλεια της φύσης. Ωστόσο, ο άνθρωπος δεν έχει πάντα συνείδηση της ύπαρξής τους. Δεν είναι συνειδητός για παράδειγμα της παρουσίας αυτού του ωκεανού ενεργειών όταν υποκύπτει στον ερεθισμό του θυμού και λειτουργεί αποκλειστικά με τη χρήση αστρικής ενέργειας. Όπως δεν κατανοεί ότι η συνεχής χρήση αυτής της ενέργειας επιφέρει αυτό που ο διδάσκαλος Μορύα ονομάζει «οικιακές συνήθειες που θέτουν σε κίνδυνο τον κάτοικο»[1]. 

Μόνο όταν αναγνωρίζει o άνθρωπος πως είναι το αποτέλεσμα της σύνθεσης ενεργειακών μονάδων που υπακούν στη δομή που επιβάλλει μια ισχυρότερη ενέργεια, αυτή της ενοποίησης, αρχίζει να εργάζεται συνειδητά σε έναν κόσμο που παρουσιάζει εν γένει την ίδια δομή και είναι συντεθειμένος με τον ίδιο τρόπο. Το συνειδητά σημαίνει ότι χρησιμοποιεί ενέργειες συγκεκριμένου είδους, ακολουθώντας την ατραπό που θα τον μεταμορφώσει σε πραγματικό αποκρυφιστή. Κατανοεί πως τόσο ο ίδιος, όσο και ο κόσμος στον οποίο ζει, είναι ο ζωντανός, οργανωμένος φορέας εκδήλωσης του πλανητικού Λόγου. Οι ενέργειες που κυκλοφορούν διαρκώς και βρίσκονται σε συνεχή κίνηση κατευθύνονται και ελέγχονται από κέντρο της κεφαλής του Λόγου[2], με τον ίδιο τρόπο που θα έπρεπε να κατευθύνονται και να ελέγχονται οι δυνάμεις που εκδηλώνονται στα όρια του ατομικού μας σύμπαντος από το ατομικό κέντρο της κεφαλής. 

Η δομή είναι εσωτερική διάρθρωση, η οποία συνδέει τα επί μέρους όμοια ή ανόμοια στοιχεία ενός συνόλου ή συστήματος ή ο τρόπος με τον οποίο είναι δομημένο αυτό το σύστημα[3]. Δεδομένου ότι το πεδίο αναφοράς εδώ είναι το ίδιο το σύμπαν, η κατανόηση αυτών των δυνάμεων που διαρθρώνουν εσωτερικά το σύμπαν είναι κατανόηση της δομής και συνιστά το βασικό θεμέλιο για τη διαμόρφωση μιας δομημένης διαμεσολάβησης του ανθρώπου ανάμεσα στον Λόγο και το δημιούργημά του. Πέρα από την αρχική κατανόηση των ενεργειών, το έργο που πρέπει να γίνει αφορά στην κατά το δυνατόν βαθύτερη γνώση της φύσης και της χρήσης τους, του δυναμικού και του κραδασμού τους[4]. Εκτός από αυτά ο αποκρυφιστής χρειάζεται να μάθει να αναγνωρίζει την πηγή τους και να διακρίνει ανάμεσα σε διαφορετικές δυνάμεις και ενέργειες. Για παράδειγμα, οι προσωπικότητες μάς επηρεάζουν με δυνάμεις που εκπορεύονται από την υλική, τη μορφική τους όψη. Οι ίδιες προσωπικότητες εξαγνισμένες μπορούν να μεταβιβάσουν τις ενέργειες της ψυχής[5]. 

Όσοι επιθυμούν να αναλάβουν το εσωτερικό μονοπάτι χρειάζεται να αναγνωρίσουν κυρίως ότι εργάζονται με δυνάμεις, ότι λειτουργούν μέσα σε δυνάμεις διάχυτες γύρω τους και ότι η ορθή ή λανθασμένη δραστηριότητα στο φυσικό πεδίο δεν είναι παρά η ορθή ή λανθασμένη κατεύθυνση των ρευμάτων της δύναμης. Τούτο βέβαια σημαίνει ότι στην ίδια τη δύναμη δεν υπάρχει κάτι εγγενώς ορθό ή λανθασμένο στην ίδια την ενέργεια που λειτουργεί απρόσωπα[6]. 

Συνεπώς, όλα όσα συμβαίνουν, μαρτυρούν απλώς την ύπαρξη της ενέργειας και την κίνηση των ρευμάτων της δύναμης. Τούτος είναι παράγοντας που δεν πρέπει να ξεχνά κανείς, καθώς η αναγνώριση της ενέργειας και των δυνάμεων είναι ουσιαστική για την κατανόηση της δομημένης πράξης του Λόγου στα πλαίσια ενός εξελισσόμενου σύμπαντος-Δημιουργήματος. Δεν υπάρχει λοιπόν μέσα μας εγγενώς αυτό που θα μας κάνει εστιακό σημείο του μίσους, του φόβου, της αποξένωσης της υπερηφάνειας και άλλων χαρακτηριστικών, που είναι αποτέλεσμα της κακής χρήσης της δυνατότητας του νου για σκέψη και όχι του ίδιου του νοητικού υλικού. Η ενέργεια και οι δυνάμεις παρόλο που διακρίνονται σε διαφορετικούς τύπους, είναι απρόσωπες. Είναι ο τρόπος χειρισμού που τις καθιστά θετικές ή αρνητικές. Τούτο, βέβαια, σημαίνει ότι η καλλιέργεια του πνεύματος, της αγάπης και των άλλων θετικών ιδιοτήτων είναι δυνατόν με την κατάλληλη δομημένη διαμεσολάβηση, ή πράξη όπως είναι απλούστερα γνωστή, να προσφέρει ευρύτατα στο γενικό Καλό, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στους αποκαλούμενους ζηλωτές[7]. 

Θεία δομή – εκδηλωμένη δομή

Η πράξη ως διαμεσολάβηση, όμως είναι, τουλάχιστον για τον ενσαρκωμένο άνθρωπο συνειδητή κατεύθυνση της δύναμης και αυτό χρειάζεται να το γνωρίζει ο αποκρυφιστής που ακολουθεί ήδη το εσωτερικό μονοπάτι. Ο μοναδικός τρόπος για να κατευθύνει κανείς τις δυνάμεις είναι από το ύψος του θείου παρατηρητή, όπως το θέτει ο διδ. Θιβετανός και μέσω της επίτευξης της απόσπασης. Μόνο με αυτόν τον τρόπο άλλωστε είναι δυνατόν να γίνει η πράξη πραγματική διαμεσολάβηση ανάμεσα στη Θεία Δομή και την Εκδηλωμένη Δομή. 

Είναι αληθές ότι οι περισσότεροι εσωτεριστές, αντιλαμβάνονται την απόσπαση είτε ως αποσύνδεση είτε ως απομάκρυνση. Αν ήταν δυνατή η αντίληψη της πλήρους σημασίας της απόσπασης και της γαλήνης που χρειάζεται να έχει ο παρατηρητής, δεν θα υπήρχε η παραμικρή σπατάλη ενέργειας, ούτε λανθασμένες κινήσεις ή ψευδείς ερμηνείες, ούτε απορίες για τις άγνωστες πτυχές της καθημερινότητας. Επιπλέον, δε θα έβλεπε κανείς τους άλλους μέσα από τους παραμορφωτικούς φακούς της προκατάληψης και πάνω απ’ όλα δε θα έκανε λανθασμένη χρήση της δύναμης. Επανειλημμένα σε όλες τις εποχές οι Διδάσκαλοι των εσωτερικών πεδίων διδάσκουν τους μαθητές τους ότι ο αποκρυφιστής εργάζεται μέσα σε έναν κόσμο δυνάμεων. Γίνεται μέσω της εκπαίδευσής του συνειδητός διαμεσολαβητής ανάμεσα στο πνεύμα και την ύλη. Δεδομένου ότι ως δομή εννοούνται τα επαναλαμβανόμενα πρότυπα οργάνωσης που επηρεάζουν τις διαθέσιμες επιλογές μας στον υλικό κόσμο[8] ο αποκρυφιστής είναι συνειδητός διαμεσολαβητής που επηρεάζει τη διάρθωση του δομημένου κόσμου. Δημιουργεί στο υλικό πεδίο αυτό που επιθυμεί, δηλαδή ένα νέο πρότυπο λειτουργίας των πραγμάτων, όπως διαμορφώνεται στη συνείδησή του από τον θεϊκό σπινθήρα που φέρει μέσα του και αντιπροσωπεύει τον μεγάλο θείο Αρχιτέκτονα[9].

Ανταπόκριση στις εξωπλανητικές επιρροές 

Ο άνθρωπος κινείται κυριολεκτικά σε ένα λουτρό δυνάμεων όλων των τύπων και ποιοτήτων. Συντίθεται από ενέργειες σε κάθε τμήμα της εκδηλωμένης ή της ανεκδήλωτης φύσης του, κάτι που τον κάνει να σχετίζεται συνειδητά ή ασυνείδητα με όλες τις άλλες δυνάμεις που τον περιβάλλουν[10]. Με αυτόν τον τρόπο αντιλαμβάνεται ή μάλλον διαισθάνεται -εφόσον είναι συγκεντρωμένος σε υψηλούς εσωτερικούς στόχους- τις ηλεκτρικής φύσης μεταβολές της ενέργειας που εκδηλώνουν υψηλές οντότητες για την αποστολή σκέψεων, όπως τουλάχιστον περιγράφονται στο «Υπεργήινο από τον διδ. Μορύα[11]. 

Κατανοώντας ότι οι ενέργειες είναι το θεμέλιο της ύπαρξής μας, χρειάζεται να σκεφτούμε ότι τέτοιου είδους ενέργειες και δυνάμεις διαχέονται στο πλανητικό μας σύστημα αέναα, δυναμικά και κυκλικά. Έρχονται από όλες τις εξωτερικές πηγές, από άλλα συστήματα ξένα σε κάθε είδους γνωστή πλανητική διάταξη. Η αδυναμία της ανθρωπότητας να κατανοήσει καθετί έξω από το δικό της εννοιολογικό πλαίσιο, αυτό που διαμορφώνεται από τη σύγχρονη επιστήμη, αλλά και από την αστρολογία, είναι και ταυτόχρονα αδυναμία ανταπόκρισης και ενεργοποίησης αυτών των δυνάμεων σε πλανητικό επίπεδο[12]. 

Εδώ ο αποκρυφιστής καλείται ως διαμεσολαβητής να κατανοήσει αυτές τις ενέργειες έξω από τον συνηθισμένο εαυτό του, να τις απορροφήσει και να τις μετουσιώσει σε βαθμό που να γίνονται κατανοητές τουλάχιστον στους ευαίσθητους ψυχικά δέκτες που διαμορφώνουν συλλογικά τη δεκτική πλευρά της ανθρώπινης συλλογικής ψυχής. Με αυτό τον τρόπο προσφέρουν μια ανεκτίμητη υπηρεσία προς την πλευρά της ανταπόκρισης της ανθρωπότητας σε εξωπλανητικές επιδράσεις που σχετίζονται με την εσωτερική της εκπαίδευση την και την εξελικτική της πορεία. Διαμορφώνοντας την εσωτερική της δομή για να διαμεσολαβεί ως υπηρέτης της συλλογικής ψυχής, η ανθρώπινη ύπαρξη γίνεται ένα ζωντανό τάλισμαν, που με επίκεντρο τη λειτουργία της καρδιάς και τη μετουσιωτική της φύση –ως γέφυρα μεταξύ των κόσμων όπως το θέτει ο διδ. Μορύα- καθαγιάζει τον χώρο. Γίνεται με λίγα λόγια ένας αγγελιαφόρος που μπορεί απλά και με το πέρασμά του να ισχυροποιήσει την αύρα του τόπου από τον οποίο διέρχεται[13].

Η θεραπευτική διαμεσολάβηση

Η ενέργεια και οι δυνάμεις συνθέτουν το σύνολο όλων όσων υπάρχουν. Πρόκειται για μία άλλη βασική αρχή πάνω στην οποία είναι χτισμένη η επιστήμη του αποκρυφισμού και την οποία χρειάζεται να αναγνωρίσουμε ως θεραπευτική τέχνη, από την άποψη ότι η ίδια η ασθένεια είναι μια μορφή ενέργειας, και εκδηλώνεται με δυνάμεις που καταστρέφουν ή παράγουν θάνατο. Από εσωτερική άποψη η ασθένεια είναι ενέργεια που δεν λειτουργεί σύμφωνα με το εξελικτικό σχέδιο. Οι ενέργειες που διαχύνονται στην ανθρώπινη ύπαρξη και συσχετίζονται με τις ζωτικές δυνάμεις της υλικής μας φύσης παράγουν υγιείς, δυνατές και επαρκείς μορφές, από τις οποίες προκύπτει ζωτική δραστηριότητα. Είναι δυνατόν, ωστόσο, οι ίδιες διαχεόμενες ενέργειες, σχετιζόμενες με τις ίδιες ζωτικές δυνάμεις να παράγουν εξαιτίας της δικής μας ανεπάρκειας σημεία τριβής, προκαλώντας πόνο, ασθένεια και οδύνη. Τα ίδια σημεία τριβής είναι δυνατόν να παράγουν δυσκολίες σε καθετί που σχετίζεται με την εκδηλωμένη δομή, όπως τη συζητήσαμε πιο πάνω[14]. 

Είναι σημαντικό, λοιπόν, να διακρίνει ο αποκρυφιστής τι δεν πηγαίνει καλά στη σχέση που διαμορφώνει το άτομο, η ομάδα, η ανθρωπότητα με τις ενέργειες που την περιβάλλουν και να αποκαθιστά τη ροή εκεί που τα ψυχολογικά συμπλέγματα λειτουργούν ως φράγματα σε ατομικό ή συλλογικό επίπεδο. Το πώς θα το πράξει σχετίζεται με τη δύναμη της διάνοιάς του και την κατανόηση της θεραπείας ως ενεργειακή αποκατάσταση. Δεν υπάρχει τίποτα στον κόσμο παρά ενέργεια σε κίνηση και κάθε σκέψη κατευθύνει ορισμένες όψεις αυτής της ενέργειας, πάντα μέσα στη σφαίρα επιρροής μιας ανώτερης διάνοιας και συνεπώς μιας ανώτερης ενεργειακά σκέψης που μπορεί να κατευθύνει την ενέργεια. Κανείς δεν εργάζεται μόνος στον ωκεανό των ενεργειών. Όλα βρίσκονται σε αλληλοσύνδεση και πολύ περισσότερο οι διαμεσολαβητές, οι οποίοι ενεργοποιούν σε πλανητικό επίπεδο τις ενέργειες που κινούν υψηλότερες διάνοιες, ακόμα και πλανητικοί ή ηλιακοί λόγοι[15].

Η είσοδος σε μια νέα επιστήμη των ενεργειών

Εδώ και αρκετές δεκαετίες η ανθρωπότητα έχει περάσει σε μια νέα εποχή θεωρητικής επανατοποθέτησης και διερεύνησης σε ό,τι αφορά τουλάχιστον στις φυσικές επιστήμες, γεγονός που άσκησε σημαντικές επιδράσεις και στη διάθεση για πειραματισμό σε ιδέες που λίγο πολύ η κλασική επιστήμη θα θεωρούνται άλλοτε εξωφρενικές. Λίγο πολύ η εμβάθυνση στις νέες θεωρίες βοήθησε την ανθρωπότητα να απελευθερώσει τη δύναμη του ατόμου με όσες συνέπειες και αν είχε κάτι τέτοιο σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. 

Στην πραγματικότητα ούτε οι ίδιοι οι επιστήμονες που έκαναν την ανακάλυψη δεν κατόρθωσαν και λίγοι σήμερα κατορθώνουν να συνειδητοποιήσουν ότι η ατομική εποχή χαρακτηρίζεται κυρίως από το γεγονός από τη δημιουργία μιας νέας γλώσσας που σχετίζεται με την ενέργεια, την πανταχού παρούσα ενέργεια και τις δυνάμεις που ξεδιπλώνονται στο ορατό και αόρατο σύμπαν. Πολύ περισσότερο όμως αρνούνται ή μάλλον δεν είναι ικανοί ακόμα να δουν με ποιους τρόπους μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ενέργεια για τη θεραπεία του πλανήτη. Το αποτέλεσμα της άκομψης προσπάθειάς τους παραμένει μάλλον ατυχές και επιβλαβές για το φυσικό περιβάλλον, πολύ περισσότερο για τον άνθρωπο ως φυσική ύπαρξη. 

Είναι βασική ευθύνη του αποκρυφιστή να διαμεσολαβήσει και προς αυτή την κατεύθυνση και τα πρώτα δειλά βήματα από επιστήμονες που αντιλαμβάνονται τον κόσμο με διαφορετικό μάτι είναι ήδη ορατά. Από εκεί κει πέρα χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων που εργάζονται εσωτερικά πάνω στον πλανήτη, ενέργειες που δεν μπορούσαν να διεισδύσουν βαθύτερα στην ουσία από το ιεραρχικό επίπεδο ή το επίπεδο της ανώτερης, αφηρημένης διάνοιας, σήμερα είναι δυνατόν να απορροφηθούν σε πυκνότερα αιθερικά ή πυκνότερα ακόμα επίπεδα της παχυλής ύλης και να είναι διαθέσιμα για το σύνολο της πλανητικής ύπαρξης. Από μόνο του το γεγονός κάνει τη δομημένη διαμεσολάβηση πολύ σημαντικότερη από ό,τι πιθανώς μπορούν να υποψιαστούν οι ίδιοι οι διαμεσολαβητές για την εξέλιξη όλων των βασιλείων πάνω στο πρόσωπο της Γης. 

Παραπομπές

[1] Bailey Alice, The Rays and the Initiations ΙΙ ( Section One - The Aspirant and the Mysteries of Initiation), Lucis Trust, σ. 550
[2] Στο ίδιο, σσ. 449, 450. 
[3] «Δομή» στο Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής. Ανακτ. 15/12/2012 από http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/
[4] Bailey Alice, A Treatise on White Magic, Lucis Trust, σ. 108. 
[5] Στο ίδιο, σ. 291. 
[6] Στο ίδιο, σ. 297. 
[7] Bailey Alice, The Destiny of Nations, Lucis Trust, σ. 26. 
[8] Barker, Chris 2005, Cultural Studies: Theory and Practice, Sage, London ISBN 0-7619-4156-8, σ. 448.
[9] Bailey Alice, Glamour: A world Problem, Lucis Trust, σσ. 243-244.
[10] Στο ίδιο, σ. 246.
[11] Μορύα 1997, Το Υπεργήινο, Βιβλίο Α’, Κέδρος, Αθήνα, σσ. 30-31
[12] Bailey Alice, Esoteric Astrology, Lucis Trust, σ. 138.
[13] Μορύα 1997, Το Υπεργήινο, Βιβλίο Α’, Κέδρος, Αθήνα, σ. 35
[14] Bailey Alice, Esoteric Healing, Lucis Trust, σσ. 587-88. 
[15] Στο ίδιο, σ. 631

Το είδαμε εδώ

Όσο μεγαλύτερος ο εγκέφαλος τόσο μικρότερη η μυϊκή δύναμη!


Οι άνθρωποι έπρεπε, στην πορεία της εξέλιξης, να καταβάλουν ένα τίμημα για τη διόγκωση του εγκεφάλου τους και για την μεγαλύτερη εξυπνάδα τους και αυτό το κόστος ήταν η μείωση της μυϊκής δύναμής τους, όπως επιβεβαιώνει μια νέα διεθνής επιστημονική έρευνα. 

Η μελέτη δείχνει ότι ανάμεσα στο νου και στη σωματική ρώμη υπήρξε μια ανταλλαγή, με συνέπεια, ό,τι οι άνθρωποι κερδίζουν σε μυαλό, να το χάνουν σε μυς. Και η διαδικασία αυτή δεν αποκλείεται να μην έχει σταματήσει.

Οι ερευνητές από τη Γερμανία, την Κίνα, την Ιαπωνία, τις ΗΠΑ, τη Σουηδία και τη Δανία, με επικεφαλής τον βιολόγο Φίλιπ Καΐτοβις του Ινστιτούτου Υπολογιστικής Βιολογίας της Σαγκάης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογίας «PLoS Biology», σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης» και το «Science», μελέτησαν για πρώτη φορά πώς εξελίχτηκαν διαχρονικά οι μεταβολίτες, μια σειρά από μικρά μόρια όπως τα σάκχαρα, οι βιταμίνες, τα λιπίδια, τα αμονιξέα και οι νευροδιαβιβαστές, που παίζουν καθοριστικό ρόλο στον μεταβολισμό και στις λειτουργίες του οργανισμού. Οι επιστήμονες, για λόγους σύγκρισης, ανέλυσαν την εξέλιξη αυτή όχι μόνο στους ανθρώπους, αλλά και σε άλλα τρία είδη (χιμπατζήδες, μαϊμούδες και ποντίκια).

Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι οι συγκεντρώσεις των μεταβολιτών στο σώμα εξελίχτηκαν γρήγορα στην πορεία της ανθρώπινης εξέλιξης, τόσο στον εγκέφαλο, όσο και στους μυς. Η συγκριτική ανάλυση έδειξε ότι οι μεταβολίτες του ανθρωπίνου εγκεφάλου εξελίχτηκαν τέσσερις φορές πιο γρήγορα από ό,τι του χιμπατζή (ενώ αντίθετα οι γενετικές διαφορές ανάμεσα στα δύο είδη είναι μόνο 2%). Αυτό εξηγεί γιατί οι άνθρωποι είναι σαφώς πιο έξυπνοι από τους χιμπατζήδες.

Πιο απρόσμενη ήταν όμως η ανακάλυψη ότι οι ανθρώπινοι μύες συσώρρευσαν ένα ακόμη μεγαλύτερο αριθμό μεταβολικών αλλαγών, με ρυθμό δεκαπλάσιο σε σχέση με του χιμπατζή, πράγμα που είχε ως αποτέλεσμα την μυική εξασθένηση του είδους μας.

Αυτό επιβεβαιώθηκε από ένα πείραμα που έκαναν οι ερευνητές, όπου άνθρωποι (μεταξύ των οποίων επαγγελματίες μπασκετμπολίστες και ορειβάτες), πίθηκοι και μαϊμούδες, δοκίμασαν τις δυνάμεις τους σέρνοντας ένα βάρος. Όπως αποδείχτηκε, οι άνθρωποι έχουν -ανάλογα με τα κιλά τους- κατά μέσο όρο μόνο τη μισή δύναμη από ό,τι οι πίθηκοι και οι μαϊμούδες. Επρόκειτο για την πρώτη άμεση σύγκριση της μυικής δύναμης ανάμεσα στα τρία είδη.

Αυτό που, κατά τους επιστήμονες, προκύπτει είναι πως καθώς πολλαπλασιαζόταν η νοητική δύναμη του ανθρώπου με το πέρασμα του χρόνου, η μυϊκή δύναμή του υποχωρούσε αναλογικά ακόμη περισσότερο, σε σχέση με τα άλλα ζωικά είδη. Στην ουσία, όπως ανέφεραν, η ενέργεια των ανθρωπίνων μυών διοχετεύτηκε στον ανθρώπινο εγκέφαλο.

Με μέσο όγκο 1.400 κυβικών χιλιοστών, ο εγκέφαλός μας είναι περίπου τριπλάσιος σε σχέση με του στενότερου συγγενή μας, του χιμπατζή. Επίσης ο ανθρώπινος εγκέφαλος, ακόμη και σε ώρα ανάπαυσης, δαπανά το 20% της συνολικής ενεργειακής κατανάλωσης του ανθρώπινου σώματος (δηλαδή το 20% των θερμίδων της τροφής πηγαίνει στους νευρώνες του εγκεφάλου), μια υπερδιπλάσια ενεργειακή δαπάνη σε σχέση με τον εγκέφαλο των χιμπατζήδων.

Ο άνθρωπος και το ποντίκι διαχώρισαν την εξελικτική πορεία τους πριν από 130 εκατ. χρόνια, οι άνθρωποι και οι μαϊμούδες πριν από 45 εκατ. χρόνια, ενώ οι άνθρωποι και οι χιμπατζήδες πριν από περίπου 6 εκατ. χρόνια. Όπως έδειξε εκ των πραγμάτων η εξέλιξη, η νίκη ανήκει στους πιο έξυπνους, όχι στους πιο δυνατούς.

Το είδαμε εδώ

Πρακτικές συμβουλές για αποφυγή της επιμόλυνσης των τροφίμων


Επιμόλυνση των τροφίμων ορίζεται η μεταφορά ή ανάμειξη στοιχείων, άμεσα ή έμμεσα σε ένα τρόφιμο, που πιθανό να προκαλέσει ασθένειες ή ανεπιθύμητες αντιδράσεις στον ανθρώπινο οργανισμό. 

Η επιμόλυνση των τροφίμων κρίνεται ως επικίνδυνη, αφού μπορεί να οδηγήσει σε τροφική δηλητηρίαση ή πιθανή τροφική αλλεργία. Επίσης, η επιμόλυνση των τροφίμων επηρεάζει αρνητικά τα άτομα με τροφική δυσανεξία, όπως για παράδειγμα τα άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη. 

Επιπρόσθετα, οι πάσχοντες με νοσήματα που σχετίζονται με συγκεκριμένες διατροφικές οδηγίες, όπως η κοιλιοκάκη πρέπει να προφυλάσσονται από πιθανές επιμολύνσεις των τροφίμων με γλουτένη, αφού αυτό οδηγεί σε αφόρητο πόνο, φουσκώματα, διάρροια και άλλες αρνητικές συνέπειες. 

Για τον λόγο αυτό, η διασφάλιση σωστών υγιεινών χειρισμών/πρακτικών στον χώρο της κουζίνας κρίνεται ως απαραίτητο στοιχείο για την αποφυγή επιμόλυνσης των τροφίμων.

Όσοι από εσάς υποφέρετε από τροφικές αλλεργίες ή δυσανεξίες ή ακόμα νοσήματα όπως η κοιλιοκάκη, απαιτείται να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, τόσο κατά την αγορά τροφίμων από υπεραγορές/καταστήματα, όσο και κατά την προετοιμασία των φαγητών στη δική σας κουζίνα. 

Για παράδειγμα, είναι σημαντικό να μάθετε να διαβάζετε τις επισημάνσεις τροφίμων, ώστε να ανιχνεύετε τυχόν ύπαρξη συστατικών (π.χ. γλουτένη, αλλεργιογόνες ουσίες) που πιθανό να σας δημιουργούν αλλεργία ή δυσανεξία.

Μερικές πρακτικές συμβουλές που μπορείτε να ακολουθείτε στο σπίτι για αποφυγή της επιμόλυνσης είναι οι εξής:

 Τα άτομα με κοιλιοκάκη επιβάλλεται να χρησιμοποιούν ξεχωριστό πάγκο παρασκευής των φαγητών τους, αφού ακόμη και κόκκοι γλουτένης είναι αρκετοί για να προκαλέσουν ανεπιθύμητες συνέπειες. 

Επίσης, είναι σημαντικό να έχετε δική σας τοστιέρα, καθώς και τα δικά σας οικιακά σκεύη για το μαγείρεμα. Επιπλέον, θα ήταν καλό να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε περίπτωση που δεν υπάρχουν άλλοι πάσχοντες στο σπίτι. 

Για παράδειγμα, εσείς δεν μπορείτε να βράσετε τις πατάτες σας στο νερό που προηγουμένως έχουν μαγειρέψει οι υπόλοιποι τα μακαρόνια τους, ούτε μπορείτε να έχετε κοινά βαζάκια τροφίμων (π.χ. μαρμελάδας) με την υπόλοιπη οικογένεια.

 Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε καθαρά μαχαιροπήρουνα και σκεύη στην κουζίνα, ώστε τα ψημένα φαγητά να μην επιμολύνονται από πιθανούς μικροοργανισμούς, που πιθανό να υπάρχουν σε ωμά τρόφιμα, όπως επίσης και ίχνη γλουτένης να αναμιχθούν με φαγητά ελεύθερα σε γλουτένη.

 Συστήνεται να χρησιμοποιείτε πλαστικά σανίδια κοπής και όχι ξύλινα, αφού τα υπολείμματα τροφίμων καθαρίζονται πιο δύσκολα σε τέτοιου είδους σανίδια.

 Ακόμα και με ικανοποιητικό μαγείρεμα, τυχόν αλλεργιογόνες ουσίες που βρίσκονται στο φαγητό, δεν εξαφανίζονται, γι’αυτό είναι πολύ σημαντικό κατά την προετοιμασία του φαγητού να μην χειρίζεστε πιθανές αλλεργιογόνες ουσίες στο χώρο παραγωγής. 

Σε περίπτωση που χρειάζεται να μαγειρέψετε διάφορα είδη φαγητών, είναι καλύτερο να ετοιμάσετε τα φαγητά χωρίς τις αλλεργιογόνες ουσίες/γλουτένη στην αρχή και μετά να συνεχίσετε με την παρασκευή των υπόλοιπων πιάτων.

Θα ήταν καλό με το τέλος της παρασκευής να ακολουθείτε τις απαραίτητες πρακτικές, ώστε να διασφαλίζετε ένα αποτελεσματικό καθάρισμα τόσο του χώρου όσο και των οικιακών σκευών που χρησιμοποιήθηκαν.

 Ακόμα ένα σημείο που χρειάζεται προσοχή για αποφυγή οποιασδήποτε επιμόλυνσης είναι οι πετσέτες τις κουζίνας. Για παράδειγμα, δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε τις ίδιες πετσέτες για να σκουπίζετε τα σκεύη ή τα χέρια σας, ιδιαίτερα όταν χειρίζεστε στην ίδια κουζίνα αλλεργιογόνες και μη αλλεργιογόνες ουσίες ή ακόμη φαγητά που περιέχουν ή δεν περιέχουν γλουτένη.

 Πλένετε τα χέρια σας τακτικά με σαπούνι και ζεστό νερό, τόσο πριν την ετοιμασία του φαγητού όσο και κατά τη διάρκεια της παρασκευής.

 Φυλάσσετε σε σωστές θερμοκρασίες τα ευπαθή και ευάλωτα τρόφιμα, όπως το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κοτόπουλο, τα ψάρια, το μαγειρεμένο ρύζι, οι σαλάτες με μαγιονέζα ή φέτα ή κοτόπουλο ή τόνο.

Μερικά σημαντικά σημεία που μπορείτε να παρακολουθείτε όταν είστε εκτός σπιτιού για να μειώσετε την πιθανότητα κατανάλωσης τροφής που περιέχει συστατικά που σας προκαλούν δυσανεξία, αλλεργία ή οποιεσδήποτε αρνητικές συνέπειες είναι τα εξής:

 Διαβάζετε πάντοτε την σήμανση των τροφίμων που πρόκειται να αγοράσετε ή να καταναλώσετε.

Αν είστε σε εστιατόριο, διαβάστε προσεκτικά το μενού και τα συστατικά των πιάτων που σερβίρουν. 

Σε περίπτωση που δεν γίνεται αναφορά σε αλλεργιογόνες ουσίες, τότε ρωτήστε τον σερβιτόρο να σας ενημερώσει.

 Πλένετε τα χέρια σας πριν φάτε.

 Μην τρώτε από τα πιάτα των άλλων παρευρισκομένων, αφού αυτά μπορεί να περιέχουν γλουτένη ή οποιεσδήποτε αλλεργιογόνες ουσίες.

Το είδαμε εδώ